K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2016, 16:26   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Helene, der er cpr.nr på det kort, du kan få i banken. Sjovt, at jeg var igennem nøjagtig det samme med borgerservice, inden jeg fik bankens kort. Dengang fik jeg også knallertkørekort udstedt og fremsendt...



Ps. kortet ser sådan her ud:

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/S...itutter_id.jpg
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:32   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Helene, der er cpr.nr på det kort, du kan få i banken. Sjovt, at jeg var igennem nøjagtig det samme med borgerservice, inden jeg fik bankens kort. Dengang fik jeg også knallertkørekort udstedt og fremsendt...



Ps. kortet ser sådan her ud:

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/S...itutter_id.jpg
Ja, men som jeg tilføjede før, så har de også lavet reglerne for knallertkørekort om, så der nu først skal aflægges prøve og bestås terori (sammenlagt 30 timer), såfremt man ikke i forvejen har bil eller motorcykelkort....

Jeg må prøve banken så - har Danske Bank.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:35   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.postdanmark.dk/da/Documen...vatpakke-0.pdf

"Pakken udleveres mod kvittering og fremvisning af sms-,
e-mail- eller brevadvisering samt gyldig legitimation"

Jeg viser normalt bare sms med pakkenummeret når jeg får sendt fra firmaer.. men det får man selvfølgeligt ikke når det er privatpakker.

Men sygesikringskortet plus et hævekort med billede burde kunne gøre det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:48   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har prøvet ALT hos post Danmark. Hver gang jeg skal hente bestemte pakker SKAL de bruge billed ID og Sundhedskort - som regel mit pas og sundhedskort.

Andre pakker kræver kun mit sundhedskort og evt SMS.

Jeg har ikke hævekort med billede - jeg har kun et standart VISA Dankort, og min bank har ikke den mulighed at sætte billede på.

Da også URTOLIGT det skal være så besværtligt at få et skide ID kort, der kan fungerer som pas.

Her forleden skulle jeg købe ny mobil til min datter, og der skulle de også bruge pas/kørekort og sundhedskort. Og uden passet, kunne jeg så ikke oprette mobilen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:57   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Post DK og Danske Bank samarbejder jo, så kan ikke tro andet end, at posten accepterer bankens kort...

Mht. mobil og pas - jo, tak! Dén kender jeg godt! Et postyr jeg havde, for at hente og godkende et mobilkøb for et svært sygt familiemedlem, dengang jeg ingen pas havde. De var total hysteriske med det pas. Men de godkendte id-kortet. Om der så er strammet op siden da, at der skal fremvises pas, ved jeg ikke. Oplysningerne i hhv pas og id-kortet er jo stort set identiske... Men kortet koster "kun" 125kr, et pas er væsentligt dyrere, så det er måske forsøget værd...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 17:20   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg lige talt med Danske Bank, og det har KUN ID kort i forbindelse med checkhæfte, og henviser til Borgerservice eller fx Post Danmark

Så ringede jeg til Post Danmark, og hun sagde at de ikke længere havde ID kort, men at jeg bare skulle tage min dåbs/navneattest og sygesikringsbevis med til Post Danmark.....og hvis de fortsat bad om billede ID, så skulle jeg sige de skulle ringe til deres hotline, eller ind på hovedkontoret, så skulle jeg nok få min pakke

Så hvad jeg så gør når jeg skal oprette mobilabonnement, eller fx tage et lån mm, melder historien ikke noget om. Men vi må gå udfra det er lukket land, indtil jeg kommer med et pas
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 20:58   #17
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Suuuk, Helene! Det er jo gået molbo i den... Og var der ikke noget med, at checkhæfterne var på vej ud...? Utroligt, de ikke vil udstede de id-kort mere... Håber dit pas dukker hurtigt op igen...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 21:39   #18
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, men som jeg tilføjede før, så har de også lavet reglerne for knallertkørekort om...
Min bekendte fik udstedt i København sidste uge, uden kørekort og uden prøve, men han er også over 18år !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 00:26   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, men nu er det næsten blevet en principsag - selvom passet skulle dukke op - nu er jeg bare frustreret over, at man i dagens Danmark SKAL være ejer af pas og/eller kørekort

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 01:11   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det med billede id ved pakker kommer fuldstændig bag på mig .

i må bo store steder - Vi har tankstation og købmanden at hente ved og der siger vi bare vores navn - og nej kender ikke dem på tanken . Men har aldrig vist kørekort mv .

pakker fra postdk kommer hjem til os . flexpost . dvs os der bor på landet altid får pakker leveret . På adr og er vi ikke hjemme - har vi et liggested .

Så ja så kan jeg godt forstå det er træls - hvis de ikke vil udleverer ens pakker . Tit venter man jo på dem - og så blive afvist evt . troede faktisk de stolede på folk . Hvor skulle jeg evt vide fra der ligger em pakke til Helene - bare eks .- det har andre da ingen anelse om .

troede faktisk ikke billede id var tvang .

jeg tog engang knallert og traktor kørekort og ja så til bil . men joooo knallert i dag - det er jeg ikke sikker på er forsvarligt for de andre i trafikken . Kan slet ikke huske det mere

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension