K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2015, 11:34   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvor længe endnu ???

Når man som jeg er flex visiteret hvor længe skal man trækkes med arbejdsprøvninger og jobsøgning jeg har ikke haft mulighed for at betale til efterløn og er på ledighedsydelse nu.

hvad skal jeg leve af ? og hvornår ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 12:22   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan modtage ledighedsydelse indtil man er 60,5 år

Herefter modtager man stadig ledighedsydelse fra 60,5 år og frem til man bliver folkepensionist men på kontanthjælpeniveau.

Så det er vel ledighedsydelsen du skal leve af indtil du kommer i job eller bliver folkepensionist.

Det er forskelligt fra kommune hvor meget man skal i arbejdsprøvninger,. Nogle kommuner bruger det meget andre mindre.
Men man skal selvfølgelig søge job indtil man enten går på efter løn eller bliver folkepensionist indtil da er man jo jobsøgende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 16:34   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Arbejdsprøvning kommer forhåbentlig kun på tale, hvis det skal undersøges om man stadig opfylder kravene ved fleksjob.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 16:35   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
NEJ!

Man får ikke automatisk ledighedsydelse indtil man er 60½ år, hvorefter man ryger på kontanthjælp.

Man får ledighedsydelse, indtil 6 måneder, efter man har nået efterlønsalderen, som er forskellig, alt efter hvornår man er født.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 17:44   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan beregne sin efterløn/fleksydelses alder her http://bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet...for%20dig.aspx

Efter man har nået den alder så vil man kunne modtage ledigedstdelse på kontanthjælpsniveau hvis man er ledig...helt frem til folkepensionsalderen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 14:25   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
når jeg er født i 57 så skal jeg kastes rundt af jobcentret til jeg 63 ......havde håbet det stoppede når jeg var 60 eller 60½


__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 14:59   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du finder et job, der lige er dig. Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 18:15   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg er ked af at sige det, men når du ikke har betalt til efterløn/fleksydelse, skal du vedblive at stå til rådighed til fleksjob, indtil du når folkepensionsalderen, dvs til du er 67.

Ledighedsydelsens størrelse falder bare til kontanthjælpsniveau, som de andre skriver, når man er ½ år ældre end fleksydelsesalderen. Men det er ikke ensbetydende med at man ikke skal stå til rådighed.

3F skriver: "Når du modtager ledighedsydelse, skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet og aktivt søge fleksjob, selvom din fleksydelsesalder er nået."
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 19:38   #9
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Vil det sige man godt kan arbejde længere end til feks. 60,5 år selv hvis man har betalt ind til efterløn, kan jeg arbejde til jeg når folkepensionsalderen som fleksjobber. ??
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 21:46   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Vil det sige man godt kan arbejde længere end til feks. 60,5 år selv hvis man har betalt ind til efterløn, kan jeg arbejde til jeg når folkepensionsalderen som fleksjobber. ??
Ja der er intet krav om at du skal gå på fleksydelse, når du når alderen hvor du kan gøre det. Det er endda sådan at det for nogle kan betale sig at vente til 3 år før folkepensionsalderen og så få en højere ydelse.
Se http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...esordning.aspx
Citat:
Fleksydelsens størrelse bliver forhøjet
Med den nye treårige fleksydelse bliver fleksydelsen sat op til dagpengesatsen. Det svarer til højst 17.073 kr. (2012-niveau) om måneden. I dag er fleksydelsen op til 91 procent af højeste dagpengesats. Det svarer til højst 15.537 kr. (2012-niveau) om måneden.

Personer, der er født i perioden 1. januar 1956 til 1. juli 1959, får dog kun den høje fleksydelsessats, hvis de venter med at gå på fleksydelse til tre år før folkepensionsalderen.
Du får det indbetalte beløb tilbagebetalt når du når folkepensionsalderen hvis du ikke har brugt muligheden for at gå på fleksydelse.

Bekendtgørelse af lov om fleksydelse
Citat:
§ 31 Stk. 3. En person, der har indbetalt fleksydelsesbidrag, og som har nået folkepensionsalderen, jf. lov om social pension, uden at have fået fleksydelse, skal have det indbetalte bidrag tilbage kontant.
Men til forskel fra efterlønsmodtagere udbetales der ingen bonus til dem der arbejder til folkepensionsalderen!

Du kan læse mere på http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx bl.a. om muligheden for at arbejde samtidigt med man er på fleksydelse.

Sidst redigeret af Akvamarin; 04-05-2015 kl. 21:52. Årsag: link til ældresagen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension