K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 22:31   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Etikette fra borgerens side

Hvad gør man, hvis man døjer med en masse tvivlspørgsmål, og ens sagsbehandler ikke har tid til møder, telefonisk konsultation eller besvarelse af e-mails.

Hvis man så får navnet på et andet teammedlem, som også er med til at træffe afgørelser i ens sag, kan man så være bekendt at google vedkommendes e-mailadresse, og maile vedkommende de oplysninger, som ens personlige sagsbehandler mangler at lægge ind som dokumentation i ens sag?

Eller vil det være ensbetydende med krænkelse af personlige grænser, brudt på etiketten, eller ellers en dårlig tone?

Hvad kan man ellers gøre, hvem kan man ellers kontakte, hvis man føler, at ens sag ikke er fyldestgørende belyst, men har svært ved at komme igennem til sin sagsbehandler. I min situation drejer det sig bl.a. om nogle fejlagtige oplysninger i min ressourceprofil, som ikke er blevet rettet, selvom jeg har skriftligt gjort opmærksom på fejlene.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 23:13   #2
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Kalevala!

Jeg kan se, at du bor i København, og netop Københavns kommune kan være meget udfordrende at samarbejde med - det er i hvert tilfælde min erfaring efter godt 1½ års sygemelding.

Jeg bor, som det jo nok kan forstås af ovenstående, også i København, og har de samme problemer du beskriver. Jeg har i februar kommenteret og stillet spørgsmål til både min opfølgningsplan og min ressourceprofil, men trods skriftlige spørgsmål og 2 skriftlige rykkere (den sidste med kopi til teamlederen) hørte jeg intet, før jeg blev indkaldt til møde her sidst i april. Da tilbød min sb'er at besvare mine kommentarer og spørgsmål mundtligt, men jeg takkede nej, jeg vil gerne have skriftlige svar. Dér ligger den så nu - jeg venter stadig.

Men da der sikkert er meget lang tid til, at ressourceprofilen skal bruges til noget, tager jeg det roligt. Jeg har jo beviser på, at jeg har sendt kommentarer og spørgsmål ind, samt på at jeg har rykket indtil videre 2 gange, så jeg er sikker på, at jeg nok skal få rettet alt det, der skal rettes, inden jeg om måneder, måske år, bliver indstillet til et elller andet, og der skal tages beslutninger.

Jeg henvender mig altid skriftligt, dels kan jeg ikke særlig godt huske, hvad der er blevet sagt mundtligt, dels har jeg svært ved at tænke hurtigt, finde svar og formulere mig, og dels mener jeg, at det er vigtigt for mig og min sag, at så meget som muligt foreligger på skrift.

Jeg oplever til møderne med min sagsbehandler at få utilstrækkelige svar og information, så jeg forstår udemærket, at du nu føler, du brænder inde med en masse tvivlsspørgsmål. Jeg vil anbefale dig at fortsætte den skriftlige linje og fortsætte med at sende rykkere og spørgsmål. Det er vores fremtid, sagsbehandlerne skalter og valter med, som om vi er ting, der bare skal puttes ind i de rigtige bokse - altså de bokse de vælger, ikke nødvendigvis de bokse, som passer bedst til den enkelte borger.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 23:14   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej jeg ville finde ud af hvem hendes leder er og enten ringe el.maile til vedkomne..jeg har engang prøvet omtrent det samme,bortset fra min sb var gravid og kom på arbejde - ja ikke hver dag..tilsidst opgav min advokat og mig at få fat i hende og gik direkte til lederen..og så skete der noget..ærgede sig næsten over vi ikke gjorde det før,men man håber jo hverdag - at idag hører man noget.....
fp 201o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 07:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Først da jeg begyndte, at klage til jobcenterchefen hver eneste gang sb trådte ved siden af begyndte der, at ske noget.

Hvis sb ikke besvarer henvendelser inden for en rimelig tid (i min kommune fik jeg oplyst, at svarfristen er 14 dage), så send en klage til jobcenterchefen, men det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage.

Skriv f.eks.:
"Til jobcenterchefen

Klage over manglende svar fra sags behandler

(Og så beskriver i hvad det er i vil klage over, men prøv at holde jer til fakta, udelad div. følelser, i risikerer kun, at de ryster på hovedet. Hold det gerne i en forretningsmæssig tone.)

F.eks.:
D. 2/2-2012 skrev jeg til min sb og bad om svar på xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx, men selv om der nu er gået 3 mdr. og en uge, så har jeg stadig ikke modtaget et svar.
Derfor håber jeg, at De kan hjælpe mig med svar på mine spørgsmål.

Med venlig hilsen Xxxxx Xxxxxx + cpr.nr."

Brevet med spørgsmålene afleverer i personligt ved skranken i jobcenteret og beder om en kvittering på, at det er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 10:29   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
netop Københavns kommune kan være meget udfordrende at samarbejde med
Fib-Spurv, ualmindeligt pænt formuleret om JC København :-)

Kalevada, lyt nøje til Fib-Spurv, Stribe og Vovse - der siges rigtig mange fornuftige ting, som er eneste vej frem.

Først efter jeg lærte K10 at kende (juli 2010) og har modtaget alle de gode råd, som du modtager nu, er der kommet lidt fornuft ind i sagen (som har stået på siden 2000).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 21:09   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Først efter jeg lærte K10 at kende (juli 2010) og har modtaget alle de gode råd, som du modtager nu, er der kommet lidt fornuft ind i sagen (som har stået på siden 2000).
Det er sket for rigtig mange, at først når de selv har sat sig ind i tingene, og selv følger op på tingene, så begynder der, at ske noget.

I det øjeblik man beder om aktindsigt, gør opmærksom på evt. fejl og klager over fejl i sagsbehandlingen, så sender man jo et signal om, at nu skal i ikke trille bæh med mig mere, for nu kender jeg reglerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 21:30   #7
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Fib-Spurv, ualmindeligt pænt formuleret om JC København :-)
Tak, Carmen, den krævede også lidt betænkningstid!
Men jeg forsøger jo at være et pænt menneske, og kommunen skal i hvert tilæflde ikke kunne anklage mig for ikke at være samarbejdsvillig.

Jeg må dog sige, at på trods at anmodninger om aktindsigt, gentagne indsigelser, protester, kommentarer og spørgsmål, så ser det ikke ud til at hjælpe på arbejdsgangen i min sag.

Men K10 og alle de dejlige mennesker herinde er til stor inspiration og hjælp. Et stort skulderklap til jer alle!

Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 12:01   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Borgerrådgiveren i Kbh - DIT klageorgan over kommunens opførsel.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalevala Se meddelelser
Hvad gør man, hvis man døjer med en masse tvivlspørgsmål, og ens sagsbehandler ikke har tid til møder, telefonisk konsultation eller besvarelse af e-mails.

Hvad kan man ellers gøre, hvem kan man ellers kontakte, hvis man føler, at ens sag ikke er fyldestgørende belyst, men har svært ved at komme igennem til sin sagsbehandler. I min situation drejer det sig bl.a. om nogle fejlagtige oplysninger i min ressourceprofil, som ikke er blevet rettet, selvom jeg har skriftligt gjort opmærksom på fejlene.
Velkommen Kalevala, i Klub Kedelig!

Borgerrådgiveren i Københavns kommune er specielt glad for klager over Jobcenter København - især Nyropsgade - bunken bliver større og større, og han blive mere og mere bister i tonen - han overvejer nu at gå til politikerne, for at få mere gods bag sine 'henstillinger' .

Du hjælper altså også dig selv til bedre fremtidig sagsbehandling, og det kræver minimal indsats - Borgerrådgiveren skriver gerne klagen for dig - ring endelig derind og hør, hvordan du gør:

http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgiveren.aspx

Og her en lille underholdende tråd fra det virkelige liv, såfrem du skulle tvivle på vigtighden af, hvordan du forholder dig til det offentlige, nu, og fremover:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nøl fra kommunens side malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 22-12-2011 22:33
Ny side for førtidspensionister twoc Et godt link! 1 17-06-2010 20:19
En side om arbejdsnarkomaner ;-) Stella Dit og Dat 0 16-12-2006 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension