K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2009, 19:47   #11
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
amf bruges da ikke til DAMP- det er dexamphetamin....-s-?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 19:53   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Rigtig godt at vi alle lige får en lille OBS og gudskelov du nåede at opdage det i tide!

Det bør selvfølgelig ALDRIG ske at man udlevere den forkerte medicin(py ha, tør slet ikke tænke på hvis du nu fx havde fået udleveret hjertemedicin i stedet ) -men, som nævnt, vi er kun mennesker.

Der er sikkert en apoteker assistent der har måttet stå skoleret!!!

Tja, jeg har så "kun" oplevet det engang jeg var på skadestuen. Efter endt behandling ville lægen udskrive en recept til mig, som jeg så skulle hente på apoteket.

Han går ud til pcén og kommer tilbage med recepten mens jeg ifører mig overtøj.
Ud skrider jeg og tilfældigt kaster jeg lige et blik på recepten i forbifarten, heldigvis.

-jeg er nu lige pludselig blevet til HR JENSEN og har brug for ekstra hjertemedicin!!!!

Henvender mig(med dyb stemme iøvrigt) for at spørge om de nu er sikre på at HR JENSEN har brug for denne medicin?

PANIKKEN BREDER SIG og de har mere end travlt med at finde en undskyldning.
(tænk også engang hvis jeg nu havde været bevistløs og IKKE havde registreret noget som helst!)

Måske jeg lige skal sige at der faktisk taget var hele 3 personale tilstede i lokalet og ikke én af dem kunne tilsyneladende kende forskel på m/k

(-og så nævner jeg slet ikke noget om hvordan man tog livet af min svigermor da man "kom til" at give hende penincillin -som hun var MULTI ALLERGISK overfor og personalet/hendes egen læge BURDE have oplyst dem om dette da hun blev indlagt i bevistløs tilstand!)

NEJ det bør ALDRIG ske
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 13-12-2009 kl. 19:57.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 20:03   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, vi er jo kun mennesker og **folk der handler, laver fejl**, så langt så godt... -men der er f..... utrygt at det udleverede IKKE er i Lægemiddel-kataloget! (www.lmk.dk)

Nå, godt alle slap med skrækken...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:28   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tjækker altid det jeg får ,for at være på den sikker side ,for har været ude for en gang at der var noget forkert over disken.Kan kun sige tjæk det altid alle kan begå fejl,selv har jeg lavet en dum fejl,jeg søger erstatning og for at beskrive smerter ,skriver jeg vilken piller jeg tog,havde læst igemmen flere gange inden jeg sente det,men opdagede så ,at jeg har skrevet navnet på mit blodtryks millisin på istenen for den smertestillende ,og opdagede det så sent at konsulenten havde fået papirne ,så skulle sende en mail ,men ingen svar, så det nok spildt arbejde det hele...Så jo der laves fejl...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:36   #15
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
amf bruges da ikke til DAMP- det er dexamphetamin....-s-?
Joo det gør for det virker modsat på dem der har konstateret sygdommen
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 00:21   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Amfetamin og dexamphetamin er IKKE det samme Frklarsen. Folk med DAMP/AHDH får ikke amfetamin - det ville med garanti ende med en katastrofe!!!
Men dexamphetamin indeholder nogle stoffer der LIGNER lidt af det der er i amfetamin, måske der misforståelsen opstår?

Hvis en med ADHD får alm amfetamin, så bliver han/hun nøjagtig lige så påvirket og høj som alle andre - og får det muligvis endnu værre!!
Får en med ADHD dexamphetamin, så KAN det have en beroligende effekt. Men hvis en fuldstændig rask tager dexamphetamin, så kommer der ikke nogen virkning overhovedet. Dog har det vist sig at være et godt middel hvis man er svært overvægtig da der sker nogle forandringer med signalstofferne i hjernen, men det skal tages sammen med anden medicin.

Men jo, der er ligehed mellem amfetamin og dexamphetamin, men det er ikke sådan at en ADHD patient bare skal sniffe en bane for at finde ro - det ville med garanti ende med endnu større uro og flyveture fra husets tage.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 00:37   #17
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Amfetamin og dexamphetamin er IKKE det samme Frklarsen. Folk med DAMP/AHDH får ikke amfetamin - det ville med garanti ende med en katastrofe!!!
Men dexamphetamin indeholder nogle stoffer der LIGNER lidt af det der er i amfetamin, måske der misforståelsen opstår?

Hvis en med ADHD får alm amfetamin, så bliver han/hun nøjagtig lige så påvirket og høj som alle andre - og får det muligvis endnu værre!!
Får en med ADHD dexamphetamin, så KAN det have en beroligende effekt. Men hvis en fuldstændig rask tager dexamphetamin, så kommer der ikke nogen virkning overhovedet. Dog har det vist sig at være et godt middel hvis man er svært overvægtig da der sker nogle forandringer med signalstofferne i hjernen, men det skal tages sammen med anden medicin.

Men jo, der er ligehed mellem amfetamin og dexamphetamin, men det er ikke sådan at en ADHD patient bare skal sniffe en bane for at finde ro - det ville med garanti ende med endnu større uro og flyveture fra husets tage.....
Jeg må altså lige korrekte dig, jo de får speed. Min datter har ADHD og har prøvet en del forskellige mediciner, nogle virkede meget speed agtig mens andre ikke havde nogen stor effekt. Noget havde en god beroligende effekt på hende, altså stof med amfetamin i men gør desværre også at man kan blive mere paronoid
Så du har altså ikke ret
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 01:04   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo men som du skriver, er det speed AGTIGT, det er ikke speed!!

En misbruger får heller ikke noget ud af ADHD medicin, uanset om det er Ritalin, dexamphetamin, concerta, modiodal, Strattera, Equasym osv osv. Grunden er, at alt ADHD medicin er såkaldt centralstimulerende medicin -med det virksomme stof methylphenidat- som anvendes. Medicinen øger vågenheden i centralnervesystemet og øger aktiviteten i pandelapperne, og har den effekt, at personen bliver bedre til at koncentrere sig, målrette sine tanker, bedrer sin evne til opgaveløsning og bedre kan styre sine impulser.
Faktisk helt modsat af amfetamin.

Dem der tager 'party amfetamin' kan altså ikke få et kick af at tage ADHD medicin!!

Hmm...hvordan kan jeg forklare det. Det svare til at du har et glas vand, og så kommer du 5 dråber cola i, og fortæller mig, at nu har jeg fået et glas cola.
Der er rigtig nok cola i, det kan også spores i en kemisk analyse, men det ér ikke cola!!! Størstedelen er vand.

Det er nogenlunde det samme forhold vi taler, når vi taler ADHD medicin. Selvfølgelig får de ikke amfetamin, det er skide farligt og vil gøre en ADHD patient endnu dårligere. Men der er en meget lille procent del i medicinen, som kan virke gavnligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 10:23   #19
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Vil lige rette på dig Helenekr. Noget af medicinen til DAMP/ADHD patienter er faktisk ligesom speed. Methylfenidat (motiron/ritalin) bliver metaboliseret i leveren og omdannes til to stoffer: Amfetamin og dopamin, sidstnævnte er hvad der gør os opstemte.
Til fester har jeg oplevet folk spørge om de kunne få noget af mig, men har nægtet. Både af princip, men også fordi det er min MEDICIN og ikke party-stof. Men methylfenidat kan bruges af andre end dem der lider af DAMP eller narkolepsy.

Mere info på wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forkert beregning af FTP Trine Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 01-04-2013 20:21
Hvorfor er det forkert... Abraxus Politik og Samfund 23 28-01-2013 14:31
Forkert diagnose Risa Alt det andet 9 16-05-2012 23:42
forkert information ann Spørgsmål ang fleksjob 2 22-03-2006 09:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension