K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2016, 16:58   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Forberedelse til speciallægeerklæring

Hvordan kan jeg bedst forberede en speciallægeerklæring?der skal skrives om mig.
Er det en god ide at sende en mail til lægen før? så han kan forberede sig - ellers tænker jeg at der ikke bliver tid til at nå hele vejen omkring.

Eller vil han tage det ilde op? som om jeg vil diktere? jeg vil jo blot sikre, at lægen er klar over hvordan det ser ud fra min side... - og har prøvet før at der med en læge ligesom udvikler sig en samtale som tager nogle retninger som er spild af tid i forhold til det egentlige.

Er der nogen gode råd? og er der råd til hvordan man kan formulere sådan et brev uden at det bliver taget ilde op?

Jeg kender kun lægen sporadisk.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2016, 18:39   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg havde det nedskrevet en dagbog over et par dage + liste med medicin og det jeg skulle have hjælp til, har svært ved m.m. med til speciallægen (neurolog) og fortalte at det var fordi jeg pga smerterne ikke var god til at huske at fortælle det vigtige når det gør ondt og jeg taber koncentrationen.

Jeg spurgte herefter læge om han ville have papirerne og det ville han meget gerne og støttede meget sin erklæring op af papirerne jeg have skrevet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2016, 19:27   #3
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
tak, meget interessant at høre.
Jeg tænkte jeg ville sende som mail, så han har mulighed for at skimme det igennem først...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2016, 20:14   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg havde inden lægebesøget var kommet på tale sendt kommunen en beskrivelse af mit helbred.
Da jeg så kom til speciallægen viste det sig at kommunen havde sendt h*m min egen beskrivelse og den blev også brugt i udformningen af den endelige udtalelse.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 19:04   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak Nørd for input

Hvis sagen ikke havde været så gammel ville jeg nok blot satset på det mundtlige.
Men der har været så mange læger osv., har aldrig haft held med at komme igennem mundtligt. Har ofte betonet et symtom som så ikke er at se senere i journaler.
Så jeg tænker: hvad er der at miste ved at give lægen noget skriftligt - selvfølgelig kan han tage det ilde op, men derfra og så til at lade det tælle negativt... er der er langt stykke, så skal lægen virkelig være uprofessionel.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 20:18   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan jo starte med at skrive at det ikke er for at spille klog eller på anden vis gå ind på lægens område...men for at sikre dig at alt kommer med da det er super vigtigt...evt skrive hvorfor det er så vigtigt..

Så har du jo mere eller mindre undskyldt på forhånd og lægen vil få svært ved at tage det ilde op..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 20:54   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan jo starte med at skrive at det ikke er for at spille klog eller på anden vis gå ind på lægens område...men for at sikre dig at alt kommer med da det er super vigtigt...evt skrive hvorfor det er så vigtigt..

Så har du jo mere eller mindre undskyldt på forhånd og lægen vil få svært ved at tage det ilde op..
you made my day tusinde tak for det meget konkrete forslag!
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 21:03   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du har hukommelsesproblemer kan du vel også begrunde det i at du er usikker på om du husker det hele når du sidder foran lægen og for en sikkerheds skyld har skrevet det ned.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 22:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det er faktisk også en god ide...@Nørd...

@Thisted_1970...når man skal op til lægen og have lavet sådan en speciallæge erklæring...
Så er det faktisk også en god ide at lige have skrevet ned på et stykke papir hvad man skal huske at få sagt...for man glemmer hurtigt eller også tager samtalen en anden retning og man får ikke lige sagt det man ville...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 06:49   #10
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Ja, det er rigtigt, Nørd, tak for endnu et godt input.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension