K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 22:19   #1
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Red face Hjælp søges til forlængelse af sygedagpenge mm.

Hej

Min situation kort.

Jeg er 38år og lider af Multible Sclerose (diagnostiseret i 2009) og ADHD.
Jeg afsluttede min uddannelse som kontorassistent med speciale i offentlig administration 31. august 2011 og har været sygemeldt siden, jeg falder for varrighed her den 30/9-12.


Jeg har været i arbejdsprøvning fra marts-juni 2012, som endte ud i max 6 timer pr. uge pga. udtalt udtrætning (sclerose træthed) og symptomer fra tidligere attakker som forværres betydeligt ved udtrætning og varme sommerdage (dobbeltsyn, ballance besvær og koncentrationsbesvær)
Ja og så ligner jeg ofte noget katten har slæbt ind. Oftest er jeg udmattet/udtrættet allerede fra morgenstunden, hvor min krop slet ikke har opdaget, at jeg har sovet og hvilet hele natten. De dage kan jeg slet ikke få noget fra hånden og kan ikke engang stå op og få min søn afsted i skole, jeg må ringe på mobilen og sikre mig at han kommer op og afsted.


Kommunen har kun hentet statusattester og journaloplysninger hjem fra psykiater og scleroseklinikken, så de har ikke oplysninger nok i mine øjne til en afklaring, da lægepapirerne kun siger at sclerosen kan påvirke funktions og arbejdsevnen.
Psykiater skriver, at det er tydeligt at mit funktionsnivau er meget lavt, formentligt under 1/3 og at hun ikke kan forestille sig, at funktionsprognosen kan bedres, hverken ved anden medicin eller yderligere terapi.

Der står ikke de rigtige ord nogen steder (varrig, stationær og behandlingsmulighederne udtømte.)
Sagsbehandler siger, at de kun indhenter speciellægeerklæringer hjem hvis det er strengt nødvendigt. Og hvornår er så det???


Jeg mener, at jeg burde kunne forlænges ved §27 stk. 2 og eller stk. 4 hvis altså kommunen godkender lægepapirerne, men nu er det jo Københavns Kommune og jeg synes godt nok at min sagsbehandler trækker tiden og siger et og gør noget andet. Desuden er hun god til slet ikke at fortælle noget om hvad der skal ske fremadrettet.

Nu skal jeg til samtale her den 31. august, der er lige hentet den sidst nye statusattest fra min psykiater og en kopi af min journal fra scleroseklinikken.
Min resourseprofil er ikke opdateret (hvad jeg ved af).

Mit spørgsmål er nu, om det kan være en opdatering af resourseprofil og en tidlig partshøring vedr. sygedagpengestop eller er det for tidligt, en måned før?

Jeg har en søn på 13 år og en kæreste som begge har ADHD.

Jeg bor i en andelslejlighed med en friværdi på 200.000-300.000 så jeg tror ikke jeg vil kunne få kontanthjælp uden at skulle betale det hele tilbage eller sælge lejligheden. Det er alt hvad jeg har opsparet til min alderdom ud over den smule jeg har i sampension, så jeg synes ikke det er fair, at skulle leve af dem og miste mit hjem, fordi kommunen trækker tiden ud og sikkert ikke vil forlænge mig.

Ved godt at det er det der sker derude, men det er stadig ikke fair.
Kæresten kan ikke forsørge mig, da han har mindre udbetalt end jeg har på sygedagpenge og vores udgifter svare til det han får ud..

Mine papirer er absolut ikke pensions klar, så jeg har udelukket en §17 på det foreliggende.

Jeg læste herinde om en der havde søgt revalidering til fjerneundervisning og beholdt sine sygedagpenge mens de ventede på svar og de nåede så at tildele personen pension inden afgørelsen om revaliderindsydelsen blev truffet.

Er det normalt at man beholder sine sygedagpenge mens man venter på svar om revalideringsydelse? Ikke fordi jeg tror på at jeg vil kunne klare en revalidering eller overhovedet kan få den godkendt, men bare for at forlænge tiden lidt, ellers er der jo kun en § 17 som forlængelsesmulighed.

Hvis man søger en § 17, uden at det er på det foreliggende, beholder man så stadig sine sygedagpenge? Ved godt at det kan tage meget lang tid, men når der nu ikke er en reel chance for at få den igennem på det foreliggende, så kunne det jo være en mulighed for forlængelse.

Jeg ved godt, at jeg skal klage over sygedagpengestop, hvis jeg ikke bliver forlænget, men det hjælper jo ikke meget, hvis jeg ikke kan betale mine udgifter mens klagen bliver behandlet.

Det er ikke fordi jeg kæmper for en pension lige nu, en ledighedsydelse kan jeg godt acceptere pt, men det ville jo være rart at kunne bruge den smule energi jeg har tilbage på at få mit hjem til at hænge sammen i stedet for at arbejde og så se snavs og rod hobe sig endnu mere op.

Jeg håber, der er nogen derude, der har lidt overskud til at hjælpe mig en af de nærmeste dage.

Mange hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 08:32   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Multible Sclerose (diagnostiseret i 2009)"citat

Denne diagnose er kronisk, varig, formodentlig med løbende forværringer.
For at træffe en afgørelse om sygedagpengestop/forlængelse, SKAL dine lægepapir være opdateret, aktuelle.
Ergo skal de indhendte evt.manglende, eller aktuel dokumentation på din helbredstilstand!

"som endte ud i max 6 timer pr. uge pga. udtalt udtrætning (sclerose træthed) og symptomer fra tidligere attakker som forværres betydeligt ved udtrætning og varme sommerdage (dobbeltsyn, ballance besvær og koncentrationsbesvær)"citat.

Din arbejdsprøvning svare formodentlig til dine helbredsproblemer.
Du bør derfor afklares med henblik til fleks eller førtidspension.
Dvs at du skal forlænges efter stk 4, hvis de ikke tilkender en af delene inden stop!.

Og jo, din ressourceprofil, skal være opdateret før afgørelse.

Du bør afvendte en afgørelse af sygedagpenge, eller se, hvad din sagsbehandler siger på mødet. (måske du bør optage samtalen.).
Ellers bør du sende referat af samtalen på mail, efterfølgende og be sagsbehandler, af eller bekræftige, div aftaler mv.

Dumt at søge førtidspension, fordi du derved mister sygedagpengene, efter de 3 mdr.(dette kommer an på hvordan de kører disse sager i kommunen), uden mulighed for genoptagelse. dette ville du formodentlig kunne få ved klagesag.

Du kan godt få kontanthjælp, selv om du har andel, dog er KUN evt. boligstøtte med tilbagbetalingspligt.

Har du fagforening, bør du be om hjælp der, også til at gå med til møder på kommunen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 11:34   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Piamus

Ud over Popiaes indlæg vil jeg henvise til tidl. tråd ang. hukst i pensioner, hvis du skulle være skulle ryge på kontanthjælp (hvilket jeg som Popiae mener du ikke bør, men netop § 27, stk. 1, 4). Nederst er der link til lovgivningen, hvor du også kan læse omkr. andelsbolig, således at du ikke også skal bekrymre dig om dette.

Ang. indhentning af speciallægeerklæringer er det Jobcentrets pligt iflg. retsikkerhedslovens § 10


Citat:
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=13638

Hvis du ikke kan få en sådan igennem bør du via prak. læge få en henvisning til en speciallæge i MS, som du får til at lave en udtalelse til din læge eft. undersøgelse, som du så via din prak. læge får kopi af og fremsender til Jobcenter, og samtidig beder dem forholde sig til denne.

Da du falder for varighed d. 30.09.12, bør du straks søge aktindsigt, se under nyttige link og kopier den, således at du kan få indsigt i om din RP er opdateret el. ej. Den bør være opdateret nu 5 uger før varighedsbegrænsningens forfald. hvis den ikke er det, bør du skriftlig påklage dette via en formalitetsklage (dvs. over selve sagsbehandlingens mangler). Ved en formalitetsklage skal du gør opmærksom på at denne ikke udsætter det videre sagsbehandlingsarbejde indtil du har svar på klage. Medmindre de indkalder dig til et møde med SB, hvor i sammen får lavet en opfølgning på din RP snarest!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 15:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Gunvor....det er et historisk dokument du henviser til og det er IKKE gældende...

Det står øverst til højre når man klikker ind på linket...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 15:45   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Tak Popiae

Jeg optager alle samtaler, (jeg har læst en del herinde allerede inden min sygemelding, da jeg vidste at den kom.) netop for at være sikker på at jeg ikke husker forkert og for at have det som evt bevis hvis jeg får brug for det senere.

HK har jeg talt med, de har henvist mig til SR-Bistand som ikke var til megen hjælp.

Jeg ved god,t at det er dumt at søge pension, for det ender med garanti ud i et afslag, det var også en sidste krampetrækning for ikke at miste mit forsørgelses grundlag lige med det samme.

Det med andelen, er jeg ikke sikker på, min nabo havde mange problemer med at få kontanthjælp, til trods for at hun ingen friværdi har og jeg har jo en del.

Jeg mener jo selv at de bør forlænge mig, men jeg er ikke sikker på at de vil, de skal jo spare, hvor de spare kan.

Jeg har lige fået indkaldelsen til mødet den 31. august og det fortæller mig ikke helt hvad det går ud på. Måske fordi jeg forventer det værste.

Citat:
Indkaldelse til opfølgningssamtale og udarbejdelse af en ressourceprofil
Jobcenteret indkalder dig til opfølgningssamtale vedrørende din sygdom.
Samtalen vil finde sted
Fredag d. 31-08-2012 kl. 13:00
på adressen Baldersgade Job og Afklaring, Baldersgade 24, 2200 København N

Efter sygedagpengeloven skal jobcenteret følge op på din sygemelding.

Formålet med samtalen er at sikre, at du så vidt muligt fastholdes i arbejde, og at din fraværsperiode på grund af sygdom gøres
så kort som muligt.

Kommunen skal foretage en samlet vurdering af, om der er et særligt behov for at iværksætte tiltag, der kan fastholde dig i dit job eller bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet.

Ved samtalen skal vi også udarbejde en ressourceprofil, der skal danne baggrund for tiltag, der kan hjælpe dig tilbage i arbejde.

Ressourceprofilen er vedlagt her, så du har mulighed for at forberede dig på, hvad vi skal tale om.

Du bedes udfylde ressourceprofilen , så godt du kan og så taler vi om den til samtalen.

Endvidere skal kommunen vurdere, om betingelserne for at modtage sygedagpenge er til stede, samt om der foreligger hel eller delvis uarbejdsdygtighed på grund af sygdom.

Du er velkommen til at invitere din faglige organisation/en bisidder med til mødet.
Jeg er lidt i tvivl om hvad der skal ske her, set med optimistiske øjne, så kan det jo også være, at vi bare skal finde ud af, hvilke forlængelses muligheder der er, samt at udfylde resourceprofilen.

Set med de pessimistiske øjne, så er er det resourceprofilen der skal færdiggøres og så kommer partshøringen og stop af sygedagpengene inden for kort tid.

Er det bare et standard brev eller prøver hun at forklare mig lidt uden at fortælle det helt?

Jeg sidder og kikker på om der er noget jeg skal læse mellem linjerne..

Mange hilsner fra
Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 20:08   #6
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej piamus

Jeg kan kun fortælle, hvordan min forlængelse for sygedagpenge refusion skete.

Jeg henviser til denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=23906

held og lykke

mvh sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 21:27   #7
Hedvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2012
Lokation: Køge
Indlæg: 11
Styrke: 13
Hedvig er ny på vejen
Hej piamus
Min mor har haft MS i mange år, og jeg vil bare udtrykke min deltagelse.
Rædsom sygdom PGA attack ved man bare aldrig hvad man kan regne med.
Håber du får flexjob el ftp, alt efter hvad du ønsker - de burde lade dig selv vælge !
Hedvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 23:45   #8
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Sopka

Tak, jeg tør ikke rigtig det med at søge pension, da jeg ved det bliver et afslag fordi mine lægepapirer ikke er i fyldestgørende endnu.

Men jeg ser hvad du mener.


Hej Hedvig

Tak for din deltagelse, ja det er ikke en sygdom jeg ønsker for andre.

Det kunne være meget værre end det er nu, men den forbandede træthed/udmattethed gør jo at jeg ikke engang kan overkomme det jeg burde herhjemme, skulle jeg så også arbejde, så kan jeg slet ikke se hvordan jeg skulle kunne få min familie og vores hjem til at hænge sammen. (Spekulationerne om fremtiden og økonomien hjælper slet ikke.)


Jeg har stadig ikke formået at få styr på det rod og snavs der hobede sig op mens jeg var i arbejdsprøvning fra marts til juni. Jeg har ikke energi til at "vedligeholde", så at samle energi til at "reparere" også, det har jeg svært ved at kunne se muligt.

Jeg må se at få udfyldt resourceprofilen og så håbe på det bedste den 31. sep. Jeg mener der er forlængelses muligheder, spørgsmålet er om SB vil gå med til det, eller om jeg skal igennem BAN først.

Sov godt derude.

Mange hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 01:41   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
HK har jeg talt med, de har henvist mig til SR-Bistand som ikke var til megen hjælp.
Blot en supplerende vinkel:

Er du medlem af Scleroseforeningen ?

Om de evt. kan være til lidt hjælp og opbakning, kan du forsøge dig med her:

http://www.scleroseforeningen.dk/Hom...adgiveren.aspx


Scleroseforeningen har i øvrigt udgivet en lille bog om "Sclerosetræthed", der måske kunne være interessant for dig at læse (hvis du ikke allerede har læst den).

http://www.scleroseforeningen.dk/da/...osetrthed.aspx


Kender du Jytte Hestbecks sclerosehistorie ?

Ellers kan du finde yderlig information på http://www.jyttehestbech.dk/

Særlig bind II kan måske være interessant, hvis du tænker på at gøre lidt for din egen livskvalitet.

MedLine Plus har også sammensat nogle interessante henvisninger til informationer om MS, hvis man ønsker at blive lidt klogere på sygdommen: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/m...sclerosis.html
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 05:41   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Tak Popiae

Jeg optager alle samtaler, (jeg har læst en del herinde allerede inden min sygemelding, da jeg vidste at den kom.) netop for at være sikker på at jeg ikke husker forkert og for at have det som evt bevis hvis jeg får brug for det senere.

HK har jeg talt med, de har henvist mig til SR-Bistand som ikke var til megen hjælp.

Jeg ved god,t at det er dumt at søge pension, for det ender med garanti ud i et afslag, det var også en sidste krampetrækning for ikke at miste mit forsørgelses grundlag lige med det samme.

Det med andelen, er jeg ikke sikker på, min nabo havde mange problemer med at få kontanthjælp, til trods for at hun ingen friværdi har og jeg har jo en del.

Jeg mener jo selv at de bør forlænge mig, men jeg er ikke sikker på at de vil, de skal jo spare, hvor de spare kan.

Jeg har lige fået indkaldelsen til mødet den 31. august og det fortæller mig ikke helt hvad det går ud på. Måske fordi jeg forventer det værste.



Jeg er lidt i tvivl om hvad der skal ske her, set med optimistiske øjne, så kan det jo også være, at vi bare skal finde ud af, hvilke forlængelses muligheder der er, samt at udfylde resourceprofilen.

Set med de pessimistiske øjne, så er er det resourceprofilen der skal færdiggøres og så kommer partshøringen og stop af sygedagpengene inden for kort tid.

Er det bare et standard brev eller prøver hun at forklare mig lidt uden at fortælle det helt?

Jeg sidder og kikker på om der er noget jeg skal læse mellem linjerne..

Mange hilsner fra
Piamus
Hej Piamus,

Det er rigtigt godt, at du/I har fokus på forlængelsesmulighederne af dine sygedagpenge "allerede" nu. Desværre er der alt for mange, der først gøres opmærksom på det i forbindelse med partshøring omkring stop som iht. §7a skal falde senest 14 dage før.

For god ordensskyld vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der på forsiden af K10 er et link, der hedder "sygedagpengestop". Herunder kan du læse meget mere om reglerne og forklaring af samme. Sygedagpengereglerne er meget snævre og falder man ikke ind under blot et af forlængelses punkterne kan "løbet" være kørt.

Kort og godt lyder de 7 forlængelses punkter som flg.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Som hovedregel skal man være stationær i alle sine lidelser for at have muligheden for forlængelse. I og med at du allerede har været i arbejdsprøvning, formoder jeg stærkt at du er stationær.

Jeg er helt enig i det Popiae og Gunvor skriver, at du bør forlænges efter §27 stk. 1 nr. 4. Din arbejdsprøvning har klart vist at du ikke magter ret mange timer (hvis nogle effektivt pg.a dit helbred) og en afklaring mod fleks eller pension er oplagt.

Det er som tidligere nævnt rigtigt positivt, at du "allerede" nu indkaldes til samtale omkring sdp. forlængelse og derved får opdateret din rp. Det du kan gøre indtil videre er, at skrive en mail til din sagsbehandler både for din sags skyld og som optakt/tillæg til mødet. Heri kan du komme med alle dine begrundelser for hvorfor og iht. hvilket punkt du bør forlænges iht. §27 stk. 1. Derved peger du så på nr. 2 eller 4 (her ville jeg helst bare sige nr. 4).

Dine begrundelser skal/bør finde rod i 1) din arbejdsevne vurdering fra din arbejdsprøvning. 2) dine lægepapir og her fremhæves specielt din nedsatte funktionsevne evt. prognose mm. Efter flg. anmoder du kommunen om indhentning af yderligere lægeligt såfremt kommunen, deres lægefaglige konsulent eller lign. finder det nødvendigt i forhold til evt. tvivl spørgsmål.

Alt dette ville jeg gøre hvis jeg var dig (og ikke mindst når jeg magtede det). Du skriver super godt og fagligt, så jeg er sikker på, at du kan få strikket noget rigtigt godt sammen. Ikke noget med, at kaste med "skyts" eller noget, blot skriv en faglig mail i tillæg til din sag, således at kommunen drejes ind på det rigtige spor mht. forlængelse, måske er de der allerede og så er I jo nare enige på mødet.

Desværre må du nok glemme alt om hjælp fra HK. SR Bistand kender jeg ikke, men desværre er der ikke mange fagforeninger der har kompetence på sdp. området. De "dyrker" det i alt fald ikke og sikkert fordi der ikke er penge heri!!? Dog mener jeg, at kunne huske, at man kan få nedsat sit kontigent medens man er på sdp. så det er da værd at undersøge. Jeg ved ikke om Sclerose foreningen kan hjælpe dig med din sag ligeså, men det er da værd at undersøge.

Jeg ikke om du har været eller er medlem af en pensionskasse og derved har en pensions ordning. Du kan checke på www.pensionsinfo.dk det kan være evt. tab af erhvervsevne forsikrings penge at indhente ligeså!!

Jeg tror ikke, at du skal lægge for meget i skrivelsen fra kommunen omkring mødet d. 31/8. Jeg ved man ser spøgelser konstant!! Jeg selv været i systemet siden 2007 hvor jeg røg ud af sdp. og selvom jeg for anden gang er ved at blive indstillet til en §18, så bliver jeg ved med at få "indkaldelse til jobsamtale" breve fra kommunen, når jeg skal til møde.

Husk endelig straks, at få sendt en anmodning om aktindsigt, som det allerede er skrevet. Under nyttige links (i den øverste bjælke) kan du finde en anmodning hertil du kan bruge. Du kan blot maile den unavngivet til jobcenteret så har de maks 10 hverdage til at sende en bunke papirer til dig. Som regel går der dog ikke mere end et par dage inden man har det.

Ligeledes ville jeg lave en seperat akt indsigts anmodning på lægekonsulentens vurderinger og skriv på din sag. Umiddelbart sendes disse som standard nemlig ikke med, (kommunen har vidst ikke pligt til at sende dem med medmindre det specifikt er forlangt) og de er jo rimelige vigtige, at få med også i din sag. Du kan jo evt. vente med at maile din skrivelse til efter du har modtaget aktindindsigten og lægekonsulentvurdering(erne). Sender du anmodningerne idag kunne du i bedste fald have papirerne i starten af næste uge.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-08-2012 kl. 05:59.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
sygedagpenge forlængelse brønshøj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 04-03-2011 18:58
Forlængelse af sygedagpenge velcro Dit og Dat 9 10-07-2008 00:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension