K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2014, 20:05   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ud fra den erfaring jeg har indtil nu....så kan man ikke bruge disse tabeller http://www.k10.dk/media/voltwattskema.jpg

Det kommer simpelthen an på hvor meget luft der kommer ind på coilen...og så hvilken væske man bruger..

Jeg har selv to forskellige tanke...en Kayfun og en Lemo....

På min Kayfun kommer der ikke særligt meget luft igennem og der kan jeg sætte den til 11 watt på en 2.0 ohm coil....

På min Lemo kommer der rigtig meget luft igennem og der kan jeg sætte den til 18 watt på en 2.0 ohm coil...

Der er brugt samme mentol væske i begge tanke..

Kigger du på det skema jeg har lagt link til...ja så burde jeg få en fuldstændig brændt smag på de 18 watt på en 2.0 ohm coil....og det gør jeg slet ikke...

Så det må være luftgennemstrømningen det kommer an på....til dels...og alt efter den væske man damper..

Jeg har prøvet det samme med en tobaksvæske i de to tanke og der kan jeg ikke komme så højt på i watt...

Det jeg har set på nettet som er mest alm med en iStick og en Nautilus mini ja det er omkring de 10 - 14 watt....men det er jo en smagssag...da der er forskel alt efter hvilken væske det er man damper...

BTW

Eleaf iStick 295 kr http://www.vape4you.dk/Eleaf_Istick_..._13297985.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 12:32   #52
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg har nu haft lejlighed til at prøve min nye Aspire Nautilus Mini med BVC coil i nogle dage,

som sådan er den ok og suget kan reguleres, men jeg kan bare ikke finde den rigtige modstand i suget som lige passer mig,

enten er suget for stram eller så er det for løst, det er nu nok mig der er noget i vejen med

selve smagen er ok, selv ved et løst sug, men føler bare ikke jeg har det samme halskras med Aspire Nautilus Mini som ved min gamle viva nova,

men nu ser jeg lige tiden an om jeg kan vende mig til det løse sug. jeg giver det en chance
__________________

Sidst redigeret af mand; 30-11-2014 kl. 12:35.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 13:18   #53
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Med et løsere sug skal du skrue lidt op for dine watt...lidt mere end du plejer at bruge....det vil også give lidt mere halskrads...

Med et løsere sug kommer der jo mere luft ind på coilen som køler den og dermed skal der bruges lidt mere power til at få varmet coilen op...

Ang luftindtaget....kan man evt hvis man sætter det på det ene luftindtag...feks det som er 1.5 mm stort....og så skrue halvt forbi det luftindtag...uden at dreje det helt forbi luftindtaget...men så det bliver til et halvt luftindtag...altså ca 0.75 mm......eller et kvart luftindtag på ca 0.4 mm...

På den måde vil du jo have flere muligheder....ud fra hvert luftindtag...

Jeg ved bare ikke om det kan lade sig gøre på den tank da den "klikker" ned i et hul hver gang man rammer et af luftindtagene...men det var måske værd at prøve for dig så du kan få det som du gerne vil have det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 21:13   #54
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Takker for hjælpen web.

Det er nok også bare mig som lige skal vende mig til en ny tank, sådan har jeg det med

alt nyt......................
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 16:56   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har nogle væsker som kræver det løse sug, og nogle væsker det mellemste og andre det stramme - synes det svinger alt efter væsken.

Jeg har stadig ikke skiftet coil - gudved hvor længe jeg egentlig har kørt på det nu?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 17:43   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang det med forskellige væsker...ja de kræver også forskellige watt styrker...selv på det nøjagtige samme setup...

Når jeg damper min mentol væske ja så har jeg sat den på 3 watt højere end når jeg damper min tobaks væske...hvis jeg bruger det nøjagtige samme setup...samme ohm størrelse og det samme luftindtag...

Så man kan faktisk ikke sige hvilket setup man skal bruge....da det kommer an på hvilken væske det er og hvor meget luft der kommer ind til coilen....

Man er nødt til at forsøge sig frem til hvad der virker bedst for en...

@Mand....kender det godt...det med at man er vant til en bestemt slags....og at man lige skal vænne sig og give noget nyt en chance...

Det man har brugt længe....ja det kender man ud og ind og ved lige nøjagtig hvordan det skal sættes op...

Der er da også en del som slet ikke vil forsøge sig med nye ting...og det er da også okay....så længe tingene fungere for dem og de kan holde sig fra cigaretter...

Man kan bare godt gå glip af nogle rigtig gode ting hvis man ikke engang imellem forsøger sig med nye ting...

Man kan jo altid bare gå tilbage til det man synes fungere for en....og det er som regel ikke formuer man kommer til at miste på det...

@Helenekr....det er da godt at de kan holde i lang tid de coils...

Man kan forlænge deres liv hvis man bruger en ultralyds renser til at rense dem i....

Sådan en ultralyds renser er også god til at få renset sine tanke...plus coils..

Den er ret nem at bruge og den kan komme steder hvor man ikke lige selv kan...

Man skiller bare det hele ad og smider det ned i den kurv der bruges i den renser...starter maskinen...og vupti...helt rene ting når den er færdig...

Lægger lige et link til en hvis nu nogen af jer vil se på en...http://www.harald-nyborg.dk/p2985/hb...asonisk-renser

Den renser også smykker osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 17:45   #57
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nå.. jeg går stærkt og overvejer at hoppe over på de der BVC coils.. i har snakket så meget om dem..

1. BVC er det cual coils?
2. er springet stort fra BCC til BVC? (tror det er bcc som sidder i min protank 2)
3. har i prøvet bvc coils fra fasttech i forhold til de originale ?

Sidst redigeret af Bodrum; 01-12-2014 kl. 18:45.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 18:37   #58
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
I har sikkert ret i det med væsken, at det kræver forskelligt mængde luft.

Måske der også er forskel på coil,

nu har jeg kun brugt den samme coil.

Jeg ved fra min gamle viva at når jeg skifter coil, så kan suget godt blive anderledes,
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 19:09   #59
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
BVC er ikke dual coils....det er en enkelt coil som står op vertikal med noget wick rundt om...

Ja de fleste er ret enige om at BVC er så meget bedre end BDC..

Lige for at opklare....BDC står for Bottom Dual Coils...altså coils der ligger ned horisontalt....BVC står for Bottom Vertical Coil...coils der står op vertikal..

Tjek evt GrimmGreen som forsøger at forklare hvad BVC coils er for en størrelse https://www.youtube.com/watch?v=7H8iZlE0xvA

Du kan se grafisk forskellen her http://www.ivapour-elixir.co.uk/medi...s-aspire_1.jpg

Vil man se en BVC coil skilt ad så har RipTripper gjort dette her https://www.youtube.com/watch?v=dWrm4tkB5iQ

Der har været tale om hvorvidt det wick materiale de bruger om det er sundt eller ej hvis nu man skulle sluge noget af det da det er meget porøs...

Men der er en på nettet som har lavet en test hvor han har sat et filter på mundstykket....og det viste at der ikke kommer noget af det wick op og ud af mundstykket...jeg kan desværre ikke lige finde videoen...

Vil man på bedste jørgen clevin måde have forklaret forskellen og endda på rigtig dårligt engelsk ja så kan man få det her https://www.youtube.com/watch?v=xsrq8fkdNZM

Ang fasttech ja så kender jeg ikke nogen som har prøvet dem endnu....men der er mange penge at spare der hvis de er gode nok...

Ang protank to....så sidder der alm coils i den....det er ikke vertikale coils...

@Mand...

Hvis det er vertikale coils.....som i BVC....så burde der ikke være forskel på suget....da hullet man suger igennem coilen sidder i midten....

På alm coils...der skal man suge igennem det wick materiale man har i....og der kan jo være forskel på hvor meget wick man har i....og det er 2 mm eller 3 mm wick...

Det samme hvis man bruger vat....kommer man meget vat igennem en coil...ja så bliver suget strammer og mindre vat i meget løsere...

Så på de vertikale coils burde der næppe være den store forskel på suget på de forskellige coils..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2014, 21:50   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så lige at man kan få sådan en "connector" der gør at man kan bøje sin tank ud og ned langs den ene side hvis man skal have den i lommen..

Rigtig smart og så har den endda en 510 forbindelse der fjedre sådan at alle tanke får forbindelse

Plus man slider ikke på det gevind der sidder på iSticken...

http://www.elekcig.dk/products/istick-bending-adapter



__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension