K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2017, 08:44   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Boligsikring, badeværelser og toiletter?

Hej på K10

Jeg har været så uheldig at ødelægge mit toilet så jeg har måttet lukke vandet til det og skylle "manuelt" med en spand ved siden af

Og ja det ER min skyld

Og hvad så, fis i Silvan og køb et til 1000 kr og skifte?

Men så let er det ikke. Bor i almennyttig lejlighed hedder der vist.

Samtidigt er der planer om at skifte hele badeværelset i alle lejligheder (også gulve, fliser på vægge, badekar skal ud, etableres vandmåler osv osv, altså totalrenovering.

Der står specifikt i planer om det at toiletter genanvendes HVIS DE KAN. Ville mit så ikke kunne. Derfor jeg tøver.

For jeg ville skulle have en VVS-mand ud og skifte det og så er prisen snarere 3-4000 kr. Og jeg har ikke lige 3-4000 kr til den slags (gør ud fra jeg selv skal betale når jeg selv er skyld i defekten?) HAr ikke nogen forsikringer som kunne tænkes at dække.

MEN så stødte jeg tilfældigt på min vicevært, så siger han "kom ned på mit kontor på torsdag, så finder vi ud af det, har du ikke pengene kan vi bare forhøje din husleje i en periode".

Det lyder jo som et meget fint tilbud, selvom det er lidt Molboagtigt at få monteret et nyt toilet nu, hvis det bare skal pilles ned igen om 3-5 mdr og så sættes op igen (Da det gerne skulle være genanvendeligt når de så laver resten af badeværelset om)

Men hvad betyder alt det for min boligsikring? Badeværelsesrenoveringen medfører i sig selv en huslejestigning på ca 500 kr. Og skift af toilet her og nu også 500 kr i 6 mdr.

Vil min boligsikring så stige? Så faktisk kommunen delvist betaler mit nye toilet og badeværelse?

Især for toilettet tænker jeg jeg skal betale selv men de vil jo køre det over huslejen...?

Resten af badeværelset blir bare skiftet fordi det er fra start 70´erne så det er godt brugt kan man sige.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 09:09   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du vil få boligsikring af stigningen, hvis det kommer til at indgå i huslejen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 09:13   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Og jeg har ikke lige 3-4000 kr til den slags (gør ud fra jeg selv skal betale når jeg selv er skyld i defekten?) HAr ikke nogen forsikringer som kunne tænkes at dække.

Der er en god chance for, at dit boligselskab har en "glas- og kummeforsikring", så jeg vil anbefale dig, at kontakte dit boligselskab om det.

For en del år siden fik et af mine børn væltet et krus ned fra hylden over vasken på badeværelset, kruset faldt ned så det lavede en skade på håndvasken. Skaden var ikke særlig stor, så jeg valgte at ignorere den, og så betale ved fraflytning.
Da jeg flyttede fra lejligheden sagde synsmanden, at jeg skulle have kontaktet boligselskabet om det, for så var det blevet dækket af deres forsikring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 09:44   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ikke alle boligselskaber har "glas og sanitet" forsikring, og i så fald, skal man sørge for, at have det i sin egen indboforsikring.
Så det giver bestemt mening at undersøge, om man har det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 11:45   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror du skal tjekke om det kun går 3-5 mdr inden renovering.

Bor i rækkehus i boligforening hvor det alle badeværelser også er blevet totalrenoveret, men der gik flere år med planlægning (nu også en meget stor afdeling med både lejligheder og rækkehuse og en total renovering for 400 mio, og der skulle renoveres andet end badeværelser)
Og to år med selve renoveringen + forsinkelse

Men selv hvis det er start dato offentliggjort, er der forskel på 20 eller 1500 lejligheder og om man er først eller sidst i rækken hvor håndværkerne starter.

Mange boligforeninger har sådanne ting liggende på deres hjemmesider, holder byggemøder for beboerne eller kan oplyse om dato hvis du ringer til deres kontor
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2017, 05:08   #6
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Ja altså

De siger "i første halvår af 2018" de vil lave alle disse badeværelser. Hvad nummer jeg er ik rækken hører jeg formentlig nærmere om. Det er 3 boligblokke og de tager en opgang af gangen (skal jo være plads til alle de toilet/badevogne) så det er også en udfordring rent logistisk set, når man ikke omplacerer folk under renovering

Men skal jeg bare sige ja til at gå mit toilet skiftet nu, og så regner de det fra ved renoveringen? Altså så bliver min husleje stigning mindre end hvis jeg bare lod dem erstatte et nyt toilet'?

ER sgu forvirret. Any way har lovet at komme ned til Viceværten på torsdag (eneste dag han har "kontortid" :
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension