K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2016, 23:53   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Et eks.
Tidligere skulle man, så vidt jeg husker, hver 3. måned skrive under på, at man var enlig forsørger, for at få tilskud som enlig forsørger.
Og jeg sørgede, selvfølgelig, altid for, at få en kvittering på, at jeg havde afleveret den.
Alligevel oplevede jeg engang, at jeg fik et brev, med besked om, at de ikke havde modtaget erklæringen, og at jeg nu havde en kortere frist til at aflevere en ny.
Jeg ringede så til kommunen, blev stillet om til den rette person, forklarede at jeg undrede mig over brevet med en ny erklæring, for jeg havde jo en kvittering på, at jeg havde afleveret den første. Hun tastede mine oplysninger ind, og undrede sig også, for den var jo lige dér.
Og dette er jo et kæmpe problem...at der kan forsvinde så meget i forvaltninger...

For almindeligvis vil man jo som borger ikke tænke at det er muligt at det forholder sig sådan og dermed vil man som udgangspunkt jo heller ikke sikre sig med kvitteringer osv...

Jeg ville sådan ønske at man kunne få fortalt alle på en gang at det hænger sådan sammen og at de desværre er nødt til at sikre sig selv ved at have dokumentation på alt...

Det batter desværre ikke så meget selvom vi igennem 10 har fortalt det vidt og bredt når emnet er oppe og vende herinde...

Selv om der er mange der kommer igennem K10 på de 10 år siden har kørt...ja så er det trods alt ikke alle som har en sag i kommunerne der kommer her..

Det bedste ville selvfølgelig være at det slet ikke var nødvendigt at sikre sig selv...men men det er det desværre...ihvertfald hvis man ønsker at ens sag skal komme forholdvis hurtigere igennem systemet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2016, 08:26   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Og dette er jo et kæmpe problem...at der kan forsvinde så meget i forvaltninger...
Præcis.

Men i mit eks. var det ikke engang forsvundet, og det var placeret det rigtige sted i deres system.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ringede så til kommunen, blev stillet om til den rette person, forklarede at jeg undrede mig over brevet med en ny erklæring, for jeg havde jo en kvittering på, at jeg havde afleveret den første. Hun tastede mine oplysninger ind, og undrede sig også, for den var jo lige dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2016, 10:04   #33
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Præcis.

Men i mit eks. var det ikke engang forsvundet, og det var placeret det rigtige sted i deres system.
Jeg har oplevet 7 gange at vigtige dokumenter var forsvundet.

Et skema, som jeg skulle udfylde til ledighedsydelse udfyldte jeg 3 gange. efter ca. 2 mdr. tog jeg ud på adressen, og efter at have ventet foran en lukket dør til ydelsesservice kom en kvinde ud, og jeg bad hende tage imod skemaet og give mig en kvittering. Hun nægtede, de havde ikke borgeradgang. Det skulle sendes.

Jeg tog herefter ud på jobcentret, som så sendte det med intern post. Efter 2 mdr. modtog jeg en beklagelse fra ydelscentres leder, som beklagede. De havde fundet alle skemaerne.

En anmodning fra jobcentret til en speciallæge om en LÆ 165 sendt 2 gange blev ikke modtaget(sendt digitalt) Tog selv derned,ventede i venteværelset til en anden patient kom ud. Afleverede et brev, hvor jeg havde beskrevet sagens sammenhæng, samt attest, som jeg forinden havde hentet i jobcentret.
Han skrev så til jobcentret at han aldrig havde modtaget anmodningen. Han blev faktisk lidt knotten, hvilket er forståeligt.

Endu engang samme historie. Klinikken havde modtaget anmodning om en LÆ, og afsendt,men jobcentret havde ikke modtaget den. Hentede selv en kopi og afleverede til jobcentret. I mit jobcnter er der ingen skranke. Man skal vente på at blive kaldt ind. Da jeg ikke havde en tid ventede jeg på at SB. skulle komme ud. Jeg afleverede den, han scannede den ind i systemet, og da jeg bad om en kvittering sagde han det ikke var nødvendigt, og at jeg jo kom uden at have en tid!

Senere med en ny SB, sagde hun, at den der var afsndt var fundet. Den jeg afleverede var uden underskrift og dato, og det havde jeg ikke observeret, så senere stod der i min sag, at lægeattesten var uden dato.
D.V.S at den hun havde fundet i systemet ikke var den der blev sendt til rehabiliteringsteamet.
Desuden sendte hun sagen uden at jeg havde set hele sagen først. Jeg kunne bare komme med ektra oplysninger til mødet.
Det kunne jeg ikke. Mødet belv aflyst efter 2 min, da der manglede ATP udregninger.
Det var sendt, men mødelederen havde jo fri i fredags som hun sagde. Det her var mandag morgen, og vi var samlet 7 mennekser til ingen verdens nytte. Jo, jeg har klaget og fik også ret fra det kontor, som ser på klager. Det bekalgede de, og det var ikke god forvaltningsskik.
Nej, det hele roder, og der er ikke styr på det.
En krølle på halen.
En gang havde jeg glemt et møde. Kontaktde kommunen 2 timer efter mødetiden, men der var intet at gøre. Nej der var trykket fradrag til ydelsesservice.

Jeg havde haft det meget skidt i weekenden op til. Kunne klage på en blanket digitalt, hvor der stod den ikke var krybteret og alligevel skulle man skrive sit person. nr.
Jeg ville ikke skrive særlig personligt og klagen blev da heller ikke godtaget.
Fratræk for en dag.

Bliver man godt til mode, får man tillid til politikere og embedsmænd !

Sidst redigeret af vasen; 18-08-2016 kl. 10:15. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2016, 12:14   #34
JakobEC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2016
Lokation: Aarhus
Indlæg: 11
Styrke: 8
JakobEC er ny på vejen
Min sag er godkendt til at gå videre til det sidste møde med rehab team og kommunen anbefaler jeg bliver godkendt til fleksjob.
De følger vist som regel kommunens anbefaling så det ser ud til at jeg endelig kan få lov til arbejde og tjene penge igen, på vilkår jeg kan leve med.
Hold op jeg er bare glad lige nu

Til Vasen,
Det lyder jo helt utroligt, men som de siger herinde sker den slags alt for ofte.
Jeg kan bare have ondt af alle dem der ikke magter at følge op på alting. Jeg har selv været der hvor det hele bare kan være ligemeget, men man skader jo kun sin egen sag på den måde. Der burde altså laves nogle ændringer i det her system.
Jeg er bare glad for at jeg tog mig sammen og gik herind på K10, for siden er der jo sket så meget i min sag.
JakobEC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2016, 12:34   #35
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JakobEC Se meddelelser
Min sag er godkendt til at gå videre til det sidste møde med rehab team og kommunen anbefaler jeg bliver godkendt til fleksjob.
De følger vist som regel kommunens anbefaling så det ser ud til at jeg endelig kan få lov til arbejde og tjene penge igen, på vilkår jeg kan leve med.
Hold op jeg er bare glad lige nu
Tusinde gange tillykke!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2016, 18:29   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det vil give dig en del fred at komme videre fra bare at hænge uden der sker noget..

Og ja har det på samme måde @JakobEC....jeg har også ondt af alle dem som ikke har overskuddet eller evnen til at få fulgt op på deres sag...

Men fedt at du fik gjort det og faktisk kan se en udvej og humøret er blevet bedre
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 09:45   #37
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Kan se at borgerrådgiveren i Kbh først kan klages til når man HAR klaget til selve forvaltningen. Muligvis gælder samme regel i Århus
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension