K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2011, 18:50   #1
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Midlertidig afgørelse af erhvervsevnetab???

Hej...

Vil gerne spørge om nogen har erfaring med eller viden om midlertidig afgørelse af erhvervsevnetab.

En arbejdsskade tilbage fra ´04 med tillkendt men på 25% har været forbi ankenævnet idet jeg ikke blev tilkendt erhvervsevnetab.

Ankevnævnet hjemviste sagen ASK til ny vurdering i okt ´10

I dec ´10 returnerer jeg udfyldte skemaer i bunkevis til ASK med oplysninger om indtægt, beskæfitgelse mm som de skal bruge til denne vurdering.

Nu her slut juli ´11 har jeg så stadig intet hørt fra dem.

Jeg skrev derfor og spurgte hvad der skete i min sag siden jeg intet hører.
De svarer at de har modtaget info fra kommunen omkring min sygemelding til brug for i vurderingen af erhvervsevnetab men at de ikke kan anslå et tidspunkt for afgørelsen...

Jeg er sygemeldt på 9ende månede med baggrund i den omtalte arbejdsskade og under afklaring som jeg med ja-hatten på forventer ender med fleksjob...

Økonomien er stram og jeg vil gerne have en midleritdig afgørelse af erhvervsevnetabet som jeg ved kan tilkendes...men hvad er kriterierne for sådan en afgørelse...kan man selv søge eller er det kun ASK der kan vælge at tilbyde det??

Ved du noget??? Kender du nogen??? Alle input er velkomne
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 20:16   #2
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Du kan måske få kommunen til at hjælpe dig hvis DIN kommune samarbejder med ASK.
Men vær opmærksom på at en arbejdsskadesag er en forlængelsesmulighed på sygedagpenge, ved midlertidig afgørelse af erhv.tab lukkes denne mulighed.

Jeg skal lige senere når jeg sidder ved den bærbare pc finde et link omkring ASK og kommunernes samarbejde.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 03:04   #3
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
ASK. dræbe skade borger !!!!ASK.massakrere borger !!!ASK.vurdere skade sager efter politisk og økonomisk censur.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 09:21   #4
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg kan kun fortælle min erfaring...

Jeg fik en arbejdsskade i 2003.
Har ikke rigtigt haft problemer med arbejdsskadestyrelsen udover at det tog en del år før den blev godkendt, men jeg har aldrig slås med dem.

I d 17-12 2008 blev jeg godkendt med men, i det brev stod der at de vil kigge sagen igennem og vurdere om jeg havde ret til erhversevnetab, d 21-12-2008 fik jeg brev om at jeg havde godkendt til erhversevnetab på 50% dog kun midlertidig, jeg får stadig midlertidig.
Men det de lagde til grund for at jeg fik den godkendt, var at jeg i 2006 påbegyndte en reviledering og jeg på baggrund af den, havde gjort en indsats på at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og jeg fik derfor med tilbagevirkende kraft...


Kender iøvrigt rigtig mange der ikke har fået godkendt erhversevnetab, den er rigtig svær at få.
På ASK hjemmeisde står der nogle statistiker om hvor mange der både får men og erhversevnetab godkendt, og den % er desværre meget meget lille, men stadigvæk ikke umuligt...

Citat:
ved midlertidig afgørelse af erhv.tab lukkes denne mulighed.
Ifølge min advokat lukker denne mulighed ikke, da du stadig har en sag kørende med arbejdsskadestyrelsen.

Mig bekendt samarbejder kommunerne ikke med ASK, jeg har tit fået hjælp af ASK, fordi jeg har en sag kørende mod kommunen, og ASK kan ikke gøre min afgørelse varig før min sag med kommunen er afsluttet...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:07   #5
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
er i samme situation....
kommunen siger de kan ikke gøre noget før ask er færdig og ask siger de kan ikke gøre noget før ommunen er endelig færdig....sikken en ring at komme i...griner
Men er nu kommet ud over det da jeg har fundet et flexjob...selv.

Så nu kan de ikke andet end komme med en endelig afgørelse begge parter.
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 19:43   #6
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Jeg kan kun fortælle min erfaring...

Jeg fik en arbejdsskade i 2003.
Har ikke rigtigt haft problemer med arbejdsskadestyrelsen udover at det tog en del år før den blev godkendt, men jeg har aldrig slås med dem.

I d 17-12 2008 blev jeg godkendt med men, i det brev stod der at de vil kigge sagen igennem og vurdere om jeg havde ret til erhversevnetab, d 21-12-2008 fik jeg brev om at jeg havde godkendt til erhversevnetab på 50% dog kun midlertidig, jeg får stadig midlertidig.
Men det de lagde til grund for at jeg fik den godkendt, var at jeg i 2006 påbegyndte en reviledering og jeg på baggrund af den, havde gjort en indsats på at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og jeg fik derfor med tilbagevirkende kraft...


Kender iøvrigt rigtig mange der ikke har fået godkendt erhversevnetab, den er rigtig svær at få.
På ASK hjemmeisde står der nogle statistiker om hvor mange der både får men og erhversevnetab godkendt, og den % er desværre meget meget lille, men stadigvæk ikke umuligt...


Ifølge min advokat lukker denne mulighed ikke, da du stadig har en sag kørende med arbejdsskadestyrelsen.

Mig bekendt samarbejder kommunerne ikke med ASK, jeg har tit fået hjælp af ASK, fordi jeg har en sag kørende mod kommunen, og ASK kan ikke gøre min afgørelse varig før min sag med kommunen er afsluttet...
Selvom en sag er afsluttet fra kommunen pension eller fxjob.Ask .afslutter ikke erhversevnetab . Ask. er en institutin som arbejder under politisk og økonomisk censur far regeringen .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 07:10   #7
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Min sag bliver afsluttet når min sag med kommunen er afsluttet...

Det har jeg både fra advokat og arbejdsskadestyrelsen selv
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 07:50   #8
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Jeg skal til at søge mit pensionsselskab om erstatning for tab af erhvervsevne og de vil også først starte sagen når jeg er færdig med min arbejdsprøvning....
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 08:53   #9
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Min sag bliver afsluttet når min sag med kommunen er afsluttet...

Det har jeg både fra advokat og arbejdsskadestyrelsen selv
Den er ikke korrekt .Selvom du fået førtidspension eller flxjob fra kommunen (din sager bliver afsluttet) Ask.vurdere din sager forfra .Ingen konkret regler hos ASK.

Syg og skade borger er parkere hos ASK. med 10/20 år venter tider .

Selv jeg e førtidspensionist p.g.e. arbejdsskade min sager er afsluttet fra kommunen den 01.05.2011 , ingen svar fra ask.

Hvis men er heldig ,og kommer ud af ASK. den betyder at du e fri fra tortur .

ASK ER EN ØKONOMISK TORTUR INSTITUTION.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 08:57   #10
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Jeg skal til at søge mit pensionsselskab om erstatning for tab af erhvervsevne og de vil også først starte sagen når jeg er færdig med min arbejdsprøvning....
Mvh Jesper
Jeg håber,man pas på fordi pensionsselskaber har førskelig regler .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til jer der modtager midlertidig erstatning for erhvervsevnetab anette1966 Alt det andet 2 07-01-2021 19:57
KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? Kikkiålborg Alt det andet 4 03-07-2011 20:18
ASK erhvervsevnetab midlertidig Mariba Alt det andet 5 10-03-2011 13:39
Afgørelse om erhvervsevnetab fra Ankestyrelsen Indiansummer Alt det andet 21 03-03-2010 09:31
midlertidig afgørelse fra ask lilleper Alt det andet 1 30-09-2009 17:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension