K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2011, 03:58   #1
Som
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Som er ny på vejen
Flexjob sygedagpenge eller ledighedsydelse

Hejsa.

Jeg har nu været tilkendt flexjob i mere end 5 år som følge af et trafikuheld. For nu 2 år siden var jeg igen udsat for et trafikuheld. Jeg fik et ordentligt ryk i nakken og lå syg i 1 måned. (Bilen var totalt skadet)
Jeg skrev i den kommende opfølgning til jobcenteret at jeg havde fået det dårligere som følge af mit nye uheld og at jeg ønskede en samtale med dem. Jeg fik aldrig det møde (blev aldrig kontaktet) Tiden gik og jeg byttede vagter med en kollega når jeg havde det dårligst.
Jeg fik atter en opfølgning på mit flexjob og skrev igen at jeg havde det dårligere. Men igen intet svar.

Nu er jeg snart så nedkørt af at bytte vagter og have ondt, samt den der opfattelse af at jeg igen ikke magter tingene.
Jeg overvejer at sygemelde mig, men gør jeg det tror jeg at jeg mister mit job...

Hvad vil der i så tilfælde ske? Vil jeg få ledighedsydelse på trods af at jeg er sygemeldt eller vil jeg få sygedagpenge?

Jeg har læst at jeg vil få ledighedsydelse og det er faktisk grunden til at jeg ikke har sygemeldt mig endnu. Min kone er ikke Dansk og vi er familiesammenført efter EU-reglerne. Dette betyder at hvis jeg modtager ledighedsydelse vil hun blive sendt hjem. Men jeg må godt få sygedagpenge så vidt jeg kan læse mig frem til.

Hvad skal jeg gøre?

Hilsen som
Som er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 07:01   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du bør kontakte din jobkonsulent, så der kan laves aftale om, at du forsøger med lavere timetal, måske er der andre skånehensyn der skal justeres.

Du kan starte med, at ringe til kommunen og bede om, at snakke med en jobkonsulent.

Hvis det ikke virker, så skriv et lille brev til jobkonsulenten, der behøver ikke stå ret meget andet end, at du har fået det dårligere siden din fleks-visitation og har problemer med at klare dit fleks-job.

Brevet afleverer du ved skranken i dit jobcenter, men det er meget vigtigt, at du beder om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 00:56   #3
Som
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Som er ny på vejen
Ja det er det jeg har prøvet. Egentligt ønsker jeg at få en arbejdsprøvning igen. Grunden til dette er at jeg var rigtigt glad for min sidste arbejdsprøvning og jeg følte at der var forståelse omkring mine problemer og de fortalte mig at det ikke var meningen at jeg skulle arbejde det antal timer som jeg magtede hvis det betød at jeg så ikke kunne magte at handle ind og se min daværende kæreste.
Jeg har været selvstændig i næsten 10 år og derfor har det været svært ikke at give mig selv 100% til mit arbejdsliv som jeg før har haft gjort som selvstændig og de 20 timer jeg er ansat på er max hvad jeg kunne. Jeg siger kunne fordi jeg efter ulykke nr.2 ikke kan det mere.

Men igen lurer den der: (så bliver jeg måske fyret) og hvad så når jeg nu måske ikke kan få noget hjælp som arbejdsløs og eller syg.
Som er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 06:57   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Som Se meddelelser
Ja det er det jeg har prøvet.
Vil det sige, at du har skrevet til jobkonsulenten, og fået en kvittering på, at du har afleveret brevet?

Hvis dette er tilfældet må det være på tide med en klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge - ledighedsydelse eller kontakthjælp? Jasv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 02-07-2012 22:12
Kontanthjælp eller ledighedsydelse meb Spørgsmål ang fleksjob 9 12-06-2012 16:42
Sygedagpenge eller ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 25-05-2011 16:32
ledighedsydelse eller bistand ? c.l.e.o. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 01-07-2009 07:45
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension