K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2016, 14:23   #11
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Så har jeg været på kommuen med aktindsigts formularen og jeg har selv en underskrevet og stemplet kopi
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2016, 20:59   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Så har jeg været på kommuen med aktindsigts formularen og jeg har selv en underskrevet og stemplet kopi
Super.

Det var første skridt i den rigtige retning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2016, 21:14   #13
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Så har jeg været på kommuen med aktindsigts formularen og jeg har selv en underskrevet og stemplet kopi
Cool

Hvis du mailer til sagsbehandleren, og hun så ringer dig op i stedet for at skrive, så bed om et skriftligt svar og/eller en kopi af hendes telefon-notat. Sagsbehandlere har notatpligt, dvs de skal skrive et notat med dato, indhold, aftaler etc om samtalen. Det skal de også efter et møde.

Skriv at du fremover løbende vil have kopi af alle papirer, som kommer i din sag.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2016, 21:19   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Skriv at du fremover løbende vil have kopi af alle papirer, som kommer i din sag.
Idéen er rigtig god, problemet er bare, at det sjældent virker. Kommunen glemmer det simpelthen.

Derfor plejer jeg, at anbefale den fremgangsmåde jeg beskrev i starten af tråden, den virker hver gang.
Og man kan lige så godt vænne sig til, selv at tage ansvar for sin sag, og være fremme i skoene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 18:25   #15
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
OK, nu venter jeg på alle papirene, men hvad skal jeg så gøre?
Jeg ved jo ikke hvordan jeg skal forholde mig til de fejl og mangler der vil dukke op når jeg gennemgår min sag, og hvordan skal jeg selv kunne spotte alle de ting der ikke holder reglerne når jeg ikke selv er jurist?
Er det retshjælp eller er der andre der vil føre min sag for mig?
I mit hoved vil jeg jo gerne have erstatning for de år de har holdt mig hen, men det er jo en helt anden sag end min nuværende, hvor jeg bare gerne vil godkendes til fleksjob.
Igen tak for jeres råd og vejledning, jeg er super glad for at finde K10, det er så dejligt at føle at der er nogen på min side
Ps Fuglsang - bedste cykelløb jeg har set, ever, hvor gør han Danmark ære ;-)
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 19:33   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Ja, det var flot cykelløb :-)

Du skal prøve at gennemgå papirerne og se om alle relevante oplysninger om dit helbred og funktionsevne ligger i sagen. Dvs lægeerklæringer, rapporter fra Kofods skole, de skemaer du har udfyldt etc. Du skal skriftligt gøre opmærksom på alle fejl og mangler.

Du kan i morgen fortælle/skrive til sagsbehandleren, at din depression er forværret de sidste tre måneder pga usikkerhed og manglende fremdrift i sagsbehandlingen (husk at gå til læge og fortæl dette, så det er dokumenteret. Hold i det hele taget tæt kontakt til din læge).

Hvad forventer du selv, sagen skal munde ud i? Du skriver, at du har kunnet arbejde 2-3 dage om ugen med succes. Du skal være opmærksom på, at hvis man er for 'god', fx måske med tiden kan varetage et almindeligt deltidsjob, får man ikke flexjob - dette ved andre mere om end mig, så jeg håber nogen vil supplere.

Der er en social retshjælp i Århus, hvor du kan tage dine papirer med og få hjælp. Om de vil føre din sag, ved jeg ikke, men du kan i hvert fald få en vurdering af din sag, og råd og vejledning om hvad du videre skal gøre.

http://www.socialeretshjaelp.dk

PS jeg tror du skal slå alt det med erstatning / fortid ud af hovedet (der er mange aktører og uheldige sammentræf, som nok bliver svært at løfte bevismæssigt, selv for en dyr advokat), og koncentrere dine kræfter om nutiden og fremtiden.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 07-08-2016 kl. 19:43.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 19:51   #17
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Jamen jeg håber min sag ender med fleksjob godkendelse til de 10-15 timer jeg kan klare med succes.
Jeg bliver dog bange når du (Strandpigen) siger noget om at jeg skyder migselv i foden ved at bevise jeg kan arbejde i 10-15 timer /uge... Det kan jeg ikke helt følge..
Det er jo min virkelighed, jeg vil gerne arbejde men kan jo kun klare 10-15 om ugen... hvordan kan det nu bruges imod mig?
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 20:03   #18
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Jamen jeg håber min sag ender med fleksjob godkendelse til de 10-15 timer jeg kan klare med succes.
Jeg bliver dog bange når du (Strandpigen) siger noget om at jeg skyder migselv i foden ved at bevise jeg kan arbejde i 10-15 timer /uge... Det kan jeg ikke helt følge..
Det er jo min virkelighed, jeg vil gerne arbejde men kan jo kun klare 10-15 om ugen... hvordan kan det nu bruges imod mig?
Det håber jeg heller ikke det kan. Du skrev du kunne arbejde 2-3 dage om ugen. Hvis det kun er 10-15 timer tror jeg ikke, det er et problem, men som sagt er jeg ikke expert i flexjob. Tror at grænsen går ved 18 timer. Håber andre svarer.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 20:14   #19
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Vil det sige at hvis jeg kan arbejde 18 timer + så vurderes det at jeg kan forsørge migselv?
Altså alle de regler..
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2016, 20:49   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hmmm, min jobkonsulent sagde, at man ville begynde at genvurdere flextilkendelsen ved 12 timer...."så er man jo ved en minimumsløn", påstod han.
Ahr! Det kan vist ikke være helt rigtigt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension