K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2018, 21:27   #1
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Får ikke svar på mine jobcenter emails

Hej
Jeg benytter helst borger.dk (med nemid) når jeg skal sende emails/bilag til f.eks jobcenteret.
For så har jeg en slags dokumentation for at det er sendt og modtaget. Eller hva?

Men min sagsbehandler svarer ikke på noget af det jeg sender.
Heller ikke "det er modtaget". Intet.
Og i telefonen blev jeg mødt med "nå, den havde jeg ikke set.... ah der var den".

Hvordan står man så?
Er det ikke optimalt at kontakte dem på den måde?

Sidst redigeret af Spandav; 25-06-2018 kl. 21:30.
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 21:54   #2
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Nej...

Det burde ikke være sådan, men det optimale er at du møder fysisk op med de papirer du vil aflevere, i 2 eksemplarer, og/eller beder dem lave en kopi samt skrive under på at de har modtaget det.

Burde ikke være sådan men det er det.

Ellers "forsvinder" dine breve på magisk vis...!
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 21:59   #3
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Men juridisk set er de vel ikke "forsvundet" hvis det er sendt successfuldt, og jeg kan se det i min borger.dk + eboks mappe for sendt post?
Og de beder mig specifikt om at sende via email.
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 22:46   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke forsvundet...men er ganske enig med @Snoozz i at den bedste måde er at møde fysisk op....enten en selv eller en man kender....aflevere...bed om kvittering...

Hvis de ikke svare...og det drejer sig om noget hvor de har vejledningspligt....ja så vil du kunne bruge det senere i en evt klage...

Ja det er hamrende irriterende at de ikke svare...men det eneste du kan gøre ved det...ja det er at klage over selve sagsbehandlingen til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Det er dem der er ansvarlig for hvordan sagsbehandlingen fungere i kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 22:52   #5
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Ok, tak for hjælpen.
Jeg begynder at fornemme hvor dårligt det generelt står til mht. jobcenter og deres måde at behandle sager og borgere på.
Jeg fornemmer at de lyver/misleder hvor de kan, og bruger skrift så lidt som muligt til borgeren for at undgå den dokumentation.
Det handler om penge.
Nå det var bare lidt galde der sku ud der

Sidst redigeret af Spandav; 25-06-2018 kl. 23:03.
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 23:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen du har forstået det...og ud fra at det er sådan....så er man nødt til at reagere og selv sørge for sin dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 23:07   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har du prøvet at sende en mail til dit jobcenters hovedmail ? og så i emnefeltet skrive att og så din sagsbehandlers navn.

mange offentlige myndigheder har et system hvor man så får en autoamtisk kvittering på ens henvendelse.

så må jobcentret sende den videre til din sagsbehandler, og du får hermed en kvittering på at du har sendt en mail til din sagsbehandler.

vh sortepigen
ps. din sagsbehandler er en slaskr..
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2018, 23:09   #8
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Til webmaster:
Ja. Men de beder mig bruge deres emailadresse.
Det er sikkert også så de kan copy/paste/rette det jeg har besvaret f.eks.
Hvis jeg istedet afleverer på papir, så har jeg vel ikke gjort hvad jeg blev bedt om

Sortepigen: ja jeg sender altid til hovedadressen og med sagsbehandlers navn i emnet.
Jeg har ingen kvittering fået på noget af det
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2018, 00:00   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det altså ikke op til dem at bestemme,hvordan du skal skrive til dem....det bestemmer du altså selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2018, 06:25   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har også oplevet at mail fra borger forsvandt, er lige blevet fyret, fik 14 dage til at forsvarer mig, jeg trykket på besvar på borger.dk efter 3 uger fik jeg et brev om at jeg ikke havde indsigt, var jeg hermed fyret.

Jeg ringede til dem og forklaret at der var svaret, og fik af vide de ikke havde fået den, efter mange snakke, flinke nok, kunne de ikke finde den, så sendte jeg en kopi af den via min private mail og frem kom den.

Men fordi jeg ikke var imod opsigelsen, ville de ikke bruge den til noget, så min Indsigt blev bare glemt, jeg var meget utilfreds med grunden til opsigelsen men glad for at være færdig der pga. Helbred.
Jeg klaget ikke vider da jeg ikke magtede det psykisk på det tidspunkt men må indrømme,at jeg har fortrudt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension