K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2017, 19:35   #1
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Smile Ftp og boligsikring

Hej alle K10ére

Lige kort: Jeg har ikke styr på om det hedder boligsikring eller boligydelse eller andet, hvilket ikke lige er så relevant i forhold til mine spørgsmål.

Gælder der særlige regler for tildeling af boligsikring, hvis man modtager ftp? altså ud over de almindelige regler( antal børn, kvm mm).

Jeg bor i den samme lejebolig som dengang jeg fik tildelt min ftp.

Kan jeg risikere at min boligsikring falder, selv om min nye lejebolig koster det samme, måske fordi jeg lige nu får en boligsikring, der er tilpasset at jeg tilfældigt bor/boede i denne bolig, da jeg fik tildelt min ftp?

Jeg håber at jeg har oprettet denne tråd det rigtige sted.

På forhånd tak Håber der er nogen kloge hoveder, der ved noget eller lidt om dette. Eller kan henvise mig til et sted, hvor jeg kan finde information om disse ting.

Mvh
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2017, 20:56   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din boligsikring afhænger som du skriver af størrelse (betyder rigtigt meget), husleje, børn osv, det er blot at gå ind og taste alle oplysningerne ind og se hvad man kan få for den pågældende bolig.

Forskellen er at man som førtidspensionist, vil kunne få mere end hvis man ikke har børn, så har man børn, vil den falde når de flytter eller bliver 18, får job osv, men ikke til samme niveau som en der er enlig uden børn.

Men prøv beregneren.

https://www.borger.dk/Handlingsside?...f-5a59079cbded
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 09:52   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Kan jeg risikere at min boligsikring falder, selv om min nye lejebolig koster det samme, måske fordi jeg lige nu får en boligsikring, der er tilpasset at jeg tilfældigt bor/boede i denne bolig, da jeg fik tildelt min ftp?
Hvis pris, kvm, beboersammensætning og evt. andre ting er det samme i den nye lejlighed som i den gamle, så bør boligsikringen være den samme.

Men prøv beregneren som Pip linker til.

De eneste der kan opleve, at miste boligsikring ved at flytte til en anden tilsvarende bolig er enker/enkemænd, der bor i den samme lejebolig som de boede i med deres ægtefælle, og fortsat får boligsikring som mens de begge var der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 10:59   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Ved godt det ikke er helt det du spørger om, men da jeg fik fra kontanthjælp til FTP blev min boligsikring næsten fordoblet. Jeg havde egenligt troet den ville være samme mindre eller helt væk nu min indtægt steg ret meget. Men det modsatte skete Samme bolig, husstand osv.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 11:16   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Ved godt det ikke er helt det du spørger om, men da jeg fik fra kontanthjælp til FTP blev min boligsikring næsten fordoblet. Jeg havde egenligt troet den ville være samme mindre eller helt væk nu min indtægt steg ret meget. Men det modsatte skete Samme bolig, husstand osv.
Den store forskel skyldes sikkert at du som pensionist ikke længere var omfattet af 15% reglen. En regel som betyder at støtten ikke kan overstige 15% af boligudgiften. Lidt uretfærdigt at eksempelvis samme forhold, boligudgift og indtægt, kan betyde en væsentlig forskel i boligsikring.

Sidst redigeret af job; 07-10-2017 kl. 11:24.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 11:17   #6
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Min blev 3 doblet fra kth til ftp
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2017, 16:00   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Min faldt.. men det skyldtes jo at min indtægt steg en del fra kontanthjælp til førtidspension. Med barn på adressen får man jo i forvejen en større boligsikring.

Tænker at den typisk vil falde hvis man har børn på adressen, men vil stige hvis man ikke har børn.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2017, 23:11   #8
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Mange tak for alle Jeres svar

Jeg vil helt klart bruge beregneren. Tak for linket.

Mvh
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2017, 16:42   #9
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Kommer også an på om man skal vedligeholde indvendigt/ udvendigt. Og og man betaler for vand. Det burde man også kunne taste ind på beregneren.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension