K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2008, 20:55   #11
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Nej der har jeg ikke været inde og se, men jeg ved der er en del hjælpeudstyr der passer til mig, men jeg kan få alt hvis jeg bare vil betale selv.
Jeg har da også fået nogle ting der kan gøre hverdagen letter, jeg syntes bare ikke det kan være rigtig jeg selv skal betale når jeg ved kommunen skal hjælpe en.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 21:41   #12
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
heps igen

Kan du slet ikke få ngogen hjælp af kommunen?

Prøv evt;

www.dukh.dk
www.sr-bistand.dk

vil da også mene de skal hjælpe dig
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 22:16   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza: tak for det gode link


"Ifølge Serviceloven skal kommunerne tilbyde støtte til familier, hvor den ene voksne har nedsat funktionsevne på grund af kronisk sygdom eller handicap."

JA, det har de MEN de vil meget gerne snige sig udenom!

Kan det være til nogen trøst så har man i vores "gamle" kommune endog sat alders grænsen ned for hvornår det forventes at børnene tager over: 15 år!

Kan tydeligt genkende situationen, hvor min mand igennem mange år var min personlige hjælper SAMT enlig far!

DOG tilkendte de os hjemmehjælp for ca 3 år siden(hvis ikke længere tid siden) da vi gennem børn og unge fik kontakt med en medarbejder og da jeg tidligere havde skrevet et brev til min egen sagsbehandler ja, så valgte man altså at i det mindste kigge på vores situation

På det tidspunkt brugte man tilsyneladende ikke et aftaleskema men til gengæld kom der en længere rapport om vores udfordringer i dagligdagen og så fik vi da langt om længe lidt hjælp.
(skal retfærdigvis sige at vi trak den -måske- for længe med at få lidt hjælp, man er vel stolt, kender i det )

Efter kommune sammenlægningen fik jeg så kontakt med en visitator og denne gang blev der lavet et aftaleskema

Personligt synes jeg nu at dette omtalte aftale skema er noget opreklameret p.., undskyld, men på mig virkede det som om at visitatoren plejede at sidde overfor gamle mennesker for det hun gik mest op i var vores sociale liv.
(måske havde hun forestillet sig at vi skulle tilbydes en daglig udflugt til plejehjemmet eller )

Véd godt at dette kan man klage over, men ærlig talt, jeg har endnu ikke haft overskuddet.
Måske skulle jeg snart tage mig sammen, for nu går vi jo julen i møde og det ville sørme pynte med en gang nypudsede vinduer

MEN som der også bliver sagt, der er visse ting som man selv skal betale for.
Dog har jeg endnu ikke hørt at man skal betale for diverse hjælpemidler, det tvivler jeg på, men det kan da godt være at der forskel på kommunernes tilbud ?

Måske noget af dette har givet inspiration og ja, jeg ville også prøve at spørge fx DUHK

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 00:44   #14
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Nej jeg kan ikke få noget hjælp fra kommunen, og jo jeg får dem til at betale min bandage det er sådan et stativ som holder min højre arm oppe,og som er meget træls at gå med, men der skal jeg have sådan et om året og det betaler de men så har jeg søgt om et mere som ikke fylder så meget da det jeg har der kan jeg ikke have en jakke på bla. da stativet ikke kan komme igennem ærmet så siger min bandagist jeg skal have et lille nyt et der er kommet på markedet, og de er ret så dyre det lille nye koster små 4000 og det store stativ koster 9800kr men kommunen vil ikke give mig begge to, så har jeg søgt om tilskud til en jakke som er lavet kun til mig, men nej det vil de ikke være med til, så har jeg søgt om hjælp til udstyr til når jeg skal i bad, så kan jeg ikke så godt tørre mig og komme i tøjet samt ting når jeg skal lave mad, en lille ting som kan tage låg af glas kunne jeg ikke engang få, og det er bare en rund silekone plade man holder på låget jeg købte så en selv til 10 kr.
Men nu kender jeg mange som kan få både special tøj udstyr til hjemmet samt hjælp til når der skal gøres rent eller vaskes tøj, og ingen af dem betaler noget selv jeg kan bare ikke få en pind, derfor er jeg så træt af systemet og viborg kommune.
Får bare den besked at min samlever må hjælpe mig, og hun arbejder så hvis jeg skal i bad så skal det være inden klokken 06.00 morgen eller efter kl. 16.30 hvis hun skal hjælpe mig, jeg syntes ikke det kan være rigtigt, en dag posten ringede på med en pakke måtte jeg høre om ikke lige han vil hjælpe mig med min bukser, det er s.. ikke sjovt at stå over for en man ikke kender og han skal knap signe bukser.
Alt hvad jeg vil eller skal på kommunen det skal jeg virkelig slås for i flere måneder, bare det at jeg skulle til behandlinger på smerte center i Aalborg, og skulle have transport da jeg ikke må køre bil pga. morfin medicin, det har taget 1½ år at få igennem hade jeg fået svar med det samme var jeg færdig behandlet nu. Jeg er træt af deres system hvis de da har et sådan.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE

Sidst redigeret af Lynge; 03-11-2008 kl. 00:47.
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 03:12   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lynge når du får nej , husker du så at få det på skrift og med ankevejledning sådan at du kan anke afgørelsen...

hvis ikke kan det være at det måske e det du skal gøre, søg om en ting på skrift og forlang svaret på skrift med en ankevejledning ...

så kan det tænkes at de skifter attitude , kender også til flere der ikke har kunne få hjælp så længe at det var mundtligt det hele foregik , men hvor piben blev en anden i det øjeblik der skulle love paragraffer og begrundelser på bordet ...
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 10:45   #16
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
smertecenter

Hej Lynge

Det er simpelthen helt ude i hampen

Du kan evt. spørge smertecentret - de har sikkert en socialrådgiver.

så vidt jeg ved SKAL du altså have hjælp. Som Hejdien siger få det på skrift.

knus
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 10:55   #17
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Lidt i sammen genre

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...m/53/index.htm


Citat:
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
SOU alm. del
Spørgsmål 53
Vil ministeren oplyse hvilke regler der gælder for personer, som på grund af handicap kunne være berettiget til hjælp efter servicelovens §§ 95 og 96, men som undlader at gøre brug af hjælpen, fordi de får hjælp af ægtefællen, men som midlertidigt alligevel får brug for hjælp på grund af ægtefællens sygdom, herunder om eneste mulighed for at yde en sådan hjælp medfører egenbetaling, fordi den i forventning om ægtefællens senere genoptagelse af opgaverne er midlertidig?

Spørgsmålet er stillet efter ønske fra René Skau Björnsson (S).

Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til [email protected].

På udvalgets vegne


Christian H. Hansen
formand
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 22:48   #18
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Er der en der vil give mig et link til hvor det er der står at man kan få hjemmehjælp hvis man er kronisk syg?

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 23:26   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa Helene

Web havde lagt linket længere oppe i denne tråd.

Ellers kan du bruge søgefunktionen, så kan du finde en masse om samme emne.

Tjek under "Kapitel 16"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121091

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 23:35   #20
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Zuza

Tak... jeg har læst der der i lov om social service,

Men jeg kan kun finde nedenstående og der står ikke noget med kronisk syge.

§84. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde afløsning eller aflastning til ægtefælle, forældre eller andre nære pårørende, der passer en person med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Stk. 2. Kommunen kan tilbyde midlertidigt ophold til personer, der i en periode har et særligt behov for omsorg og pleje.

Kan man godt sige at kommunen skal tilbyde aflastning til min mand fordi han skal klare alt i vores parforhold??

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobafprøvning i hjemmet Webneren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-08-2013 07:58
funktionsbeskrivelse i hjemmet Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-12-2011 16:25
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Aktiveres i hjemmet sun-lady Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 26-06-2009 00:20
UDE OG HJEMMET Lynge Dit og Dat 11 16-12-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension