K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 21:28   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BubberDK Se meddelelser
- det er vel fint nok at sende på mail, for så har jeg jo bevis for den er sendt.
Ja, bare send den til kommunens mail, ikke sin sb's mail-adresse, og skriv "Til jobcenterchefen", men husk at skrive tydeligt, at det er en klage.


For nogle år siden (mens jeg selv sad fast i karusellen) var jeg på jobcenteret for at aflevere en klage til jobcenterchefen.
Pigen ved skranken kiggede på den og sagde, at hun lige skulle se, om det fremgik tydeligt, at det var en klage, for ellers ville den blot lande på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 16:10   #32
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, bare send den til kommunens mail, ikke sin sb's mail-adresse, og skriv "Til jobcenterchefen", men husk at skrive tydeligt, at det er en klage.


For nogle år siden (mens jeg selv sad fast i karusellen) var jeg på jobcenteret for at aflevere en klage til jobcenterchefen.
Pigen ved skranken kiggede på den og sagde, at hun lige skulle se, om det fremgik tydeligt, at det var en klage, for ellers ville den blot lande på sb's skrivebord.
Okay super det vil jeg lige huske på så

Nu afventer jeg lige at få afgørelsen på skrift og så klager jeg derefter til alt og alle
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 19:58   #33
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Mens jeg stadig afventer en officiel afgørelse i min sag, er jeg blevet indkaldt til et møde ved min rådgiver, hvilket føre mig til et spørgsmål..

Kan min rådgiver godt "tvinge" mig ud i aktivering/kurser og andre ting, nu når jeg jo har en "indtægt" hver måned på cirka 8.000 før skat som de jo vil modregne kontanthjælpen? Eller kan de kun "tvinge" mig i et mindre omfang eller hvordan?

Det jeg tænker, er at hvis jeg selv tjener de fleste penge, så kan de vel ikke tvinge mig til at være på kursus/aktivering dagen lang, fremfor hvis jeg overhovedet ikke selv fik penge ved siden af?

Håber nogle forstår hvad jeg mener og kan give mig et svar
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 23:22   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke de regner det ud på den måde, mon ikke kontanthjælp er kontanthjælp??
Der er jo helt klare regler for at modtage kontanthjælp og deres ''man skal stå til rådighed for arbejdsmarked'' for at modtage kontanthjælp teser.

Men jeg ved det ikke 100%, det er bare noget jeg gætter mig til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 23:28   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det gør ingen forskel....

Hvis man vil modtage kontathjælp...så skal man gøre som de siger....uanset hvor meget man får...

Det eneste måde at "slippe" på er ved at sige nej tak til kontanthjælp...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:57   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du ikke interseret i en afklaring af din arbejdsevne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:45   #37
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er du ikke interseret i en afklaring af din arbejdsevne?

VH Popiae
Jo jo Popiae, det har slet intet med sagen at gøre..

Spørgsmålet går bare ud på hvilket rettigheder jeg har i denne situation.

Har før rendt ind i rådgivere som mente jeg kunne arbejde i haveservice med en brækket fod og det tog flere uger at diskutere frem til at det kan ikke lade sig gøre - også selvom jeg havde papirer fra lægen.. Det er bare et tidligere eksempel fra flere år tilbage jeg var ude for, så ikke relevant nu

Jeg mener bare, at hvis kommunen begynder på noget i samme retning, om jeg så har mulighed for at nægte noget aktivering hver eneste dag, når jeg får penge andet sted fra.

Nu har jeg heller ikke regnet forskellen ud på udbetalingen, men hvis det drejer sig om få kr, så er der ingen grund til at være i deres system, da det jo ikke ligefrem hjælper på min stress/depression at blive presset fra alle sider af.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 23:45   #38
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
ja klag for pokker...

da jeg røg på kontanthjælp fra sygedp, gjorde jeg opmærksom på en sag i fagforeningen/retten jeg havde kørende mod min tidligere arbejdsgiver..

jeg indgav papirer osv.. men der var lukket i kont.hj skranken da jeg kom og de blev indleveret i kontoret ved siden af, (som anvist på skiltet)...

på trods fik jeg pludselig et tilbage betalings krav.. på beløbet + 1/3 af en md konthjælp fordi jeg havde begået svindel...

jeg ringede og brokkede mig og gjorde opmærksom på papirerne var afleverert og at jeg flere gange havde spurgt sagsbh om jeg ville blive modregnet når det var nogen penge som jeg for længst skulle have haft udbetalt.. og hver gang sagde hun nej..

men efter en gevaldig omgang brok og råben op, fik de endelig fundet papirerne og jeg fik afvide jeg kun skulle betale beløbet jeg havde fået udbetalt af min arbejdsgiver retur og ikke den 1/3 del da jeg havde gjort opmærksom på det.. ( det er da alligevel 2000 efter skat..)

synes egentlig det er noget svineri når det er nogen penge man er blevet snydt for mens man arbejdede.. men hva..

men måske du kan være heldig at få medhold hvis du har givet besked da du ansøgte kommunen om kontanthjælp.. og måske findes papiret i din mappe.. så bare kom igang.. :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 06:36   #39
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Sikkert ikke til meget hjælp bare et eksempel på fejl udbetaling og hvad kommunen gjorde.

Jeg fik forkert ydelse i godt og vel 3 år da jeg var under 25... jeg fik voksen forsørgerydelse dvs at jeg fik mange tusind hver måned end jeg skulle have haft...

Jeg anede ikke noget om ydelser og takster og sådan noget dengang det var jo ikke noget man satte sig ind som ung (jeg gjorde ihvertfald ikke)

Og kommunen sagde aldrig et ord da de opdagede det omkring min overgang til ydelsen for folk over 25 jeg fik min normale ydelse i 4 måneder og gik så tilbage til voksen forsørgerydelse efter min 25 års fødseldag. men ok det var andre tider (før krisen og VKO)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej - et pludselig ændring af et struktureret og godt liv. HolmDamgaard Din historie 11 20-01-2014 17:55
Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55? amaranth Spørgsmål ang fleksjob 27 31-01-2013 19:43
Nu undre de sig pludselig? Indiansummer Politik og Samfund 1 16-08-2012 11:13
fradrag i kontanthjælpen havheks Alt det andet 8 12-08-2012 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension