K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2013, 22:34   #11
Neuroland
Neuroland
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2013
Lokation: Fredensborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Neuroland er ny på vejen
Det undrer mig bare, at der ikke findes nogen tilgængelige regler om dette? Har Googlet solen sort...
Neuroland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 01:35   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej jeg kan heller ikke finde nogle regler som lige dækker dette...

Jeg ville egentlig bare fortælle dig at de faktisk godt kunne gøre som hun havde forslået dig....så du måske hurtigere kunne komme ud af det sted som ikke er godt for dig...

Du skal selvfølgelig....hvis du vælger at gøre det...sikre dig at du har det på skrift at du ikke får en karantæne....

Så det var bare derfor jeg skrev i din tråd....

Du ved sikkert bedst hvad der er godt for dig og ikke....og hvad du helst vil i denne situation....

Bare i orden Ida
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 08:35   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved godt det med penge men måske er det bedre fo dig, at vide du ikke skal retur og derved meget bedre for dit helbred.

Har prøvet at min læge hjælp mig med en opsigelse og derved kom væk fra presset, det var rigtig godt for mit helbed men ikke for pungen

men hva er vigtis
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 10:41   #14
Neuroland
Neuroland
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2013
Lokation: Fredensborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Neuroland er ny på vejen
Det vigtigste er at komme væk - og om det er en måneds opsigelse eller 3 er ikke afgørende. Det er bare rart at vide, og det frustrerer mig at der tilsyneladende ikke findes nogle klare regler om dette.

Jobbet skal jeg ikke tilbage til, det er jeg ret sikker på. Min jobkonsulent er nu på ferie. D. 10. juli skal vi have et møde. Og hvis de ikke når at fyre mig inden, så er det mest sandsynlige scenarie at konsulenten opsiger aftalen. Og så må det jo være sådan.

Tak Webmaster for dit svar :-) Jeg synes det er godt at få jeres perspektiver, det var jo derfor, jeg skrev

I har ret i, at det måske er en god måde at komme væk så hurtigt som muligt.
Neuroland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:41   #15
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har den forståelse at jobkonsulenten og sagsbehandlerne godt kan opsige en praktikaftale . Det i hvertfald hvad min konsulent sagde til mig .

Forstår det bare ikke helt at man kan bryde en underskrevet kontrakt er der nogen som har svaret på det ?

Jeg mener at det i loven er således at når der er en underskrevet kontrakt skal man overholde den .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 11:47   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det jo ikke en praktik aftale men et job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:19   #17
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Som jeg læser det, prøver jobkonsulenten at hjælpe dig ud af stillingen uden at du skal presses yderligere, og uden du kommer i karantæne.

Man kan godt opsige et fleksjob selv, uden at komme i karantæne, hvis ens skånehensyn ikke overholdes, eller man af andre årsager ikke kan passe det. Jeg blev rådet af min jobkonsulent til at gå vejen gennem sygemelding da det blev klart for mig at jeg ikke kunne passe mit job, da det forværrede min angst, men alle var klar over at det reelt var en opsigelse, og en anden kunne heldigvis øjeblikkeligt overtage min funktion, så det blev ikke et problem for arbejdspladsen - som var dejlig, men ikke passede min psyke
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 21:19   #18
Larsbc
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2012
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
Larsbc er ny på vejen
Talking Sygemeldt fleksjobber - fyret af samme årsag.

Netop fyret.
Inden fyringen var jeg til sygefraværssamtale med fagforening og min virksomhedskonsulent. På dette møde fandt virksomhedskonsulenten virkelig ud af hvor presset jeg var, han blev simpelthen så gal på arbejdsgiveren- at han som han selv sagde " smed svesken på desken" og forlangte at arbejdsgiveren fandt en brugbar løsning på min ansættelse med mine skånehensyn, herunder at tilskuddet 2/3 ikke virkede fair over for hverken mig eller kommunen. Det resulterede så i at min nærmeste leder skulle have dialog med mig minimum 1 gang ugentligt. Dette gik fint i 2 uger så begyndte hun gud hjælpe mig at kræve dokumentation for mit arbejde ( selv mellemleder ).
Dejligt var presset til det yderste og så skal jeg gudhjælpe mig lave mere end jeg gjorde i forvejen - Dette resulterede i en sygemelding fra egen læge på ubestemt tid. Ja på familiens vegne, min kone fortalte ham simpelthen at det var familien eller jobbet.
Min virksomhedskonsulent som jeg telefonerede 1 sygefraværsdag, sagde ligeud. Du skal ikke tilbage til den galeanstalt, samt at jeg skulle passe på mig selv. Så dermed gjort og deraf fyringen. Har 4 mdr. opsigelse men er af fagforeningen oplyst at ved sygdom så betaler virksomheden kun løn til og med 56. sygedag hermed regnes alt sygedom i indeværende år.
Er det korrekt ?

Så ryger nok meget snart på ledighedsydelse og ny ordning - Bedre end ingenting og meget bedre end at miste sin familie og børn p.g.a min forbistrede stolthed.

Har dog et lille tillægsspørgsmål.

Bliver TAE udbetaling fra privattegnet forsikring modregnet i løntilskud i et fleksjob på ny ordning.


Sidst redigeret af Larsbc; 13-05-2014 kl. 21:26. Årsag: Nyt emne
Larsbc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opsige grænsen Mella Politik og Samfund 10 01-07-2012 19:45
Obs. ansættelsesforhold/lovbrud for administrativt ansatte kastor Lægekonsulenternes Rolle 2 04-07-2011 17:22
Arbejdsgiver har planer om at opsige mig . Missemor Spørgsmål ang fleksjob 11 22-12-2010 09:46
Opsige ATP? JytteHolm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-03-2010 21:08
Kan de opsige mig? Sdrj Alt det andet 12 15-10-2009 17:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension