K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 18:47   #1
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
forvirret

Hej med jer
Jeg er en kvinde på 44 år min sygdome gør at jeg ikke kan rammer serlig maget ,derfor skriver kun lidt af gangen,har 5 kroniske sygdome,læddegigt-slidgigt,migræne,diskusprolaps i lenden,og nu til sidst fybromyalgi, faldt fra sygdagpenge på kontant hjelp nu på den 3 år,i den længe forlob har jeg mødt manger sagsbehandler,hver har sin mening om min sag ,har været i arbj prøvning i 3 månedder,hvor der er bevist på at jeg har det rigtigt dårlig,praktik værten skriver om mig i raporten at det er ikke realistiskat jeg kan klare et job,og langt om længe søgte jeg aktinsigt i min sag,her er skrivet af en lægekonsulent at jeg vurderes ikke kunne bringes i selvforsøgele via beskæftigesfremmede foranstaltinger,herunder opkalificering eller korte uddanelseforløb efter lab§32 min spørgsmål er hvad skal jeg gøre, søge selv førtidpension eller vente ?
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:52   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !
Sikke da en masse diagnoser du må tackle ! Du får lige fra mig !
Hvis både arbejdsprøvningen viser og lægekonsulenten har skrevet at du ikke bliver selvforsørgende / at mulighederne er udtømte / at din tilstand er kronisk og stationær - så må det være din sagsbehandler der indstiller dig til pension.

Du kan selvfølgelig selv søge - men jeg tror de fleste vil give mig ret i - at man står stærkere hvis det er sagsbehandleren og ikke en selv der går i krig med den proces !

Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 19:19   #3
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
Tak for svar Vibbe.

mvh. helen
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 19:37   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Spurgt

Har du spurgt din sagsbehandler om at det ikke er en ide at hun søger pension til dig?
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:00   #5
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
Ja det har jeg men hun svarede at på en lægeatest fra reumatolog stå at jeg kan arbejde men ikke på fuldtid, og derfor min sag er ikke afklaret ,,derfor ved ikke hvad skal jeg gøre
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:07   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helen,

Hvornår var du i arbejdsprøvning ? Du skriver at den varede 3 mdr. derpå må der være lavet en arbejdsevnevurdering ? Hvad siger denne ?

Det at rheumatologen siger noget er jo ikke ensbetydende med, at du kan arbejde fuldtid, som er det din sagsbehandler burde hentyde til hvis hun ikke vil fortsætte afklaringen af dig iht. fleksjob eller førtidspension.!!

Du må efterspørge, hvad der så skal ske, du har ret til en afklaring og hun må undersøge hvor på arbejdsmarkedet du bør høre til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:21   #7
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
jeg har været i arbejdsprøvnig i november i sidste år ,,og ja de siger at det tager endnu flere år til jeg er afklaret
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:29   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha,

Helen, jeg er 42 år og startede afklaring i 2008, i år blev jeg indstillet til pension af kommunen, men fik afslag. Kommunen havde brugt 2 år efter min arbejdsprøvning til at afklare mig helbredsmæssigt og alt peger mod pension.

Mht. til min arbejdsprøvning, der er pensionsnævnet dog ikke heeeelt tilfreds, de syntes lige at jeg skal på et erhvervscenter og jeg skriger hvis jeg skal. Nu har jeg klaget og så må vi se hvad det sker.

Det jeg siger med min sag, er at du skal gå dem på klingen. Jeg har haft 7 forskellige sagsbehandlere og jeg er også blevet kørt bagom dansen, mange tidspunkter på dagen og så jeg har heller ikke været emsig. Men jeg har holdt fast i min sag i forhold til hvad der så manglede. Fx. var jeg hos en rimeligt provokerende rheumatolog, fordi jeg troede at jeg havde fibromyalgi, det har jeg så heldigvis ikke, men han mente da bare, at jeg da nok kunne bestille noget når det kom til det. Hurra.

Det jeg mener Helen, det er at du må evt. se om du ikke kan få hjælp fra en bekendt eller noget til at se på din sag og få en afklaring. Kommunen har fra Dag 1, sagt til mig af alle har ret til en afklaring, og det har du også. Jeg fornemmer at du bliver holdt hen, du får kh. og så er det det, måske bilder de dig noget ind ? og det skal de ikke.

Kan du se hvad jeg mener ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:33   #9
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
tak for jeres svar de rare mennsker her inde jeg føler mig fortabt ved ikke hvad jeg skal gøre, har bare det så dårlig kan bevege mig lidt rund og gå små ture,ja det er lavet en arbejdsvurdering hvor der er skrivet at min erhvervsevne anses for at være nedsat til det ubetydelige

Sidst redigeret af helen_44; 20-06-2011 kl. 20:56.
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:48   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helen,

Det du skal gøre, er måske, at næste gang du har et møde med din sagsbehandler, så må du spørge hende/ham om hvad er skal ske med dig ? Hvor skal du ende ? Hvad er hensigten med at du er på kontanthjælp og bør du ikke afklares iht. dine diagnoser og arbejdsevne ?

Tag et spørgsmål ad gangen, hvis du føler det er det du vil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension