K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 05:48   #1
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
svar frist ang.ressourceprofil og journal

hvor langtid er svar fristen, fra man har modtaget en opdateret ressourceprofil, og til sagsbehandleren skal have den, og lige så med den seneste journal, hvor mange dage må der gå, hvis der er noget som ikke passer eller man har kommentarer til dette.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 05:57   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der er ingen udover den magthaveren giver dig ...der er her på siden vist nok et eksempel på få timer.........
er der fejl eller mangler bør du kontakte sb og udbede dig mere til grundet dette
alternativt kan du nægte at godkende den
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 06:51   #3
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
modtog post i går, fristen er til på søndag, så jeg har kun i dag til at finde ud at det i.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 07:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pedo Se meddelelser
modtog post i går, fristen er til på søndag, så jeg har kun i dag til at finde ud at det i.
I sådan en situation ville jeg gå på kommunen i dag, med et brev hvori der står, at:


"Til "min sagsbehandler"

Jeg har modtaget min ressourceprofil til partshøring, men i har givet mig en meget kort svarfrist, sådan at den skal afleveres søndag, hvilket vil sige, at jeg reelt kun har 1-2 dage til at skrive min partshøring.
Dette er slet ikke tid nok, derfor forventer jeg ikke, at det vil være et problem, at forlænge svarfristen med nogle dage, sådan at i har min partshøring senest torsdag d. 1/9-2011 (mit forslag).

Med venlig hilsen Pedo + cpr.nr.
"

Dette brev, eller noget der ligner, afleverer du personligt ved skranken og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 10:18   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja desværre har vovse ret, der er ikke meget andet at gøre end at gøre indsigelser, desværre.

Den der med at forvente, er i denne sammenhæg temmelig VIGTIG! at få med, for i det at du skriver det, giver du udtryk for at hvis det ikke er ok, skal kommunen reagere inden din tidsfrist udløber, for at de kan forlange (forvente tilbage) at få det de vil til den tid de har sat.

En få dages frist er bare ikke ok, du føler det og de ved det, men de gange kommunerne alligevel gør det er det ofte i et forsøg på at "presse" en RP i gennem så hurtigt at borgeren ikke når at tænke sig ordentligt om, og der ved ikke når at komme med de indsigelser som kommunen helst vil undgå.

En uges frist mener jeg personligt heller ikke er nok, jeg holder på at der skal mindst 14 dage til, fordi det stemmer med §7a i retssikkerhedsloven.

En anden mulighed er at kommentere det du kan nå, UDEN! at forjage, gør det ordentligt, og så vedlægge et brev hvor du skriver at du grundet den meget korte tidsfrist ikke har formået at få gennemlæst og kommenteret din ressourceprofil ordentligt og derfor værgen kan eller vil stå inde for at den er i orden og fyldestgørende, og derfor har du ikke underskrevet den, da du selv sagt ikke kan godkende den.

Så kan de få det for det, dog holder jeg på vovse´s foreslag er at foretrække *ss*

En ting er sikkert underskriv IKKE før du føler dig sikker på at alt er med.

Vær sikker på alt lægeligt er med, det har kommunerne en tendens til at "glemme" dvs sørg for at samtlige lægelige dokumenter ligger som bilag til den, med mindre alt er meget grundigt beskrevet.
En rigtig fornuftig ting er at hive dine lægelige dokumenter frem fra gemmerne tag en kopi og find samtlige beskrevne skånebehov, streg dem under (eller over) og skriv dem ned i listeform, så du har en liste med alle dine skånebehov.
Lav meget meget gerne en tilsvarende liste som er din egen, altså leg læge på dig selv, og skriv de skånebehov ned du oplever i hverdagen.
Grunden til at det er en god ide er at lægerne tit tager skånebehovene som en generel selvfælge med de diagnoser der ligger på folk, men for systemet er det ikke en selvfølge, så når de får en meget generel en ind, som fx tunge løft, sætter de deres eget mål for hvad et tungt løft er, mens lægen har ment noget helt andet. Altså din personlige liste er for at få belyst hvad det mere nøjagtigt er at lægerne mener, for nogle er et tungt løft 10 kg for andre er det 20 kg, og skal systemet selv have lov at bestemme, så kan de jo sætte grænsen hvor de vil, og den form for misforståelser er kun i din interesse at undgå

Det er et djævlens til arbejde, især den personlige liste for det er svært at få det hele med, især hvis man ikke har ret lang tid til at få lavet listen, især hvis man ikke kan lade den ligge et par dage og så se på den igen, men der kan et lille fif være at lave en note på din mobil, eller have et papir du slæber med dig rundt hvor du skriver ned hver gang du støder inde i et skånebehov, husk de ting du gør anderledes end andre, fx sidder jeg aldrig på knæ, jeg sætter mig helt ned på rumpen (i den samme stilling hver gang faktisk, hvilken er temmelig uheldig for mit bækken) fordi jeg ikke kan holde til at side på knæ, og jeg gør det helt uden at tænke over det, hvilket betyder at det ikke er beskrevet nogle steder og at det var tæt på at smutte for mig selv også, fordi jeg helt generelt undgår alt i gulvhøjde, men sådan har jeg gjort i mange mange år for at skåne, så det er vane, om end det ER anderledes end hvordan andre normalt gør, og derfor vigtigt at få med.

En anden grund til at de lister er gode er at ved en FP ansøgning hvor man få afslag SKAL! de beskrive hvilke arbejdsfunktioner de mener borgeren kan bestride, og der SKAL de tage højde for skånebehovene, men de sidder jo ikke og fisker i samtlige lægelige dokumenter efter de forskellige skånebehov, så der er en hurtig oversigt et godt redskab, både for dem og for dig, for dig i tilfælde af at de alligevel ikke har brugt listerne, dog er det vigtigt at du gør det tydeligt at den ene liste udelukkende er hvad der er beskrevet af fagfolk (og sørger for at en kopi med under/over-stregning følger med så de selv kan tjekke efter, hvis de føler behov for det) og den anden er din helt personlige.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 10:49   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør sørge for, at liste alle bilag ind i ressourceprofil, dvs at du på sidste side notere overskrift på dokumenter.

Det er kommunens egen forpligtelse at finde disse frem, hvis de ikke er med, ikke dit problem, bare sørg for at de er noteret som en del af grundlaget.

Ring evt idag, til job-center chef og be om bekræftigelse på udsat partshørring.Skriftlig.
Henvis til at du jo vil få medhold i dette ved evt klagesag.

Du har krav på min 8 dage, til dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 11:36   #7
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
1000 tak for jeres gode forslag, dem kan jeg sagtens bruge, hvad skulle jeg gør uden K10.....Smiler.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 15:02   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
JEG GØR LIGE OPMÆRKSOM PÅ AT RP UDEN UNDERSKRIFT ER IKKE LIG NÆGTET GODKENDELSE

DER SKAL STÅ


NÆGTET GODKENDT !!!

EN RP UDEN UNDERSKRIFT ER DET SAMME SOM EN GODKENDT !!

JFR BAN AMS OA

sorry for shouting MEN DETTE ER VIGTIGT !
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 16:52   #9
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
JEG GØR LIGE OPMÆRKSOM PÅ AT RP UDEN UNDERSKRIFT ER IKKE LIG NÆGTET GODKENDELSE

DER SKAL STÅ


NÆGTET GODKENDT !!!

EN RP UDEN UNDERSKRIFT ER DET SAMME SOM EN GODKENDT !!

JFR BAN AMS OA

sorry for shouting MEN DETTE ER VIGTIGT !
Kan du henvise til for jeg kan læse nærmere omkring det?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 17:12   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
JEG GØR LIGE OPMÆRKSOM PÅ AT RP UDEN UNDERSKRIFT ER IKKE LIG NÆGTET GODKENDELSE

DER SKAL STÅ


NÆGTET GODKENDT !!!

EN RP UDEN UNDERSKRIFT ER DET SAMME SOM EN GODKENDT !!

JFR BAN AMS OA

sorry for shouting MEN DETTE ER VIGTIGT !
Uanset om dette er tilfældet eller ej, så synes jeg, at det lyder fornuftigt, at lave en helgardering.
Vi har jo læst om flere sager herinde, hvor kommunen slet ikke beder om borgerens underskrift på rp'en.

Så for at undgå misforståelser, hvis du ikke kan/vil godkende/underskrive din rp, så skriv det, der hvor der er plads til underskrift.

Skriv f.eks. "jeg kan ikke godkende denne ressourceprofil", skriv evt. en begrundelse.
Og så bør man vel sætte sin underskrift ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 17 og 3 mdr. frist 58hb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 26-03-2013 12:53
Ang. klage frist c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-09-2012 09:15
Frist for møde luffen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 27-02-2012 23:34
Svar-frist fra forsikringens lægekonsulent Frue.Hansen Alt det andet 3 07-07-2011 13:10
HURTUGT SVAR: Frist for bemærkninger til partshøring VS. aktindsigt Bellini Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 28 29-01-2011 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension