K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 13:56   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja vores beregner viser rigtigt.. Men idéen om at øge timerne og tjene mere holder ikke vand..

Du er ikke den eneste som finder det mystisk.. ;-)

Men 90 kr i timen x 6 timer om ugen giver 14894 kr før skat.

Og 110 kr x 6 timer giver 18315,-

Så noget gør du forkert i beregneren.. Prøv at sætte både de 90 kr og de 110 kr i timeberegneren til højre.. Tast så det tal i øverste rubrik. ( den med grundlønnen )
Hvis du sender en mail til mig, så sender jeg de 2 beregninger retur til dig.. Mailadresse: [email protected]
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 13:58   #12
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det blev besluttet at de lavest lønnede skulle have større tilskud, så der kommer et punkt, hvor det faktisk ville kunne betale sig en lille smule at gå et par kroner ned i løn og så alligevel få mere ud.
Jeg har også undret mig.

Vh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:06   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Det blev besluttet at de lavest lønnede skulle have større tilskud, så der kommer et punkt, hvor det faktisk ville kunne betale sig en lille smule at gå et par kroner ned i løn og så alligevel få mere ud.
Jeg har også undret mig.

Vh. Piamus
Piamus ;-) Nej det blev besluttet at dem med MINDST timer skulle kunne opnå mere..

Men få timer og ringe overenskomst retter ikke på det.. Så få timer og en rimelig løn giver mening ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:10   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er forhåbentligt andet end blot kassetænkning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:14   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Det blev besluttet at de lavest lønnede skulle have større tilskud, så der kommer et punkt, hvor det faktisk ville kunne betale sig en lille smule at gå et par kroner ned i løn og så alligevel få mere ud.
Jeg har også undret mig.

Vh. Piamus
Piamus.. Hvis du leger lidt med beregneren, så vil du se at en dårlig timeløn UANSET timerne aldrig kan trække månedslønnen op.. Fordi flere timer modregnes i tilskuddet..

Så alt i alt er det vigtigt at timelønnen ikke er dårlig.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:25   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er forhåbentligt andet end blot kassetænkning.
Stampe.. Det er bevist.. Hvergang vi øger timerne, så falder tilskuddet.. Så jo, de spare gysser..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:26   #17
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg læste altså også om de lavestlønnede og jeg kan jo se det passer i udregningerne. Lavere løn og flere timer kan bestemt betale sig.

Du bliver jo belønnet jo flere timer du kan arbejde, du ved guleroden som skal gøre syge mere raske..."ironi fra min side" Lige præcis det Mette Frederiksen udtalte sig om inden valget "syge bliver ikke raske af at få en gulerod" efter valget så blev det jo alligevel sådan.
Jeg kan se stor forskel på 4 og 7 timer om ugen med en timeløn på 125.
Men hvis jeg går ned på 110-115 kr. ville jeg få næsten det samme.

Det er sgu noget rodet og uforstående med den nye reform.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:33   #18
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det er ikke timerne der modregnes, det er kroner og øre, når du når over et hvis beløb så begynder de at trække mere i tilskuddet.
Ergo er du lavtlønnet kan du arbejde flere timer før du bliver trukket ekstra i tilskuddet.

Jeg har kun set beregneren fra gigtforeningen, og jeg kan jo ikke sige. at den er den rigtige. Det er bare hvad jeg få ud af det og hvad jeg har læst om reformen.

Piamus :-)
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:36   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Jeg læste altså også om de lavestlønnede og jeg kan jo se det passer i udregningerne. Lavere løn og flere timer kan bestemt betale sig.

Du bliver jo belønnet jo flere timer du kan arbejde, du ved guleroden som skal gøre syge mere raske..."ironi fra min side" Lige præcis det Mette Frederiksen udtalte sig om inden valget "syge bliver ikke raske af at få en gulerod" efter valget så blev det jo alligevel sådan.
Jeg kan se stor forskel på 4 og 7 timer om ugen med en timeløn på 125.
Men hvis jeg går ned på 110-115 kr. ville jeg få næsten det samme.

Det er sgu noget rodet og uforstående med den nye reform.

Piamus
Pia... Ja det er bestemt noget rod.. Jeg ved også, at de resultater er kommet bag på mange.. Både offentlige myndigheder og fleksere.. Ingen har åbenbart gidet, at regne på flere mulige sammensætninger af timer og løn..

Men idag runder beregneren 1300 download, og ingen har hidtil fundet fejl.. Den regner også ens med de andre beregnere på nettet.. Forskellen på vores og de andre beregnere er blot, at vi har valgt at vise hvordan beregningen sker..

Ved at betragte de 3 beregninger nederst og ATP og pension, så ser man hvor reformen går galt ;-)

Fx. ved en grundløn på 20000 kr/md og 15 - 20 og 25 timer går man direkte ned i samlet løn ved flere timer.. Det sker ikke ved fx. 25000 kr/md ???? Hmm.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 14:41   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Det er ikke timerne der modregnes, det er kroner og øre, når du når over et hvis beløb så begynder de at trække mere i tilskuddet.
Ergo er du lavtlønnet kan du arbejde flere timer før du bliver trukket ekstra i tilskuddet.

Jeg har kun set beregneren fra gigtforeningen, og jeg kan jo ikke sige. at den er den rigtige. Det er bare hvad jeg få ud af det og hvad jeg har læst om reformen.

Piamus :-)
Pia ved lejlighed så prøv http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607 Der kan du SE beregningen.

Gigtforeningens beregner regner også rigtigt ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et spørgsmål kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 23-06-2012 11:23
Skal til samtale hos beskæftigelsesankenævn peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2009 12:59
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
En million danskere skal screenes for depression Stella Politik og Samfund 3 19-03-2008 02:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension