K10 - Flexjob & Førtidspension

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Vigtige Meddelelser

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2017, 08:17   #51
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10

Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Styrke: 4
sortepigen er ny på vejen
det kunne være VIRKELIG interessant at se hvor stor andelen af borgere i denne kommune er, som får medhold i ankestyrelsen om at kommunen har stoppet deres sygedagpenge ulovligt , for jeg tænker at andelen må være højere end andre kommuner der ikke har resultatløn

ligeledes kunne jeg VIRKELIG godt tænke mig at vide hvad der sker med sagsbehandlerens udbetalte bonus, når det viser sig at sagsbehandleren har fjernet borgerens sygedagpenge ulovligt, skal sagsbehandleren så betale bonusen tilbage til kommunekassen ? det ville jo være rimeligt, men nok naivt at tro..

det er en ulækker praksis, som denne kommune er taget i , og godt at det kommer frem i lyset, . ja og at de nu har stoppet det fordi de er blevet taget med bukserne nede, det får ikke mig til at tro at det alligevel ikke foregår , for hvordan skal vi lige have en chance for at tjekke det, puha
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2017, 18:30   #52
phhmw
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Styrke: 21
phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10phhmw er fast beboer på K10
Firma fik bonus på 800.000 for at nedbringe sygedagpenge-sager

http://dagbladetringskjern.dk/artikel/291745

2017

Ringkøbing-Skjern Kommune hyrede konsulentfirma til at omorganisere hele sygedagpenge-området og skaffe en besparelse. Det blev belønnet med en bonus på godt 800.000 kroner.

Kommunen indgår i september 2015 en kontrakt med konsulentfirmet Socialfagligt Fokus, som går ud på, at firmaet i 2016 skal omorganisere sygedagpenge-opfølgningen, oplære kommunens medarbejdere i nye arbejdsgange, udføre teamledelse og nedbringe kommunens udgifter til sygedagpenge.

Konsulentfirmaet skal betales på timebasis, så Ringkøbing-Skjern Kommune afsætter 1.990.869 kroner til projektet. Der er samtidig indlagt et "resultatafhængigt honorar" på syv procent af de sparede sygedagpengeudgifter i projektperioden. Bonussen kommer dog kun til udbetaling, hvis det
lykkes at nedbringe antallet af sygedagpengesager med minimum 30 procent.

phhmw

Spørgsmål:

Hvor mange af disse afgørelser har borgerne anket over?

Har der været opfølgning på, hvor mange af disse sager der blev omstødt af Ankestyrelsen?

https://www.rksk.dk/Edoc/Dagsordensp...be8599e70f.pdf

LÆS SIDE 11

Kan ikke kopiere teksten.

http://dagbladetringskjern.dk/ringko...artikel/291747

Ringkøbing-Skjern: Linda Nielsen (S), som er formand for beskæftigelsesudvalget, var kritisk over for at engagere Socialfagligt Fokus, men kommunen stod i en ekstraordinær situation.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-07-2017 kl. 20:23.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Alt tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 04:35.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension