K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2013, 13:30   #1
vip64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
vip64 er ny på vejen
Question Arbejdsprøvning?

Hej,
Jeg har været sygemeldt i 2 år nu, og er det stadig. Jeg faldt for sygedagpenge stop for ca et år siden, og min mand har forsørget mig siden. Han tjente for meget, derfor kunne jeg ikke få kontanthjælp. Og fagforeningen, tja....der var der hellere ingen hjælp at hente. (Jeg betaler stadig til a-kassen og FOA).
Jeg har selv måtte tage kontakt til jobcentreret, uden held. Så søgte jeg om pension på foreliggende, og blev så indkaldt til møde. Der fik jeg at vide, at hvis jeg søgte pension, så ville jeg få afslag. Og han spurgte hvad jeg egentlig allerhelst ville. Det var så arbejdsprøvning vi kom frem til. Skønt, nu skete der noget, men der gik 3 mdr, før jeg hørte fra dem igen. Nu skal jeg til møde med en sb og en erhvervskonsulent, for at drøfte arbejdsprøvning. Og det glæder jeg mig vildt til
Når man er i arbejdsprøvning, får man nogen form for "indtægt"? Jeg ved at flest får kontanthjælp.
Og hvordan er mine rettigheder vedr. arbejdsprøvning, flexjob, skånejob o.l, nu hvor jeg ingen indtægt har, og det er min mand der forsørger mig?
Og hvad med revalidering? Jeg blev fyret og kan ikke vende tilbage til samme branche pga af min sygdom.
Det er simpelthen så frustrerende, ikke at ha' sin egen indtægt mere
Tænk, jeg har arbejdedet siden jeg var 14 ( er 50 nu). Har været medlem af en fagforening siden jeg var 18. Og i dag er jeg "umyndiggjort" og glemt.
vip64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 14:37   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når du er i FOA må du have pensionsordning i Pensam.
Har du kontakt med socialrådgiver derfra ?
Det er gratis for alle medlemmer !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 15:11   #3
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vip64 Se meddelelser
Hej,
Jeg har været sygemeldt i 2 år nu, og er det stadig. Jeg faldt for sygedagpenge stop for ca et år siden, og min mand har forsørget mig siden. Han tjente for meget, derfor kunne jeg ikke få kontanthjælp. Og fagforeningen, tja....der var der hellere ingen hjælp at hente. (Jeg betaler stadig til a-kassen og FOA).
Jeg har selv måtte tage kontakt til jobcentreret, uden held. Så søgte jeg om pension på foreliggende, og blev så indkaldt til møde. Der fik jeg at vide, at hvis jeg søgte pension, så ville jeg få afslag. Og han spurgte hvad jeg egentlig allerhelst ville. Det var så arbejdsprøvning vi kom frem til. Skønt, nu skete der noget, men der gik 3 mdr, før jeg hørte fra dem igen. Nu skal jeg til møde med en sb og en erhvervskonsulent, for at drøfte arbejdsprøvning. Og det glæder jeg mig vildt til
Når man er i arbejdsprøvning, får man nogen form for "indtægt"? Jeg ved at flest får kontanthjælp.
Og hvordan er mine rettigheder vedr. arbejdsprøvning, flexjob, skånejob o.l, nu hvor jeg ingen indtægt har, og det er min mand der forsørger mig?
Og hvad med revalidering? Jeg blev fyret og kan ikke vende tilbage til samme branche pga af min sygdom.
Det er simpelthen så frustrerende, ikke at ha' sin egen indtægt mere
Tænk, jeg har arbejdedet siden jeg var 14 ( er 50 nu). Har været medlem af en fagforening siden jeg var 18. Og i dag er jeg "umyndiggjort" og glemt.
Du får ingen indtægt under arbejdsprøvning, men du får revalideringydels hvis du skal revalideres. Det er nok op til dig at skubbe kommunen så du kan komme i gang, kan forstille mig at de ikke har travlt med at få dig videre i systemet når du er gratis nu.

Det er bestemt en god ide at kontakte din fagforening, de skulle gerne kunne hjælpe dig så du ikke skal stå helt alene.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 20:08   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nogle gode, enkle, råd i forbindelse med arb.prøvning.

Mød op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det.
Hvis du bliver hjemme og sygemelder dig, så kan de ikke vurdere din arb.evne.

Men samtidig skal du passe på dig selv, og respektere dine grænser, så sig fra når din grænse er nået.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet, se f.eks. her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension