K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2012, 19:03   #1
Sissepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sissepigen er ny på vejen
hvis jeg nu bliver afvist til fleks...

Jeg er igang med at søge fleks, har dårlig ryg og smerter i arme muskler og led, skal igang med undersøgelse af en reumatolog, speciellæge og arbejdsprøvning, MEN jeg tænker HVIS nu de siger at jeg sagtens kan arbejde, og at de ikke ser mine smerter som en hindring så de afviser fleks, hvad gør man så ?

Raskmelder de så bare en ?

Og ryger man så bare tilbage på de alm dagpenge ?

Er virkelig fustreret over alt det her, siden jeg blev sygemeldt føler jeg bare at jobcentret ikke tror på de smerter jeg har, selv om jeg har en diagnose på min ryg.

Det er bare ikke rart at blive mistænkliggjort. Er spændt på om jeg får tilkendt fleks og hvis ikke hvad jeg så skal gøre.

Sissepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 15:45   #2
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Alle muligheder skal være prøvet inden du kan få flexjob

Det er yderst få som kommer direkte fra sygemelding til flex.

Først skal de anderkende og afprøve du ikke har nogen som helst mulighed for at blive rask
Så skal de anderkende og afprøve du er for syg til de job de mener du kan bestride som du er nu
Derefter skal de anderkende og afprøve at du ikke kan revalideres til et andet job på fuld tid, (dvs de skal anderkende og afprøve du ikke kan arbejde over 20 timer om ugen i et hvert tænkeligt job)

Først her efter kommer tanken om flex job eller den snart stort set umulige pension.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 16:16   #3
Sissepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sissepigen er ny på vejen
Tak for dit svar.
Jeg har i dag besluttet at raskmelde mig til min arbejdsplads. Jeg er godt nok opsagt pr 31 marts 2013 men jeg kan simpelthen ikke se mig selv i det her system, var man syg da man startede så ved jeg ikke hvad man er når man er midt i det, det har været et rent helvede de få md jeg har haft i det her system.

Nedladende svar, mistænklig gørelse, jeg kan ikke klare mere. Så har snakket med fagforeningen og de siger min arbejdsplads skal tage mig tilbage eller fritstille mig fem til min opsigelse træder i kraft, hvis jeg selv mener jeg er rask.

Hellere have en smule ondt i kroppen end at udsætte sig selv for den her uvished og det her helvede det har været.

Godt jeg i det mindste stadig er ansat og kan vende tilbage for så at komme på dagpenge når jeg stopper på mit arbejde. Vil ikke ønske denne behandling for nogen mennesker som jeg har været udsat for.
Sissepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 16:31   #4
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Altså, hvis du kun har en smule ondt i kroppen, hvorfor skulle du så også have fleks. Ja jeg undre mig bare over den udtales. For der er da ikke nogen der frivilligt er i dette system, eller jo, man er her frivilligt, men jo af en grund, at man ikke se sig i stand til at arbejde på almindelig vilkår. Så hvorfor ikke kæmpe videre, hvis du mener du ikke kan arbejde ordinært ?

Sidst redigeret af emks; 16-10-2012 kl. 16:35.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 16:39   #5
Sissepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sissepigen er ny på vejen
Fordi at jeg bliver langt mere syg af at være i det her system, jeg har kvalme hver dag og føler mig set ned på, DET vil jeg ikke være en del af, så må jeg holde hoved højt og raskmelde mig og så tage den derfra.

Jeg skal ikke tilbage til et system der kigger ned på mig fordi jeg er syg
Sissepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 16:50   #6
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Hvis du virkelig er syg og ikke kan arbejde som "normale" mennesker så er din løsning som at tisse i bukserne, hvad har du tænkt dig når du er på dagpenge?? her bliver du jo også sendt ud på arbejde og efter 2 år på kontanthjælp og i aktivering

Hvis dine smerter skyldes noget som kan helbredes så få det sat igang inden det bliver værre og kan de ikke helbredes så find ud af om du kan klare andet fuldtids job og få så hjælp til job skifte (revalidering)
Kan du ikke klare noget som helst job fuldtids ja så er det bare at komme igang med den lange utroligt belastende nogen gange invaliderende kamp for at få et job i de timer dit helbred kan.

HUSK kampen bliver ikke lettere med tiden, dit helbred bliver ikke bedre hvis lægerne ikke kan hjælpe dig nu, reglerne og kravene til flex og pension bliver ikke mindre med tiden.
Hvis du virkelig er syg kan du ligeså godt tage kampen nu, den tager under alle omstændigheder nemt 5-10 år eller mere om du så starter i dag eller om et par år
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 17:34   #7
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ja er vel bare at udsætte pinen, for har du et dårligt helbred nu, ja så bliver det vel ikke bedre ?

Men kan sagtens følge dig,jeg tænker også tit på at melde mig ud af systemet, men man kan jo ikke leve at luft, desværre
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 22:40   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Man skal ikke kaste sig ind i kampen med "systemet" hvis man har andre muligheder.

Men samtidig vil jeg sige, at man skal også sige stop i tide, så man har en chance for at have et liv når man bliver ældre.

Jeg selv kæmpede med systemet i ca. 15 år, de 13 på kontanthjælp.
Efterhånden lærte jeg at lukke ørerne for deres dumheder, men en dans på roser var det sandelig ikke.

Men når jeg så læser om andre med samme ryglidelse som jeg selv, som ikke mente, at de kunne leve uden at være på arb.markedet, som knoklede sig selv sønder og sammen inden de smed håndklædet i ringen, så er jeg dælme glad for, at jeg sagde fra i tide.

Mange af dem er blevet så dårlige, inden de fik deres fp, at de reelt ikke har et liv.

Ind i mellem var det et helvede at kæmpe med kommunen, men der har da også været fordele ved det.
F.eks. havde jeg mulighed for at være hjemme hos mine børn da de var små.

Især da knægten gik i vuggestue og var syg 5 gange á en uge om vinteren, da var det rart ikke at skulle stå til ansvar for en arb.giver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man så bliver raskmeldt...hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2011 15:49
Ring til AT hvis du bliver mobbet på jobbet bla-bla Politik og Samfund 1 29-04-2010 19:06
hvad sker der hvis vi bliver gift thomsen Alt det andet 21 20-08-2009 21:48
Må man ta på kursus hvis man er i fleks frhansen Spørgsmål ang fleksjob 2 12-06-2009 15:30
Sådan gør du, hvis du bliver fyret. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 31-07-2007 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension