K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2008, 23:01   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Aftaleskema?

Hej

Hvad er et aftaleskema og er det et der skal ligge i ens ressourcprofil, jeg er nemmelige støt på det flere gange, men jeg kan ikke se det i min ressourceprofil, er det et skema hvor på man kan se hvad kommunes plan er med en eller hvad?

Er stadigvæk lidt forrviret men regner med at få styr på det på et tidspunkt for sagsbehandlerne kan man ikke stole på, at de gøre tingene rigtigt, det har jeg da fundet ud af.


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 09:06   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Google er min bedste ven:

http://www.social.dk/ministeriets_om...taleskema.html
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 09:38   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Hej

ok nu har jeg fundet det, og printet det ud, men er det et der altid skal udfyldes og skal det ligge i ressourceprofile, og er det sagsbehandlere der udfylder det ?
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 09:51   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
men er det et der altid skal udfyldes??

Mit gæt er ja, hvis aftalerne betyder noget for dit videre forløb. Og ja, det skal ligge i RP.

er det sagsbehandlere der udfylder det ? Ja, sammen med dig, og læg lige mærke til den her:

Ved uenighed mellem borger og sagsbehandler skrives begges opfattelser. Det er sagsbehandlerens ansvar at tage den endelige beslutning og begrunde hvorfor
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 15:55   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
men er det et der altid skal udfyldes??

Mit gæt er ja, hvis aftalerne betyder noget for dit videre forløb. Og ja, det skal ligge i RP.

er det sagsbehandlere der udfylder det ? Ja, sammen med dig, og læg lige mærke til den her:

Ved uenighed mellem borger og sagsbehandler skrives begges opfattelser. Det er sagsbehandlerens ansvar at tage den endelige beslutning og begrunde hvorfor

ok tak for det, så vil jeg kontakte min sagsbehandler på mandag og få lavet sådanne et skema.
God Weekend.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 16:08   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
aftaleskema

er en del af funktionsevnemetoden

finder så vidt jeg ved kun anvendelse ved ansøgning om hjælpemidler / §100, hvor det til gengæld SKAL benyttes
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 19:41   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
er en del af funktionsevnemetoden

finder så vidt jeg ved kun anvendelse ved ansøgning om hjælpemidler / §100, hvor det til gengæld SKAL benyttes
Hej Lena
Jeg har en §100 men har aldrig lavet et aftaleskema så ved jeg ikke hvad det skema skal bruges til.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 20:23   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Her er lige et par links der beskriver anvendelse af aftaleskema

http://www.socialjura.dk/index.php?id=8645

http://www.social.dk/ministeriets_om...f-ecb0c814ff9f

Det er en beskrivelse af god sagsbehandling, men om kommunerne er tvunget til god sagsbehandling på dette område tror jeg ikke, siden nogle ikke har mødt aftaleskemaet

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 30-05-2008 kl. 20:24. Årsag: JUBII..Indlæg no. 100 :)
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 21:54   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
aftaleskema

Aftaleskema ER lovpligtig og har været det siden 2003.

Hermed min klage over bla. manglende aftaleskema;

Citat:

Odense Kommune
Att.: Adm. Direktør Henning Seiding [email protected]
Att: Rådmand Erik Simonsen [email protected]
Kopi til Jørn Overgaard Hansen [email protected]
Kopi til Odense Byråd
Kopi til Odense Handicapråd







Blommenslyst, den 23. maj 2008








Klage over sagsbehandlingen indtil videre i min ansøgning om merudgifter §100

Hermed skal jeg klage over den sagsbehandling der – indtil nu – ligger til grund for min ansøgning om §100 merudgifter handicappede voksne. Jeg ønsker at klage over følgende forhold;
1. Manglende medinddragelse i sagsbehandlingen, herunder overtrædelse af retssikkerhedslovens §10, notatpligt mv, samt Bekendtgørelse nr. 623 af 15. Juni 2006.
2. Overtrædelse af gældende lovgivning omkring dokumentationsudarbejdelse.
3. Sociallægevurdering foretaget på ukorrekt grundlag.
4. Manglende mødereferat af mødet d. 3. April 2008
5. Manglende tillid til sagsbehandler Knud Henriksen

Uddybning af klagepunkt 1.
Jeg har ikke set sammenfatningens endelige udformning inden denne bliver forelagt sociallægen, og har derfor ikke mulighed for at se, om mine oplysninger/indsigelser er korrekt indarbejdet. I bekendtgørelse fremgår det, at sammenfatningen skal udarbejdes i fællesskab mellem borgeren og kommunen, hvilket jeg ikke mener kan være tilfældet her.

Dertil kommer, at jeg i mails fremsender bilag til belysning af min helbredsmæssige situation. Følgende bilag er ikke forelagt lægekonsulenten, jf. mail af 23. Maj 2008 fra Knud Henriksen;

1. Journal fra Smertecentret OUH, fremsendt pr. mail d. 1. April 2008
2. Berigtigelser i min sag, fremsendt pr. mail d. 1. April 2008
3. Status fra egen fysioterapeut, fremsendt pr. mail d. 23. April 2008

Jeg har i skrivelse af 6. April 2008 gjort opmærksom på, at mødet afholdt d. 3. April 2008 ikke er korrekt gengivet i sammenfatningen, herunder væsentlige mangler omkring blandt andet notatpligten. Jeg har endnu ikke modtaget korrigeret sammenfatning, hvor de faktuelt forkerte oplysninger er fjernet og erstattet med det faktiske hændelsesforløb, som jo kan dokumenteres på den skjulte optagelse fra mødet.


Uddybning af klagepunkt 2.
Der foreligger ikke i min sag et aftaleskema, som ellers har været lovpligtigt siden 2003, jf. Bekendtgørelse nr. 623 af 15. Juni 2006;

Stk. 4. Sammenfatningen indarbejdes i et aftaleskema, hvori kommunen noterer, hvad der videre skal ske.
Stk. 5. Hensigten med samtaleskemaet og aftaleskemaet er:
1) at sikre, at borgeren får indflydelse på sagsbehandlingen,
2) at sikre, at borgeren får indsigt i sagsbehandlingens forløb, samt
3) at sikre, at sagsbehandlingen udmunder i den rigtige kompensationsindsats.
Stk. 6. Kommunen sender en kopi af aftaleskemaet sammen med en kopi af sammenfatningen og det udfyldte samtaleskema til borgeren.
Stk. 7. Hvis borgeren er uenig i beskrivelsen eller vurderingen af funktionsevnen i det sendte materiale efter stk. 6, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen eller vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen beslutter at fastholde beskrivelsen eller vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af funktionsevnen.

Se evt. principafgørelse C-40-07

Det manglende aftaleskema har ligeledes betydning for, at jeg ikke er korrekt inddraget i sagsbehandlingen, ligesom det har haft betydning for oplysningen af sagen.

Uddybning af klagepunkt 3.
Af mail fra Knud Henriksen fremgår det, at min sag er forelagt sociallægen d. 20. Maj 2008. Det fremgår desuden af mail fra Knud Henriksen, at;
1. Sociallægen ikke er gjort bekendt med berigtigelserne i min sag
2. Sociallægen ikke har fået forelagt al relevant lægelig dokumentation, herunder også dokumentation fra den fysioterapeut der følger mig løbende, og som er medinddraget i min træning. Endelig mangler journal fra smerteklinikken på OUH, som nøje beskriver mit funktionsniveau, og som må betegnes som særdeles relevant i denne sag.

Det at ovenstående bilag ikke er forelagt lægekonsulenten mener jeg er en overtrædelse af Retssikkerhedslovens §10:
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Dertil kommer, at Sociallægen skal tage stilling til om den lægefaglige del er tilstrækkelig. Jf. Bekendtgørelse nr. 623 af 15. Juni 2006 fremgår det tydeligt, at der skal forelægge et aftaleskema først §5 stk. 2

Uddybning af klagepunkt 4
Jeg har endnu ikke – snart 2 måneder efter mødet d. 3. April 2008 – modtaget det lovede mødereferat. I fald jeg ikke havde optaget samtalen, ville dette have været meget problematisk for mig, idet jeg ingen mulighed har for at huske hvad der blev talt om.

I sammenfatningen af funktionsevnen kan jeg endvidere konstatere, at notatpligten ikke er korrekt overholdt, idet der skrives faktuelt forkerte oplysninger, tages ting ud af en sammenhæng, hvorved der tegnes et misvisende billede, ligesom sammenfatningen ikke giver et reelt udtryk for mine begrænsninger.

Lov om offentlighed i forvaltningen skriver;

§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne

Uddybning af klagepunkt 5
Set i lyset af ovenstående – mange og væsentlige – fejl i min nuværende sagsbehandling, skal jeg endnu engang udtrykke min manglende tillid til sagsbehandler Knud Henriksen.

Jeg skal derfor igen anmode om sagsbehandlerskift, under henvisning til ovenstående fejl i igangværende sag, samt under henvisning til Knud Henriksen i min tidligere ansøgning omkring §100 overtrådte blandt andet sin tavshedspligt, jf. intern mail.

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=150
Ifølge Retssikkerhedslovens §4 skal kommunerne tilrettelægge deres sagsbehandling, så borgerne har mulighed for at medvirke i deres egen sag. Hvis man læser vejledningen til denne paragraf, står der, at tillid og en god dialog er af stor betydning for denne mulighed for at medvirke. Dette bør kommunerne være opmærksomme på, og de bør derfor, når det er muligt, og ønsket er velbegrundet, imødekomme et ønske om sagsbehandlerskift. Alt dette betyder, at I ikke har et egentligt krav på at få en ny sagsbehandler, når I beder om det, men at kommunen bør efterkomme jeres ønske, hvis det er muligt. Måske kan det hjælpe, hvis I helt konkret kan påpege, hvorfor I slet ikke kan samarbejde, eller hvorfor I slet ikke har tillid til jeres nuværende sagsbehandler.

Jeg skal anmode om, at der følges op på ovenstående punkter således, at sagsbehandlingen lever op til lovens krav, ligesom jeg jf. principafgørelse C-40-07 må antage, at sagsbehandlingen fra jeg sender mine kommentarer d. 11. April 2008 til dato må antages at være ugyldig.

Under henvisning til hjemmesiden;
http://www.social.dk/ministeriets_om...c-1704bdcd5acf
har jeg på næste side vedhæftet eksempel på et udfyldt aftaleskema. Jeg kan se, at der ej heller har været et korrekt udarbejdet aftaleskema i min 1. Ansøgning om §100, hvorfor jeg endnu engang skal hævde, at også denne sagsbehandling er at betragte som ugyldig.



Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 15:02   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Thumbs up SÅDAN

tag den og kom igen - hvis i kan

Jeg er vildt imponeret over dine flotte formuleringer, lena.

Hvordan i al verden kan du rumme alt det

Ønsker dig held og lykke

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension