K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2016, 12:58   #1
Rikke S
Cirkeline
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2016
Lokation: Vejle
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rikke S er ny på vejen
Kontanthjælp

Tak fordi jeg måtte komme ind i dette her forum :-)

Jeg har desværre også problemer, da jeg er kommet på kontanthjælp fra 11/8 2016 (Har dog fortsat ikke fået nogle penge endnu, men regner med at få almisser fra kommunen ) har desværre været syg siden september 2016 efter en operation i knæet

Så kom jeg på ressourceforløb, da jeg ikke kunne komme tilbage til arbejdet.

Jeg går på smerteklinik, får flere stærke mediciner, går til fysioterapi og har desværre kun forværringer i knæ ved sidste scanning i juli, at de overvejer at skifte knæet ud.

Alligevel sender min sagsbehandler mig på kontanthjælp

Jeg har mødt ham 1 gang og han har brugt udtagelser som er 6 mrd gamle, som han ikke selv har hentet, men min gamle sagsbehandler.

Har bruger aktiv beskæftigelsesindsats paragraf 68d jf sygedagpengelovens paragraf 7?

Men jeg har daglige smerter, koncentrationsbesvær, er rundt på gulvet, sover dårligt pga smerter osv, jeg skal nok have nyt knæ, hvordan skal jeg dog kunne varetage et stykke fuldtidsarbejde?

Håber der er råd at hente, min læge, smerteklinikken og sygehuset og ikke mindst mig selv, forstår ikke min sagsbehandler.

Mvh Rikke S
Rikke S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 15:48   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Velkommen til forum

Jeg tror at du har lavet en tastefejl da du skriver at du har været sygemeldt siden september 2016, og september 2016 startede i dag

Har du afvist at få forlænget resourceforløbet ??
Sluttede dit resourceforløb før tiden eller stoppede forløbet efter den fastansatte tid ?
Hvad var kommunens forklaring på at du skulle på kontanthjælp i stedet for resourceforløb ?
Har du klaget over afgørelsen ?
Hvis ikke skal du skynde dig at undersøge om det er for sent nu, da du har ca.4 uger fra afgørelsen til at klage over den.

Jeg har hørt at nogen smerteklinikker har socialrådgivere tilknyttet, du bør undersøge om der også er det på din smerteklinik.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2016, 18:18   #3
Rikke S
Cirkeline
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2016
Lokation: Vejle
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rikke S er ny på vejen
Jeg har været sygemeldt, siden september 2013
Jeg har klaget over afgørelsen og den er sendt til ankenævnet, men det tager jo langtid, inden der er svar

HAN stoppede faktisk mit ressourceforløb 3 1/2 mrd før tid, med begrundelsen af at jeg kan tage fuldtidsjob indtil jeg nok skal have nyt knæ.

Jeg kan ikke vende tilbage til alle de job, jeg førhen har haft, da jeg har mistet mit erhvervskort, ikke kan gå ret langt mv, som de forskellige job kræver

Så jeg er sendt ud til ingenting og skal have 4 x 20 min hvil om dagen, kan Ik koncentrere mig i længere tid, holde fokus,have benet op og alt muligt andet

Ved godt at de har sagsbehandler på smerteklinikker, men ventetiden er ca 6 uger desværre
Mvh Rikke S
Rikke S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 21:07   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke se noget du kan gøre ud over det du allerede har gjort, undtagen måske at klage til jobcenterchefen over kommunens håndtering af sagen, hvis du ikke allerede har gjort dette.
Ikke at jeg kan se hvad det kan hjælpe din økonomiske situation lige her og nu.
Jeg er dog overbevist om at du alligevel bør klage over uregelmæssigheder i behandlingen om ikke andet for at hjælpe de kommende kunder i butikken.

En anden mulighed er at undersøge om din kommune har en borgerrådgiver som kan hjælpe dig med kommunikationen til resten af kommunen.

Nu ved jeg af erfaring at konstante smerter giver øget stressniveau og problemer med hukommelse og koncentration, men når man ser bort fra den slags, findes der så nogen slags job du vil kunne varetage siddende ved et skrivebord med benet oppe ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension