K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 09:00   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Arbejdsløse tager skraldet

Faaborg-Midtfyn: Det er i bogstavligste forstand arbejdsløse som tager skraldet i Faaborg-Midtfyn Kommune. Eller i hvert fald en stor del af det. I samarbejde med Jobcenter Faaborg-Midtfyn har kommunen nemlig oprettet to skraldehold bestående af i alt ti arbejdsløse. Deres opgave er nu at få ryddet kommunens grøftekanter for skrald. Blandt deltagerne er 38-årige Dan Nielsen, som har fået ansvaret…
Læs mere
http://www.fyens.dk/article/1245489:...tager-skraldet
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:44   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gud fader bevares for en omgang journalistisk sødsuppe! ... rent ud sagt! ... man skulle tro det var bestilt af beskæftigelsesministeriet.

De taler om, at de ellers skulle side og lave andet ligegyldigt aktivering, hvis de ikke stod og samlede skrald op i grøfterne, men hallo!? dette grøftearbejde er da lige så meget intetsigende aktivering som det andet, og det fører dem da bestemt ikke tættere på arb. markedet.

At nogle måske finder det prisværdigt at rende rundt i grøfterne end det andet... fair nok, men at male det op som kommunens gave til den ledige er da lige overdrevet nok.

Det er selvfølgelig fint nok, at der gøres noget for at holde naturen ren, men måske burde de svin der smider tingene lære at opføre sig ordentligt i stedet for, så dette ikke var nødvendigt i samme omfang det er tilfældet.

Og hvis det er så nødvendigt et job, så burde man måske i stedet for oprette rigtige jobs til det her, og give de to glade deltagere et rigtigt job med det her... de har jo øjensynligt et job de kan lide, så det var da meget passende.

Men ok... det er selvfølgelig besparende at lade mennesker på sultealmisse lave det, det kan jeg godt se

Ved ikke med jer andre, men i min verden er det her noget der grænser til økonomisk slaveri.
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:44   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Citat:
Der er tale om et aktiveringsprojekt, og de arbejdsløse får derfor ikke løn for arbejdet. Sideløbende skal de søge ledige relevante stillinger, som er ledige og stå til rådighed for arbejdsmarkedet.


hvorfor får de ikke løn for arbejdet...

Enig med Razmo...hvorfor opretter kommunen ikke rigtige job og giver de mennesker en ægte løn ? det er da et hårdt job så der skal betales løn for arbejdet ...men kommunen får arbejdet udført til dagpengeløn...det er billig arbejdskraft.

Sidst redigeret af Stella; 19-05-2009 kl. 09:48.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:49   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser


hvorfor får de ikke løn for arbejdet...
Den sædvanlige grund Stella... kommunerne skal spare, og det er billigere at holde de ledige på kontanthjælp, end give dem et job... husk på, at regeringen hellere vil bruge pengene på at give erhvervslivet mulighed for at sælge fladskærme og køkkener til de rigeste, end give de ledige et job her under krisen... det er da logik... for borgerlige liberale vel at mærke
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:59   #5
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Er det ikke også de arbejdsopgaver USA får de kriminelle til at lave?
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:59   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...det skulle forbydes...

fagforeningerne er nogle skvat at de godtager sådan noget ...

Og hvad med dem der arbejder i kommunen og udfører det arbejde på normale vilkår
????

jeg ville blive tosset hvis det var mit arbejde der blev overtaget ....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 10:02   #7
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Du har så ret, Razmo!! Der er jo tvangsarbejdet, ”hvis du ikke makker ret, så ta`vi dig penge”, jeg tro ikke de mennesker noget andet valg
Aktivering – disciplinering til arbejde
http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 10:02   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Er det ikke også de arbejdsopgaver USA får de kriminelle til at lave?
sjovt ...det billede fik jeg også smækket i hovedet da jeg læste artiklen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 10:04   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af bla-bla Se meddelelser
Du har så ret, Razmo!! Der er jo tvangsarbejdet, ”hvis du ikke makker ret, så ta`vi dig penge”, jeg tro ikke de mennesker noget andet valg
Aktivering – disciplinering til arbejde
http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
De folk vil jo gerne have et job og en rigtig løn...så det hele er en stor løgn og det er tvangsaktivering.

Citat:
razmo skrev Den sædvanlige grund Stella... kommunerne skal spare, og det er billigere at holde de ledige på kontanthjælp, end give dem et job...
....det er SYGT !!!!! men ved godt det har stået på i mindst 20 år...

Sidst redigeret af Stella; 19-05-2009 kl. 10:06.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 10:55   #10
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Rigtig flot af kommunen at fastholder folk i systemet, og samtidig fjerner rigtige arbejdspladser Men nå ja, så er der jo arbejde til et par sagsbehandlere.

Hvis de endelige skulle tvangs-nogetsomhelst - kunne de jo tvangsansætte dem, med overenskskomst, løn, osv. Men nå nej, det er jo dyrt, og så er der ikke brug for sagsbehandlere til dem.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tager de min pension???? logikeren Politik og Samfund 15 29-11-2010 14:26
sagsbehandlerer tager pis på os Ole-Oliver Dit og Dat 0 06-12-2008 13:55
432.355 arbejdsløse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 15 09-06-2008 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension