K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2016, 17:38   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Flexjob og evt. tilbagevendende fravær

Jeg går og venter på kommunens sidste ord i sagen og har en del spørgsmål....blandt andet til muligt fravær.

Siden efteråret har jeg haft galdestensanfald (har en del små sten og det er dem, der laver ballade).
Under disse er jeg ikke mange sure sild værd og det tager et par dage at komme ovenpå igen, idet mavesyren også flipper helt ud og medicinen sløver.
Det er sket med et par ugers mellemrum siden efteråret.

Kan man kræve, at jeg lader mig operere?

Det er nemlig slet ikke lykken. Mange får et stort kronisk smerteproblem bagefter - og det er en led, dyb, kvalm smerte.
Iøvrigt er "man" ikke meget for operation, da jeg har haft livstruende bughindebetændelse.

Hvad er erfaringerne her? Kan man blive presset til operation, fordi det hedder "standardoperation"?

Sidst redigeret af mukke; 24-01-2016 kl. 17:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 17:51   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Hej kære Mukke! det gør mig ondt at høre om din galdesten. synes du skal referere til din viden om operation, som kan forværre din tilstand med bivirkninger i form af kroniske smerter. Drik alt det du orker med saftevand. det kn få de skide sten til at blive tisset ud. det ved jeg af egen erfaring. Hvis det ikke virker, så:
Afvent deres konklusion, og skriver de at du skal opereres så send din viden til dem og forklar hvorfor du på baggrund af dette ikke ønsker operation.
Det kan de ikke sidde overhørig.
Er dette med i din fleksjobsag. Hvis ikke, så undlad at oplyse om det for nuværende.
Det kan forhale din sag med, at Rehabiliteringsnævnet skal indhente nye oplysninger, og som vi begge ved kan det tage tid og forhale tiden unødigt.
God bedring
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 18:02   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mange tak for svaret, Vasen.
Godt, at høre, at nogen er kommet over det JEG SKAL, MIN SÆ´L DRIKKE SAFTEVAND - og det i litervis!...... Æh, er det ikke NYRESTEN, der tisses ud på den måde?

Hvis de begynder at ævle om operation - ifald det sker nogle gange, kan jeg hente kirurgens ord om risikoen og kontraindikationer i mit tilfælde.
Herregud, der er 2½ år til jeg kan søge folkepension, og de har sat mine timer til 7, så mon ikke, der er grænser for, hvad de vil slæbe mig igennem.
Tak for beroligelsen.
Håber, det går ok med dig.

Sidst redigeret af mukke; 24-01-2016 kl. 18:06.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 18:16   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Galdesten kan ikke tisses ud.

Jeg er ovenud lykkelig for at jeg blev opereret og fik fjernet galdeblæren helt (den største sten var 2,5 cm g sad fast)

Det var et dagkirurgisk indgreb, hvor der var 2-3 små huller (kun et par sting i hver) og jeg har aldrig mærket noget til det siden.
Jeg kom hjem efter et par timers overvågning.

Masser af væskeindtag hjælper ikke ved galdesten, men hold dig fra fed, tung mad. Galden skal netop udskilles ifm fedtnedbrydning, og når stenene så blokerer galdegangen, kommer afaldene som kan blive så stærke at man begynder at kaste op.

Nej, man kan ikke kræve at du bliver opereret. Lad vær med overhovedet at fortælle/blande jobcenteret ind i det, det har jo ikke noget med den/de årsager til at din erhvervsevne er nedsat.

Det eneste sted, galde smerter kan være relevanr i i forhold til rygsmerter, da galdesmerter kan gå om i ryggen og forstærke rygsmerter. Min læge noterede ihvertfald, at fjernelsen af galdeblærer/sten ikke havde nogen indflydelse på mit smerteniveau
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 18:17   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt at nogen ikke har fået fleksjob bevilliget pga at de har galdesten, så det kan jeg slet ikke forestille mig vil komme op.

Var det noget I talte om da du var i rehabiliteringsteamet?

Du venter bare på at få papiret med bevillingen nu, ikke? Jeg synes at huske at du har været i rehb teamet og har fået indstillingen til partshøring.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 19:13   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gisne. Hos mig er de ikke glade for det, fordi der kan være ændrede forhold efter at en KIKKERTOPERATION var ved at tage livet af mig...og forfejlet sit mål, viser det sig nu.
Jeg har læst mange dårlige rapporter fra folk, der har fået fjernet galdeblæren. Til gengæld kan man vist få knust stenene med ultralyd.
To gange har jeg mærket et "glid" derinde, hvorefter anfaldet stoppede, så jeg har nok smidt et par af dem ud.

Akvamarin. Nej, vi talte slet ikke om det i rehabteamet. Jo, jeg har afsendt min partshøring med en enkelt bemærkning og venter nu bare på bevillingen
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 21:45   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så synes jeg du skal vente dig med at bekymre dig til du har et job og begynder at være sygemeldt flere gange om måneden pga galdestensanfald.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 22:02   #8
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Jeg vil gerne lige fortælle noget:

For ca. 3 år siden fik jeg fjernet min galdeblære.

i Juli 2014 og November i 2015 fik jeg fjernet galdesten på Kolding Sygehus.

Begge gange var mine infektions- og levertal oppe i det røde.

Mit galdestensanfald i 2015 kom ud af det blå. Jeg kastede op en dags tid og havde ondt. Kom til læge dagen efter, fik taget mine infektionstal, som var rigtig høje. Jeg blev indlagt samme dag på Kolding Sygehus.

Selvom man ikke har sin galdeblære mere, kan man stadigvæk danne galdesten. De sidder i galdevejene.

Et PS: Jeg spurgte dem nede på Kolding Sygehus, om der er noget, jeg selv kan gøre for at undgå at få galdesten(sandfald). Det er der desværre ikke.

Et PPS: Jeg har ikke haft kroniske smerter bagefter min galdestens operation.
__________________
Med venlig hilsen jkf.

Sidst redigeret af jkf; 24-01-2016 kl. 22:30.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 22:24   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Mukke

velvidende at dette indlæg ikke besvare dit spørgsmål, så tillader jeg mig alligevel at skrive.

jeg har fået fjernet min galdeblære, vha kikkert, da der gik akut galdeblærebetændelse i skidtet, det var tæt på at slå mig ihjel, og det var i allersidste sekund de fik den flået ud . efterfølgende fik jeg penicillin i alle huller,+ intravenøst da min mave var fyldt med betændelse.

jeg har aldrig haft mavesmerter efterfølgende.

så hvis du vælger ikke at få den fjernet, så vær obs på hvis du har et anfald der ikke går over, og du samtidig får feber, så søg læge omgående.

min egen læge blev ved at fylde mig med medicin, selv om jeg råbte og skreg om at jeg havde et anfald der ikke gik over...............jeg blev reddet takket være lægevagten.

held og lykke til dig

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 23:03   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for omsorgen
Alle de der ting blev jeg informeret om på hospitalet (blev indlagt ved første anfald).
Feber, tal og alle de der ting. Jeg har en på ca 1 cm og så 6-8 små (grus), der laver ballade. Muligvis har jeg nu kun 4-6.
Jeg skal nok være opmærksom på det hele - og jeg vil helst ikke opereres. Hospitalet vil også helst undgå det pgr.a. min historie.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension