K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 14:56   #31
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
fibro - jeg vil besvare dine spørgsmål ud fra min arbejdsprøvning.

Vedr. omstillingsevne skrev de i min rapport, at jeg havde en fleksibel indstilling og god omstillingsevne, pga. at jeg sagde ja til en opgave som lå udenfor det der var aftalt på forhånd. Desuden var jeg god til at tilpasse mig arbejdspladsen.

Min egen version er blot at jeg var positiv og indstillet på at gøre mit bedste for virksomheden (desværre for meget til tider).

At udvise en fleksibel holdning var i mit tilfælde et plus fik jeg at vide. De var ikke i tvivl om at jeg gerne ville arbejde, og at den eneste begrænsning var helbreddet.

Vedr. dagbog så beskrev jeg hver arbejdsdag mine opgaver og pauser med tidsangivelse samt evt. kommentarer (f.eks. smerter, eller jeg måtte trække mig tilbage fra kollegerne).
Fritiden beskrev jeg slet ikke detaljeret. Skrev bare om jeg havde ekstra behov for hvile, øgede smerter/gener eller jeg ikke kunne noget (f.eks. lave mad).
Jeg fik en bog af sagsbehandler og skrev noter i arbejdstiden samt resten om aftenen. Jeg skrev ikke ind på pc.

Rigtig meget held og lykke og knus fra clm
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 17:26   #32
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
CLM... tusind tak for din beskrivelse, det var rart som du beskriver det..

Ok det lyder sandsynligt det er det, omstillingsevnen handler om..jeg har som du, tænkt mig at forsøge at være så positiv som jeg kan, og samtidigt være god til at sige stop når smerterne bliver værre... jeg får ingen medicin da det ikke hjælper mig, så jeg skal igennem den prøvning uden at kunne lindres

Jeg er meget spændt på, om mit hoved kan finde rundt i opgaver, tider, pauser osv, desværre bliver jeg ekstremt let forvirret og taber tråden helt, ved mindste stress, og den stress kan komme såvel udefra som indefra..

Vovse.. ok, ja jeg må jo lige se, hvordan jeg kan angribe den pokkers dagbog... tror ikke jeg vil kunne huske dagen godt nok til at skrive ind om aftenen, bedste er sikkert at skrive det ned med det sammen, men ak og ve, det er jo sådan en max plage at skulle huske at skrive i den hele tiden.. men det er der jo så meget der er, når man er inde i alt dette..

fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:03   #33
winhill
På vej til at lære K10
 
winhills avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Lokation: Århus
Alder: 64
Indlæg: 10
Styrke: 13
winhill er ny på vejen
Hej.
Jeg er sendt i arbejdsprøvning på 5 uge. Nu er jeg kommet til at tænke over hvem der har forsikrings ansvar under arbejdsprøvning ?. Så som hvis man bliver bidt af en hund eller andre form for skader under arbejdsprøvningen. Grunden til at jeg nævnte hund er at jeg køre som blomster bud.
Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak
winhill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 21:08   #34
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg skriver osse dagbog over min praktik og den er min jobkonsulent helt med på hun skal så se den her næstegang at vi ses
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:47   #35
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg sendte den til sb hver anden uge, nogle gør det hver uge.

Da min praktik var slut, og konsulenten fra anden aktør skulle skrive sin rapport, så fik han også kopi af min dagbog, han roste den og når man læser hans rapport er man ikke i tvivl om, at han har læst min dagbog.

Jeg ved ikke, om dine problemer er af fysisk eller psykisk karakter, men det er vigtigt, at du får med i din dagbog hvordan du fungerer derhjemme.

Hvis du f.eks. vågner om natten med smerter, så skal det med i dagbogen.
Hvis du er nødt til, at øge din medicin, så skal det med i dagbogen.

Det skal være sådan, at et fremmed menneske, ud fra din dagbog, kan få et billede af hvordan dit liv er, hvad du kan og ikke kan.

Det skal også med i dagbogen hvis du er nødt til, at ligge og hvile i løbet af dagen.

Kort sagt, du skal skrive dagbog 24-7, alle døgnets timer, alle ugens dage.
Ja det er et frygtelig system at man skal udlever sig selv på denne måde og vuderes af diverse sagsbehandlere der ingen faglig viden har om diverse sygdomme- hvordan skal de med deres uddannelse kunne vuderer hvad I kan holde til og ikke holde til


angående dagbog så fatter jeg ikke i har overskud til dette hver dg efter arbejdsprøvning -Jeg ville ikke have kunnet det da jeg knap ville kunne klare at få lavet mad-handle ind ovs

Sidst redigeret af søsser98; 09-08-2012 kl. 22:57.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 07:25   #36
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Ja det er et frygtelig system at man skal udlever sig selv på denne måde og vuderes af diverse sagsbehandlere der ingen faglig viden har om diverse sygdomme- hvordan skal de med deres uddannelse kunne vuderer hvad I kan holde til og ikke holde til


angående dagbog så fatter jeg ikke i har overskud til dette hver dg efter arbejdsprøvning -Jeg ville ikke have kunnet det da jeg knap ville kunne klare at få lavet mad-handle ind ovs
Jeg var på kontor og skrev min dagbog der, inden jeg gik hjem eller næste morgen, hvis der havde været noget fra resten af dagen.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 19:16   #37
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Det, at man skriver dagbog under en arb.prøvning, handler jo ikke, om, at man, som borger, vurderer noget som helst, det handler udelukkende om, at man skriver fakta ned, så ingen efterfølgende kan være i tvivl om hvordan situationen har været for borgeren.

Når sb/konsulent frabeder sig borgerens dagbog i forb. med en arb.prøvning, så kan det lige såvel være fordi, at de så kan lukke øjnene, og påstå, at have været uvidende, om arb.prøvningens konsekvenser for borgeren.
Alt sammen i kassetænkningens navn
.
Så kan det ikke siges bedre!

Man kan IKKE skrue tiden tilbage, og fremskaffe ikke eksisterende beviser på noget som helst.

Og er du for udmattet til at skrive dagbog indimellem, anfører du NETOP dette som grunden til 'hullerne' i det skrevne - at du er for udmattet af hele det cirkus du skal igennem.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 00:47   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er hårdt at være i arb.prøvning, og det bliver ikke nemmere af, at man også skriver en udførlig dagbog.

Jeg skrev den om aftenen, på pc'en, så det blev altid for sent inden jeg kom i seng.

Ca. midt i perioden havde jeg nogle dage hvor dagbogen bare hang mig langt ud af halsen, så jeg skrev ikke dagbog i et par dage, efterfølgende skrev jeg lidt om hvordan dagene havde været og hvorfor jeg ikke havde skrevet.

Da jeg så den rapport, som konsulenten havde skrevet til kommunen, blev jeg rigtigt glad for, at jeg havde gjort så meget ud af dagbogen.
For det var meget tydeligt, at konsulenten havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension