K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 14:01   #1
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
stop af sygedagpenge??

Hej herinde er ny og prøver mig derfor frem, har læst flere indlæg omkring emnet sygedagpenge. Men har stadigvæk ikke fået besvaret mit spørgsmål?
Faldt på mit arbejde i dec.2012 og de vil derfor stoppe min sygedagpenge med virkning fra d.13-12-2013. Har så til den 20-12-2013 til og kommenter sagen. Men er stadigvæk ikke "udredt" rask på nogen måde, skal begynde til fysioterapi 6-1-2014 bla.. kan det virkelig passe..?


På forhånd tak...
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Baskat.

Bliv her på din tråd fremover.

Du falder på arbejde.

Er det anmeldt som en arbejdsskade og har du en skriftlig bekræftelse på at den er anerkendt, som en arbejdsskade fra ASK, Arbejdsskadestyrelsen?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:09   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja desværre, hvis du ikke kommer i en af de grupper hvor du kan blive forlænget, så ryger du ud af sygedagpenge systemet.

Og at blive forlænget er ofte en kamp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:15   #4
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
tusind tak for så hurtigt svar.. Det er meldt som arbejdsskade. men hvad mener du med om den er godkendt..?

---jjsonn

Hvordan finder man ud af om man kunne høre under en ad de grupper..?
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:28   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal øve dig i at bruge..

Kære Baskat

.. muligheden nederst til højre i dine indlæg hvor du kan "redigerer" i dit indlæg, så du undgår at have mange små indlæg. Du kan redigerer i et par timer efter du har sendt dit indlæg.

Du skal læse og forstå

Sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis den er anmeldt som en arbejdsskade af din arbejdsplads sikkerhedsrepræsentant eller arbejdsleder og sendt til ASK, Arbejdsskadestyrelsen, så er det VIGTIGT at du derfra modtager SKRIFTLIGT at ASK har godkendt det som en arbejdsskade, som bevis at nu går de i gang med at behandle din sag som en arbejdsskade.

Hvis de ting er i orden må kommune ikke stoppe dine sygedagpenge. Læs og forstå linket

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:31   #6
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
----phhmw

har lige ringet ind til ask. og de fortæller mig så af min "søde" tidligere arbejdsgiver ikke har anmeldt sagen som arbejdsskade men til arbejdsstyrelsen... Ved godt det lyder dumt, af jeg ikke har tænkt over det noget før. men regnede ikke med jeg skulle bruge dem/det til noget. århh noget møg, når men ser og får anmeldt den. Men hvad med i forhold til kommunen, min læge siger jeg er syg og de mener noget andet??
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:39   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Om du er syg, meget syg....

Kære Baskat

..... har INTET med om du kan modtage sygedagpenge.

Du gør følgende hurtigst muligt:

Kontakter arbejdsgiver og får kopi af hvad de har sendt til ?????

Så er det DIN opgave at være sikker på at ASK, Arbejdsskadestyrelsen modtager arbejdsgivers anmeldelse af din arbejdsskade.

Fra nu af ringer du IKKE til kommunen men SKRIVER og meddeler dem at din anmeldelse af er sendt forkert og at den nu bliver sendt til ASK.

Det skal ske inden få timer.

Så går du ned og køber 2 mapper, en til din ASK-sag og 1 til dine kommunepapirer. De 2 sager har INTET med hinanden at gøre.

Og så dukker der andre spørgsmål op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 15:31   #8
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Baskat

..... har INTET med om du kan modtage sygedagpenge.

Du gør følgende hurtigst muligt:

Kontakter arbejdsgiver og får kopi af hvad de har sendt til ?????

Så er det DIN opgave at være sikker på at ASK, Arbejdsskadestyrelsen modtager arbejdsgivers anmeldelse af din arbejdsskade.

Fra nu af ringer du IKKE til kommunen men SKRIVER og meddeler dem at din anmeldelse af er sendt forkert og at den nu bliver sendt til ASK.

Det skal ske inden få timer.

Så går du ned og køber 2 mapper, en til din ASK-sag og 1 til dine kommunepapirer. De 2 sager har INTET med hinanden at gøre.

Og så dukker der andre spørgsmål op.

Hilsen Peter





Tusind tak for hjælpen. Vil skynde mig og gøre det hele....
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 16:44   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Anmeldese inden 1 år efter ulykke til ASK

Hvis man konstaterer at ens arbejdsgiver ikke har anmeldt ulykken kan man selv gøre det inden for tidsfristen 1 år efter til ASK. Så fik du oprettet din sag da du ringede til ASK?

En sygedagpengesag er imellem dig og kommunen.

En arbejdsskade er imellem dig - din arbejdsgivers lovpligtige forsikring af medarbejderen og evt. virksomhedens ansvarsforsikring, hvis der er tale om ansvarlig skadevolder
( der skal være noget at bebrejde - ikke er overholdt fra arbejdsgivers side )

Kan du fortælle lidt mere, hvad faldskaden skete ved og hvor ? inde eller ude ? osv.

Du har til den 20.12 til at kommentere sygedagpengestop.
Fortæl lidt mere om du har været sygemeldt i hele forløbet ?
Har du været forbi sygehuset i forbindelse med dit fald ?
Hvilken behandling har du modtaget i forløbet ?
Din læge siger du er syg og kommunen mener noget andet skriver du - hvad består divergensen af ?
Hvad er det du har beskadiget ?

Når din sag bliver registreret i ASK som en arbejdsskadesag/-ulykke har du mulighed for at blive forlænget ved at du har en igangværende sag i ASK.
jf §27 stk 6 vedr. forlængelsesmuligheder af sygedagpenge.
Registreringen hos ASK er første step for dig i dag og herefter kommer forlængelse af sygedagpengesagen.

Jeg er forlænget jf. ovenstående efter en faldulykke primo 2012

Hilsen lgkh62

NB: Ved anmeldelse til ASK skal du være opmærksom på udfyldelse af papirer, at ulykken opfylder krav for "straks symptomer"
samt krav til definition af begrebet "ulykke".

Sidst redigeret af lgkh62; 16-12-2013 kl. 20:08.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 20:31   #10
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hvis man konstaterer at ens arbejdsgiver ikke har anmeldt ulykken kan man selv gøre det inden for tidsfristen 1 år efter til ASK. Så fik du oprettet din sag da du ringede til ASK?

En sygedagpengesag er imellem dig og kommunen.

En arbejdsskade er imellem dig - din arbejdsgivers lovpligtige forsikring af medarbejderen og evt. virksomhedens ansvarsforsikring, hvis der er tale om ansvarlig skadevolder
( der skal være noget at bebrejde - ikke er overholdt fra arbejdsgivers side )

Kan du fortælle lidt mere, hvad faldskaden skete ved og hvor ? inde eller ude ? osv.

Du har til den 20.12 til at kommentere sygedagpengestop.
Fortæl lidt mere om du har været sygemeldt i hele forløbet ?
Har du været forbi sygehuset i forbindelse med dit fald ?
Hvilken behandling har du modtaget i forløbet ?
Din læge siger du er syg og kommunen mener noget andet skriver du - hvad består divergensen af ?
Hvad er det du har beskadiget ?

Når din sag bliver registreret i ASK som en arbejdsskadesag/-ulykke har du mulighed for at blive forlænget ved at du har en igangværende sag i ASK.
jf §27 stk 6 vedr. forlængelsesmuligheder af sygedagpenge.
Registreringen hos ASK er første step for dig i dag og herefter kommer forlængelse af sygedagpengesagen.

Jeg er forlænget jf. ovenstående efter en faldulykke primo 2012

Hilsen lgkh62

NB: Ved anmeldelse til ASK skal du være opmærksom på udfyldelse af papirer, at ulykken opfylder krav for "straks symptomer"
samt krav til definition af begrebet "ulykke".



Hej. tak for svar først...
Faldt fordi der ikke var ryddet sne og saltet, på mit arb. Lavet lidt et "bananskrælsfald" Har været sygemeldt siden... Slog ryggen/bækken og er der jeg stadigvæk har smerter. Har været hos reumatolog, kiropraktor , sygehuset og egen læge.

Kommunen ville bla. have mig i aktivering, hvor jeg skulle møde op i et trænings center. Det mente han ikke, ej heller Reumotologen. Og blev først derefter fritaget..

Nyt problem...
Faldt d.11-12-2012 og fik af vide af min leder hun havde anmeldt sagen, og hvis hun havde de oplysninger hun skulle bruge, ville jeg ikke høre mere. Ringede så derind i dag, og de fortæller mig så først der ingen sag var.??? men så fandt de den så, men hun sagde den var sendt forkert til arbejdstilsynet og ikke arbejdsskadestyrelsen og jeg skulle sende en ny. Men nu er fristet på et år vel gået?????
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension