K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2011, 14:55   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg sygemeldte mig den 1/2- 2011 og blev fyret med det samme, går på syge penge nu
men det kan jeg jo kun et år, så skla jeg retur på ledigheds ydelse.

ved ikke lige,hva der skal ske, hvis jeg ikke bliver rask lige nu snakkes der pension.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 14:59   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg var på sygedagpenge i en kortere periode,
efter fyring fra fleksjob p.g.a. sygdom.
Men det er vist en dyrere løsning for kommunen,
for jeg blev presset til at raskmelde mig
(havde jeg kendt k10 dengang, var det nok ikke sket),
og fik derefter ledighedsydelse.

Havde jeg ikke raskmeldt mig,
havde de nok ikke været SÅ længe om at tilkende pensionen.

Der er vist en generel tendens til at sylte ledige fleksjobbere.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 15:35   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ledighedsydelse: En person kan søge om ledighedsydelse, hvis personen er berettiget til et fleksjob og er ledig.

Betingelser for at få ledighedsydelse

Det er en betingelse for at få ledighedsydelse efter, at personen er visiteret til fleksjob, at personen umiddelbart inden har haft en vis tilknytning til arbejdsmarkedet eller har modtaget revalideringsydelse.

Udbetalingen forudsætter i øvrigt, at personen opfylder en række betingelser, bl.a. ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Det forudsættes endvidere, at personen er til rådighed for tilbud om fleksjob mv.

Så hvis man bliver fyret fra et fleksjob, pga sygdom, men ikke var syg under fyringen så skal man have ledighedsydelse....


Hvis man bliver fyret fra et job, imens man er sygemeldt så skal man have sygedagpenge.

Sygedagpenge er 103,51 kr. pr. time, så her er det afgørende for beløbet hvor mange timer man var ansat på, ved ledighedsydelse er der en max/min. ugesats og den bliver udregnet efter hvad ens indtægt har været de sidste 3 mdr.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 15:43   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ledighedsydelse: En person kan søge om ledighedsydelse, hvis personen er berettiget til et fleksjob og er ledig.

Betingelser for at få ledighedsydelse

Det er en betingelse for at få ledighedsydelse efter, at personen er visiteret til fleksjob, at personen umiddelbart inden har haft en vis tilknytning til arbejdsmarkedet eller har modtaget revalideringsydelse.

Udbetalingen forudsætter i øvrigt, at personen opfylder en række betingelser, bl.a. ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Det forudsættes endvidere, at personen er til rådighed for tilbud om fleksjob mv.

Så hvis man bliver fyret fra et fleksjob, pga sygdom, men ikke var syg under fyringen så skal man have ledighedsydelse....


Hvis man bliver fyret fra et job, imens man er sygemeldt så skal man have sygedagpenge.

Sygedagpenge er 103,51 kr. pr. time, så her er det afgørende for beløbet hvor mange timer man var ansat på, ved ledighedsydelse er der en max/min. ugesats og den bliver udregnet efter hvad ens indtægt har været de sidste 3 mdr.
Du må gerne henvise til en lov.... Det har jeg spurgt til før...
Bliver man fyret fra et job, er det jo ikke selvforskyldt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:07   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du må gerne henvise til en lov.... Det har jeg spurgt til før...
Bliver man fyret fra et job, er det jo ikke selvforskyldt...
En lov kan jeg ikke give dig pt. men som sygemeldt når du bliver fyret står du jo ikke til rådighed for et evt. fleksjob, som er et af kravene for et få ledighedsydelse, dette krav står på arbejdsmarkedsstyrelsen´s side...

Man skal huske at ledighedsydelse skal sidestilles med dagpenge, som du jo heller ikke kan få hvis du er sygemeldt, ved dagpenge skal du jo også stå til rådighed, ligesom med ledighedsydelse....

Ordet sygedagpenge siger jo ligesom sig selv.... dagpenge ved sygdom...

Jeg skal se om jeg kan få fat i den SB som plejer at kunne finde regler/love....

Sidst redigeret af Susanne2412; 24-05-2011 kl. 16:40.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:14   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
En lov kan jeg ikke give dig pt. men som sygemeldt når du bliver fyret står du jo ikke til rådighed for et evt. fleksjob, som er et af kravene for et få ledighedsydelse, dette krav står på arbejdsmarkedsstyrelsen´s side...

Jeg skal se om jeg kan få fat i den SB som plejer at kunne finde regler/love....
Lyder godt du vil spørge en sagsbehandler... For jeg tror ikke selv på det før jeg ser lovgivningen... Arbejdsmarkedsstyrelsen har jo ikke kunnet give mig en lovgivning... Jeg har selv mailet med dem. Nok står man ikke til rådighed lige under sygdom, men det står klart og tydeligt i den paragraf, jeg har sat ind, at "i perioder med sygdom" = ledighedsydelse....

Når man er på sygemeldt og f.eks. er på kontanthjælp. Her forbliver man på kontanthjælp, selvom man er syg.

Man er stadig berettiget til fleksjob, når man er sygemeldt ledig fleksjobber. Der står slet ikke noget som helst om fleksjobbere på ydelsen sygedagpenge hverken i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om aktiv social politik - KUN særlig ydelse/kontanthjælp/ledighedsydelse.
For ofte er det ydelsen, der afgør, hvilket forløb og hjælp, man kan få i jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:18   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Susanne

Jeg (og sikkert osse andre) venter spændt på om du finder noget

Efter snart 2 år med konstante og kroniske smerter begynder de kognitive problemer at melde sig og jeg kan ikke mere læse/forstå paragraffer - jeg har osse svært ved at formulere mig overfor sagsbehandleren uden af blive misforstået

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:25   #18
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg blev fyret under sygdom i mit sidste fleksjob, og jeg fortsatte altså på sygedagpenge derefter. Jeg fik KH inden jobbet, og manglede et par måneder for at være berettiget til ledighedsydelse. Men jeg var sygemeldt og fik sygedagpenge 2½ måned efter fyringen og da jeg blev raskmeldt igen, var jeg berettiget til ledighedsydelse. Dvs at sygedagpengeperioden, talte med i 9 mdr regnskabet, selvom jeg var fyret inden.

Men i hvert fald fik jeg sygedagpenge, indtil jeg kunne raskmeldes. Gad vide om det er op til den enkelte kommune?
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:47   #19
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hej Susanne

Jeg (og sikkert osse andre) venter spændt på om du finder noget

Efter snart 2 år med konstante og kroniske smerter begynder de kognitive problemer at melde sig og jeg kan ikke mere læse/forstå paragraffer - jeg har osse svært ved at formulere mig overfor sagsbehandleren uden af blive misforstået

Tumnus
Hej Tumnus, lige netop dette har været et problem for mig specielt igennem det sidste 1½ og endte her i marts med en arbejdspsykologisk test bestilt af kommunen, og er nu resulteret i at jeg er indstillet til Fp, som muligvis bliver afgjort i morgen, onsdag... du må love mig at du holder fast i hvordan du har det kognetivt, tænkning, dårligt og ikke lade dem kører med dig så det bliver værre... de har nemlig meget svære ved at tro på at man kan have det dårligt kognetivt pga. smerter.... for bare 2 mdr. siden skulle jeg bare lette r.... og komme i arbejde, men da testen forelå fik piben en anden lyd....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:59   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Susanne

Du kan tro at jeg holder fast i det, har osse psyk. speciallægeerklæring der siger det og at jeg derfor ikke skal arbejdsprøves.

Min ressourceprofil vil de have mig til at skrive under på selvom den ikke er færdig - der mangler en vurdering af arbejdsevne.
Jeg måtte så beklage at jeg pga. mine kognitive problemer ikke kunne gennemskue hvad der skete hvis jeg skrev under på den når den nu ikke var færdig.

Dette måtte de så accepterer

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge - ledighedsydelse eller kontakthjælp? Jasv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 02-07-2012 22:12
Flexjob sygedagpenge eller ledighedsydelse Som Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2011 06:57
Ledighedsydelse i kr pr. uge eller måned hope123 Spørgsmål ang fleksjob 17 20-05-2010 10:32
Kontanthjælp eller ledighedsydelse? zuza Nyt om loven 0 08-01-2008 00:10
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension