K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2005, 17:08   #1
Rio
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Lokation: Brønderslev
Alder: 62
Indlæg: 34
Styrke: 19
Rio er ny på vejen
fleksjob

Hej med jer.

Jeg ny på denne side og har læst en del af det der står på den.

Jeg har et spørgsmål til jer. Der hører en lang historie til, men jeg vil skåne jer for den og kun komme med de vigtigste oplysninger.

Jeg kom ud for en arbejdsulykke i 1999 og er siden blevet brugt som kastebold i det offentlige system.

Kommunen sendte mig på Reva og har indhentet speciallægeerklæring. Fra Reva lød konklutionen, at fremtidig tilknytning til arbejdsmarkedet anset for at være urealistisk. Speciallæge erklæringen, som kommunen selv har bestilt, med henblik på vurdering af arbejdsevne lyder, at min arbejdsevne er nedsat til under 1/3 , hvilket vil sige 5 til 10 timer om ugen.

Jobkonsulenten, som jeg endelig fik et møde med, sagde at der ikke var nogen mulighed for fleksjob, når jeg ikke kunne arbejde flere timer, så det var en pensionssag. Pensionen blev afslået, da jeg havde arbejdsevne jeg kunne udnytte så jeg skulle have fleksjob. Det er sket et par gange.

Nu er jeg kommet i virksomhedspraktik, så jeg kan få lidt mere arbejdsevne og derved klare flere timer samtidig med, at jeg er på kontanthjælp, hvilket vil 1900,00 kr. om måneden.

Job konsulenten siger direkte til mig, at jeg ikke kan få et fleksjob med kun 10 timer om ugen, fordi et fleksjob er et job på 37 timer, med visse skånehensyn.

Mit spørgsmål er nu ........... hvad menes der med at jeg kan arbejde 10 timer om ugen ?????

Betyder det, at jeg kan være på arbejde 10 timer om ugen, eller betyder det, at jeg skal udfører arbejde, der svarer til 10 timers arbejde, selv om det måske tager mig 30 timer at udfører det.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med et svar.
Jeg har opgivet alt.

Med venlig hilsen

René Olsen
Rio er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension