K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 09:33   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Så har jeg været fornuftig og lyttet til dig Maja 44
Jeg synes at du har været så sød og skæret det ud i pap for mig.
Og du har helt ret, føles som om du kender mig personligt.

Tusind mange gange tak

Jeg har været ved vagtlægen, og første gang i mit liv har jeg bedt om hjælp.
Det har jeg det MEGET svært ved, men jeg gik over min egen grænse idag.
Har skrevet en besked til min veninde som har bil og bedt hende om hun ville køre med mig til vagtlægen.

På vej derhen har jeg fortalt hende alt hvad jeg gik og kæmpede med (gør jeg aldrig normalt da jeg ikke vil belaste nogen med MINE problemer.)

Jeg har også fortalt hende om min tidligere læge, OG den nye.

Det skal senere vise sig at læger generalt ikke tror på mig.
Vagtlægen sagde at at jeg ikke kan have nogen form for betændelse/infektion i kroppen hvis jeg ikke har feber. Og hun kan ikke undersøge mig gynekologisk da hun ikke har instrumenter til det. Jeg skulle tage hjem og kontakte min egen læge på mandag. Jeg beder hende om at måle temperaturen (jeg har ikke haft feber hjemmefra) "kun" smerter.
Lægen siger at jeg selv kan gøre det ude på toilettet og giver mig en temp.måler i hånden.
Jeg går ud på tolilettet og gør noget "ulovligt" men med rigtig god samvittighed! Holder termometeret under varmt vand i i et par sek. den viser 38,8 SUPER!!!!

Jeg kommer ud fra tolittet og venter til lægen kalder mig ind igen. Da hun gør det rejser min venninde sig op og går med. Hun var klar til at sige noget, ved jeg. Jeg giver lægen termometeret og siger "her, NU har jeg feber!!". Hun kigger og siger. Har du målt dit temp. i munden, du skulle have målt.....jeg siger: DET kan jeg ikke, jeg beklager men DET...

Hun beder os om at gå ud, hun vil kalde os ind igen lige om lidt.
Udenfor siger jeg til min venninde: Hvis hun siger at jeg skal tage hjem, så ligger jeg mig simpelthen på den briks og nægter at gå før hun undersøger mig hun kan også gør det med fingerne forhåbentligt har de handsker!!!
Hun kalder os ind efter få min. og siger at hun vil undersøge mig gynekologisk.

NEEEEJ, hvor blev jeg lettet!!! Pludseligt har hun instrumenter til det

Hun undersøger mig og finder ud af at jeg HAR lysegrøn udflåd som er tegn på en betændelse og hun finder også tegn på svamp.

Så snydt har jeg, men jeg anede ikke hvad jeg ellers skulle gøre for at hun skulle tage mig alvorligt og at jeg ikke er ved vagtlægen for sjovt. Og man behøver altså ikke at have feber, det har jeg aldrig haft i mit voksnliv.

Og jeg er stolt over mig selv (det hjælper at have en venninde med)

Tusind tak for jeres hjælp
jeg har taget den første tablet for underlivsbetændelse, håber at den vil hjælpe og at jeg får det bedre imorgen.

Nu skal jeg sove, tror det bliver en god søvn inat.
Du er da en kæmper uden lige må man sige. Hold da op og kreativ er du i den grad også

Tænk sig at der skal tricks til at få lægerne i sving, det er simpelt hen ufatteligt..

Håber du har fået sovet godt og at smerterne aftager, sikke en weekend for dig.

God søndag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 11:31   #82
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er trist at det er sådan, men ind i mellem kan man være nødt til, at "smøre lidt ekstra på", for at blive hørt.

Jeg synes det er utroligt flot det du har gjort.

Målet helliger midlet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 11:38   #83
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Sådan Super godt gået, du er bare sej Håber du meget snart får det bedre op med hovedet, du kan godt - du er bare sej
knus og mange tanker
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 12:38   #84
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara7 Se meddelelser
Så har jeg været fornuftig og lyttet til dig Maja 44
Jeg synes at du har været så sød og skæret det ud i pap for mig.
Og du har helt ret, føles som om du kender mig personligt.

Tusind mange gange tak

Jeg har været ved vagtlægen, og første gang i mit liv har jeg bedt om hjælp.
Det har jeg det MEGET svært ved, men jeg gik over min egen grænse idag.
Har skrevet en besked til min veninde som har bil og bedt hende om hun ville køre med mig til vagtlægen.

På vej derhen har jeg fortalt hende alt hvad jeg gik og kæmpede med (gør jeg aldrig normalt da jeg ikke vil belaste nogen med MINE problemer.)

Jeg har også fortalt hende om min tidligere læge, OG den nye.

Det skal senere vise sig at læger generalt ikke tror på mig.
Vagtlægen sagde at at jeg ikke kan have nogen form for betændelse/infektion i kroppen hvis jeg ikke har feber. Og hun kan ikke undersøge mig gynekologisk da hun ikke har instrumenter til det. Jeg skulle tage hjem og kontakte min egen læge på mandag. Jeg beder hende om at måle temperaturen (jeg har ikke haft feber hjemmefra) "kun" smerter.
Lægen siger at jeg selv kan gøre det ude på toilettet og giver mig en temp.måler i hånden.
Jeg går ud på tolilettet og gør noget "ulovligt" men med rigtig god samvittighed! Holder termometeret under varmt vand i i et par sek. den viser 38,8 SUPER!!!!

Jeg kommer ud fra tolittet og venter til lægen kalder mig ind igen. Da hun gør det rejser min venninde sig op og går med. Hun var klar til at sige noget, ved jeg. Jeg giver lægen termometeret og siger "her, NU har jeg feber!!". Hun kigger og siger. Har du målt dit temp. i munden, du skulle have målt.....jeg siger: DET kan jeg ikke, jeg beklager men DET...

Hun beder os om at gå ud, hun vil kalde os ind igen lige om lidt.
Udenfor siger jeg til min venninde: Hvis hun siger at jeg skal tage hjem, så ligger jeg mig simpelthen på den briks og nægter at gå før hun undersøger mig hun kan også gør det med fingerne forhåbentligt har de handsker!!!
Hun kalder os ind efter få min. og siger at hun vil undersøge mig gynekologisk.

NEEEEJ, hvor blev jeg lettet!!! Pludseligt har hun instrumenter til det

Hun undersøger mig og finder ud af at jeg HAR lysegrøn udflåd som er tegn på en betændelse og hun finder også tegn på svamp.

Så snydt har jeg, men jeg anede ikke hvad jeg ellers skulle gøre for at hun skulle tage mig alvorligt og at jeg ikke er ved vagtlægen for sjovt. Og man behøver altså ikke at have feber, det har jeg aldrig haft i mit voksnliv.

Og jeg er stolt over mig selv (det hjælper at have en venninde med)

Tusind tak for jeres hjælp
jeg har taget den første tablet for underlivsbetændelse, håber at den vil hjælpe og at jeg får det bedre imorgen.

Nu skal jeg sove, tror det bliver en god søvn inat.
Jeg er noget nervøs for, at det giver bagslag - at du sådan "snyder" med den feber, og på den baggrund får medicin. I værste fald, vil medicin sløre for andre symptomer på en mere alvorlig sygdom i dit underliv.

Det er noget møg, hvis det nu kommer til at handle om, at du kun har en uskyldig lidelse der nu ER behandlet medicinsk af en læge - når du taler med din nye gynækolog, så bliver du måske ikke taget alvorlig nu du jo ER behandlet og undersøgt.

Det er noget møg, hvis man sådan doktorshopper selv, og lyver om sin feber. I værste fald får du medicin som ikke hjælper, er det mere end formodet betændelse og svamp. Diagnosen er jo kun stillet på baggrund af dit lille snyderi med termometret og lidt udflåd som kan være normalt eller unormalt.

Det er udmærket du har kontaktet en vagtlæge - men det er ufint (og farligt) at snyde med sin feber, og kan i værste fald give enorm bagslag hvis der nu, i dine journaler står at dine symptomer er behandlet medicinsk, og at det kun er en forholdsvis uskyldig betændelse og/eller svamp.

Jeg tror, på baggrund af dine beskrivelser - at du desværre nu, bliver behandlet ukorrekt, jeg tror mest på at du har fået medicinen for at lægen kunne få "fred" og fordi der KUNNE være noget om en betændelse og svamp nu du HAVDE "feber". Omvendt er du glad for at diagnoser er stillet, på baggrund af ukorrekte oplysninger til en læge - så er det vel fint nok.

Men man skyder som regel sig selv i foden - ved at lyve. Det kan hurtig ende som historien om Peter og Ulven.

Du SKAL passe på dig selv - ved at være ærlig over for lægerne - ellers kan de ikke gøre arbejdet korrekt.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 16:48   #85
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kære Zetamor

ingen grund til bekymring jeg har sovet i 14 timer inat, og hold da op hvor er det dejligt at man ikke skal dreje rund i sengen for at finde sig til rette (uden held) sov som et sten.
Jeg har stadig lidt smerte, men i forhold til, hvad det har været er det ingen ting.

Jeg tror at du har misforstået grunden til hvorfor jeg har snydt.
Lægen ville sende mig hjem uden at have undersøgt mig, da der "ikke haves" instumenter til det, jeg spørger om jeg så ikke skal sendes et sted hvor de har instrumenter?
Svaret bliver, ja så skal du indlægges, men jeg kan ikke indlægge dig hvis du ikke har feber. Og da temperaturen ikke er målt i endetarmen og jeg nu havde en bisider med, beslutter lægen sig til at fide instrumenterne frem alligevel. Hvem er det så der lyver, og snyder???

Ved undersøgelsen var lægen ikke i tvivl om at jeg har en betændelsetilstand, grundet farven og lugten, det kan man IKKE snyde med. Heller ikke svamp har noget med temp. at gøre.

Jeg har ALDRIG feber. Det tog lægerne 2 mdr at finde ud af at jeg var gravid uden for liv.moderen. Har været indlagt 3 gange hvor jeg kom i penicilin beh. og blev undersøgt at 5 forskellige læger på 2 forskellige sygehuse som ikke kunne se noget ved scanning.
Jeg bliver først for alvor indlagt da jeg ringe til lægehuset og snakker med en læge (ikke min egen) og hun ringer 112 for mig.
Da beslutter de sig for laparoskopi og anede ikke hvad jeg fejlede før de "åbnede", men havde blot mistanke om grav. uden for livmod. Har heller ikke haft feber der.
Ikke en af de nemme patienter, hvor alt er efter bogen.

Jeg er i penicilin beh. nu og har det meget bedre, næsten ingen smerter.
På vej til apoteket som har døgnåben 25 km fra hvor vi bor, sagde jeg til min venninde at jeg for alvor skal overveje plastikoperation af mit ansigt, så jeg kan se mere alvorlig ud. Det grinte vi lidt af
Min venninde sagde: "Det bliver min mor ikke glad for da, min mor synes, at du simpelthen er så skøn....så det bliver i hvertfald ikke OS der bakker op om DET. Det er vores sygesystem der skal have en alvorlig operation, ikke du.

Det tror jeg at hun har ret i....

(Min vennindes stedfar er læge (desværre ikke her i byen) og ham har hun talt med omkring det, han mente helt bestemt at der er tale om en underlivsbetændelse og sagde at jeg apsolut skal undersøges, det skal man ikke spøge med. Hendes mor er sygeplejerske som er på besøg ved hende og hun var heller ikke i tvivl.)

Hovedsagen er at jeg blev undersøgt, er endelig blevet "set"....og er i behandling med penicilin.

Nu "glæder" jeg mig til henvisningen til den gynekologiske afs. hvor jeg håber jeg bliver nærmere undersøgt.

Knus til dig
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:27   #86
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kære allesammen...

Det er lang tid siden I har hørt fra mig, og det skyldes delvist fordi at jeg ikke har kunnet finde ud af at finde min tråd. Delvist fordi at jeg har været igennem meget siden sidst.

Siden er det sket det at jeg blev opereret for forstadie til livmoderhalskræft (keglesnit), og skal til kontrol om en måned.
Har ikke de underlivssmerter som jeg har haft, men har bidt mærke i at ligeså snart jeg bliver psykisk belastet bare en lille smule, så får jeg næsten øjeblikkeligt kraftig udflåd og smerter i underlivet, ikke mindst at jeg også begynder at svede som en hest.
Generelt psykisk har jeg det værre end før, og er blevet henvist til Psykiater. Jeg venter stadig på en tid. Har fået nyt antidepressiv medicin, som jeg synes ikke løser mine problemer overhovedet. Jeg har stadig angst, og har jeg en aftale et sted, sveder jeg og bliver urolig, så det ender med at jeg går ud af døren rystende og vil ønske at jeg bare var usynlig. Venner har jeg ikke nogen af mere, jeg har været dårlig til at passe mit venskab, da jeg ikke vil have selskab af nogen. Bare ro omkring mig og mig selv, ellers får jeg det dårligt og skynder mig hjem igen.

Jobcentret har sendt sagen videre til BAN, og jeg har fået et kvitteringsbrev at BAN har modtaget min sag i december og at behandlingstiden ikke må overstige 15 uger. Nu er de 15 uger længe gået, og jeg har tænkt mig at ringe til BAN idag for at høre, hvornår de forventer sagen afsluttes.

Det er en lille opfølgning på min sag, for alle jer som har støttet og kommet med gåde råd da det virkeligt brændte på. Uden jer havde jeg aldrig klaget over afgørelsen, og jeg var aldrig nået så langt. Det er jeg dybt taknemmelig for tusind tak alle sammen
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:55   #87
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej sara7,

Godt at høre fra dig, men ikke godt at du har fået det værre.

Det lyder lidt som min angst, fysiske symptomer under pres. Din krop er i alarm beredskab og din psyke er meget sårbar, jeg håber at du får den ro der skal til for at få ro på angsten.

Det tager tid før antidepressiva virker og måske skal du have noget andet for din lidelse. Jeg håber at du snarest får en psykiater så du kan få fundet ud af hvad der virker for dig.

Held og lykke med sagen også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 18:24   #88
sara7
Elsker at være her på K10
 
sara7s avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 55
Styrke: 13
sara7 er ny på vejen
Kære alle!

Jeg har brug for hjælp, det er lidt utroligt men jeg tror at BAN hat hjemsendt sagen. Det må I søde mennesker hjælpe mig med, da jeg er rigtig forvirret, og simpelthen ikke tror mine egne øjne.

Jeg har fået et brev fra jobcentret "Indkaldelse til opfølgningssamtale" hvor vi skal udarbejde en ressourceprofil. Jeg har ikke selv hørt fra BAN, men det eneste er dette brev. Betyder det så at jeg vandt sagen????

Jeg kan sige at jeg har været ved psykiater i sidste uge, og fik at vide at jeg skulle doseres op i antidepressiv medicin. Hun kunne også fortælle mig med det samme at jeg har OCD og synes at vi skal have i hvert fald én samtale mere derude, for at finde ud af hvad der så skal ske.

Men er der nogen som har været det igennem, at BAN hjemsendte sagen. Får jeg så differensen fra kontanthjælp op til sygedagpenge med tilbagevirkende kraft automatisk af kommunen eller er det noget jeg selv skal huske at sige til min sagsbehandler????

Tusind tak.

Jeg er simpelhen helt rundt på gulvet, utroligt, jeg har mistet alt håbet da der er gået 6 måneder siden jeg klagede.

Puha hjælp mig, kom endeligt med alle slags gode råd jeg sådan brug for respons.

Sara
__________________
"Art is the only way to run away without leaving home."
sara7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 18:43   #89
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Måske er det bare for at diskutere din ressource-profil, altså gøre
det sidste papirarbejde. Det kan kun din SB svare på.

Men mon ikke du frygter det værste lidt på forskud.

Ved godt det er svært med den ventetid. Men det behøver ikkevære
noget dårligt for dig. Måske nogle uddybende spørgsmål.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 18:55   #90
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
prøv at læse her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18552
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension