K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2012, 12:22   #11
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
1000 tak for jeres svar og tanker :-)

jeg har kopieret slutningen / konklusionen fra speciellægeerklæringen, og den er ikke helt formuleret som jeg skrev det ... Og nu hvor jeg lige læste den igennem igen, er det i mine øjne oplagt, at jeg bliver hjulpet til selvforsøgelse- om det så er via Fleks eller anden pagraf, det skal jeg ikke gøre mig klog på.

" Diagnostisk er der tale om tidlig belastning og tidligere svær belastning med udvikling af en
posttraumatisk belastningsreaktion, som ikke fuldt er remitteret og hvor især ledsagende angst
persisterer.

Dertil kommer nogen tendens til somatisering.
Behandlingsmæssigt er undersøgte tilknyttet, hvad der vurderes som et kognitivt behandlingstilbud,
hvilket skønnes at være et relevant behandlingstilbud og skal bestemt fortsætte hermed.


Der må påregnes et længerevarende psykoterapeutisk behandlingsforløb.

Funktionsprognosen for det samlede psykiatriske tilstandsbillede vurderes af relativ positiv karakter.


Der er således tale om et i nogen grad principielt behandleligt tilstandsbillede, men hvor
hurtigt og i hvilket omfang undersøgte vil respondere på adækvat behandling er usikkert.
Det aktuelle funktionsniveau vurderes limiteret i en sådan grad at undersøgte er at betragte som fuldt uarbejdsdygtig i ethvert erhverv.


Efter ca. fire måneders adækvat behandling er det relevant at
udbede sig om fornyet vurdering fra behandlende psykolog, i forhold til det psykiske
funktionsniveau, herunder tidspunktet for erhvervsrettede tiltag og eventuelle i midlertidige
skånehensyn,

men hvor det vurderes nødvendig med i hvert tilfald en gradvis tilbagevenden
arbejdsmarked.


Jeg ved det er en længere smørre.. men HVORFOR skal min tilstand forværres af yderligere stress/belasning , ved at have økonomiske bekymringer samt en tvangsauktion hængene over hovedet, når jeg nu gerne vil og kan arbejde et par timer om dagen (
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 13:57   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Så længe du er eller skal i behandling vil du ikke blive sat i arbejdsprøvning og således blive afklaret i forhold til arbejdsmarkedet og dine muligheder for at blive selvforsørgende. Dette vil først ske når dine lidelser er stationære. Du skal først igennem det behandlingsforløb som det foreskrives i dine lægepapirer og herefter vil man vurdere om du kan komme i arbejdsprøvning.

Strækker behandlingsforløbet og udsigten til din stationære helbredstilstand, sig længere end varigheden af dine sygedagpenge vil man på det tidspunkt vurdere om hvorvidt du kan forlænges i sygedagpenge regi.

Ligeledes vil man ofte også undervejs i sygedagpenge forløbet vurdere om du er berettiget til sygedagpenge og altså deltager aktivt i din helbredsmæssige og arbejdsmæssige afklaring.

Hvad siger din sagsbehandler til hvad der videre skal ske på begge områder?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:13   #13
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hun siger at de vil lade min praktiktid/ timer ..indgå i arbejdsvuderingen. Jeg har lige skrevet mail til hende i dag, vedr dette emne, og spurgt hende direkte om jeg behøber hele møllen igennem, for at få en løsning.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:20   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Hun siger at de vil lade min praktiktid/ timer ..indgå i arbejdsvuderingen. Jeg har lige skrevet mail til hende i dag, vedr dette emne, og spurgt hende direkte om jeg behøber hele møllen igennem, for at få en løsning.
Ok, jamen så er der jo ikke helt spildt at være i praktik. Med hele møllen, mener du da behandling? God idé at stille nogle direkte spørgsmål, så man kan få ro på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:42   #15
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Ved faktisk ikke helt hvad jeg mener, jeg ved jo ikke præcist hvad der "venter" mig. :-)

Men noget af det jeg tænker er : At jeg ikke skal igennem flere arbejdsprøvninger forskellige steder, og jeg ikke skal være i arbejdsprøvning det næste halve år.

jeg er i behandling for min diagnose- det har jeg været i 6 år, så måske tager det yderligere 6 år før jeg bliver delvis rask- det vil og kan jeg ikke vente på.. så er jeg ihvertefald ikke sikker på der ikke kommer en depression og stress lidelse oveni hatten

jeg har jo lidt ressourcer nu til at arbejde, men dem mister jeg da hvis jeg skal presses på anden vis.

Min nuværende praktik har jeg selv fundet og den kører på ubestemt tid... men hvad er rimeligt - i forhold til længde ? Hvor længe skal man være der før de kan se jeg kun magter at arbejde de få timer dagligt ?

Og jeg kan ikke kører længere væk fra mit hjem, så arbejdsprøvning er udelukket andre steder... :-/
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:45   #16
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg er jo forøvrigt i praktik ,mens jeg er på sygedagpenge, og jeg startede faktisk op i praktik allerede 10 uger efter jeg blev fyret fra mit arbejde, så mens jeg har fået løn fra mit arbejde og været sygemeldt derfra, har jeg også været i praktik...

men hvor længe varer sådanne praktikforløb normalt ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 17:41   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Et praktik forløb kan varer som en arbejdsprøvning 13 uger, men også længere hvis kommunen finder det nødvendigt.

Nu da du stadig er i opsigelses perioden fra dit arbejde så husk at få checket om du under din evt. pensions ordning har en tab af erhvervsevne forsikring (TAE). Når man er sygemeldt vil ens arbejdsgiver få kompenseret evt. løntab fra sdp.og op efter via denne. Efterflg. hvis man er sagt op har man krav på at få den udbetalt selv. Det kan være løbende udbetalinger sålænge ens erhvervs evne er under en hvis procent.

Du kan se på www.pensionsinfo.dk om du har en pensions ordning der også indeholder TAE, men ellers ring og hør ad.

Vi er rigtigt mange der ikke har "tid" til at være syge eller helbred til at være i systemet for den sagsskyld. Man må forfølge sin sag og se om der er muligheder for at man evt. ikke kommer i økonomisk knibe for det er der desværre også mange der gør.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 20:28   #18
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Ja, det er nu mere det med økonomisk knibe der piner mig- det fører jo så meget andet med sig

Jeg har TAE forsikring via min pension, men jeg kan ikke umiddelbart på side se, hvordan jeg bliver berettiget til at få den udbetalt.

Endnu engang tak for hjælpen :-)
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 10:18   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Når din opsigelses periode ophører skal udbetalingen overgå fra din arbejdsgiver til dig. Du kan allerede nu kontakte dit pensionsselskab om samme.

Jeg er så heldig også at have en TAE forsikring, jeg nåede at reagere på denne 3 mdr. efter min opsigelses periode havde jeg ikke gjort det var løbet kørt hvad det angår.

Så ring og hør dem ad hvordan og hvorledes. Lidt penge er bedre end ingen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 14:20   #20
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tak Enteneller.. :-)

jeg kontaktede pensam i dag, men desværre ... de oplyste mig om at de penge der står ved tab af arbejdsevne, KUN kom til udbetaling HVIS jeg var blevet tilkendt førtidspension.

Men det var da forsøget værd ! ... Jeg anede slet ikke der var noget der hed sådan , før du havde skrevet det ! :-O) haha....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Hurtig brug for vejledning og hjælp Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 24-02-2011 16:16
Vejledning Erik Lybøl Dit og Dat 8 02-12-2008 20:22
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension