K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 17:29   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Ragdoll

Det var ikke meningen med mit indlæg, at du eller andre på den gamle førtidspensionsordning skulle tro, at I kan nærmest få hvad som helst. Jeg mente bare, at dem på den nye ordning jo ikke kan søge på samme måde som jer. De ting, som de nye førtidspensionister kan søge efter § 100, kan være nogle af de samme ting, man ville søge som tillæg, hvis man er på den gamle ordning. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Husk at det er jo heller ikke nemt for de nye førtidspensionister at få bevilget noget efter § 100, og iøvrigt skal der være udgifter for mindst 6000 kr. årligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 19:51   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er....

....faktisk vidt forskellige ting der kan søges.

De ting som man som gammel FPer kan søge, og som du også omtaler er indeholdt i den nye pension, derfor de ekstra 2000-3000 om måneden.

Det man kan søge efter § 100 er ting som f.eks. til ekstra rengøringshjælp, havearbejde, indkøb, vinduespudsning, osv. Men også ekstra medicin udgifter. Og disse ting kan en gammel FPer ikke søge til. Vi kan så at sige kun søge efter paragraffer hvor kommunen har et råderum og mulighed for at sige nej. Hvis du på grund af funktionsnedsættelse kan godtgøre at du er nødt til at have en rengøringshjælp i 8 timer om måneden, for at kunne holde dit hjem rent, så har du faktisk krav på at få hjælp efter §100.

Kravene er:
Funktionsnedsættelse
Godtgøre behov
behovet for hjælp håndsrækninger skal være på mere end 500 kr måned.

Dette kan alle med funktionsnedsættelse få uanset om de er i arbejde, eller FPere. Alle undtagen FPere på gammel FP.

Jeg er sikker på at de fleste FPere på gammel pension, vil give mig ret i at hjælpen efter §17 stk 2 er så at sige umulig hvis ikke du har en personlig tillægsprocent, og så er det ligegyldigt hvor lav din indkomst ellers er.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 19:58   #13
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
JEG får efter §100 - og jeg er IKKE hverken gammel eller ny FTP´er (endnu) - men det ser ud til, at det betyder at jeg forhåbentlig kan fortsætte med at få... selv når jeg forhåbentlig er FTP er pr. 01.08.. hvor jeg ikke længere har nogen lønindtægt.

Jeg skriver det for at bakke op om, at det ikke "kun" er FTP´ere der kan få efter §100...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 20:15   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
curls, sådan betragter jeg egentlig heller ikke indlægget fra ragdoll, men blot som en forklaring på hvordan det egentlig forholder sig

Vi kan ikke bruge det til noget at "skyde med skarpt mod hinanden" -men blot konstatere at det forholder sig sådan -enig eller ej.

Ruby, tak for dit indlæg og ja, jeg har også en svoger og svigerinde som får hjælp til vinduespudsning -skønt de begge er friske og raske og begge har arbejde!

Hm, til gengæld kan vi ikke m vores funktionsnedsættelser ikke bare lige få hjælp til dette....

Fair? -tja, det er lovgivningen igen igen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 20:28   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
curls, sådan betragter jeg egentlig heller ikke indlægget fra ragdoll, men blot som en forklaring på hvordan det egentlig forholder sig

Vi kan ikke bruge det til noget at "skyde med skarpt mod hinanden" -men blot konstatere at det forholder sig sådan -enig eller ej.

Ruby, tak for dit indlæg og ja, jeg har også en svoger og svigerinde som får hjælp til vinduespudsning -skønt de begge er friske og raske og begge har arbejde!

Hm, til gengæld kan vi ikke m vores funktionsnedsættelser ikke bare lige få hjælp til dette....

Fair? -tja, det er lovgivningen igen igen
Buster, nej men Ragdolls indlæg var jo et svar til mig........ Og da han/hun jo skrev, at "kan godt blive sur........."... jamen så gik jeg ud fra, han/hun mente mig jo, som en af dem, han/hun kunne blive sur på. Og buster, jeg er absolut ikke ude på at skyde med skarpt mod hinanden. Det kan blive alt for let at kunne misforstå hinanden, når der er noget på skrift. Indlæggene var så som sagt mellem Ragdoll og mig. Så tag det bare roligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 21:38   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ok, så faldt tiøren-selv om den var lang tid om det, typisk mig

-og ja, "papir" er taknemmeligt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 23:17   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Curls,

Det var ikke dig personligt jeg var ude efter, men jeg tror det er tiende gang at jeg på et år har læst at vi "gamle" har det så godt med alt det forskellige vi kan søge. Så jeg skulle bare lige have luft, for jeg ved jo at selv om min pension kun er på 8.125 brutto (6.400 netto) om måneden så er der intet jeg kan søge, eller det vil sige søge kan jeg godt, men da min tillægsprocent er på 0%, så ved jeg også på forhånd at jeg får nej.

Som sagt var det ikke personligt ment, det var nok mere en reaktion på de falske forestilliger vi sommetider render rundt med om hvor godt de andre har det. Jeg tror ikke at der er nogen af os der kan betragtes som have vundet lotto, da vi kom på pension.



Ragdoll (som er en hun)
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 23:31   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hej Curls,

Det var ikke dig personligt jeg var ude efter, men jeg tror det er tiende gang at jeg på et år har læst at vi "gamle" har det så godt med alt det forskellige vi kan søge. Så jeg skulle bare lige have luft, for jeg ved jo at selv om min pension kun er på 8.125 brutto (6.400 netto) om måneden så er der intet jeg kan søge, eller det vil sige søge kan jeg godt, men da min tillægsprocent er på 0%, så ved jeg også på forhånd at jeg får nej.

Som sagt var det ikke personligt ment, det var nok mere en reaktion på de falske forestilliger vi sommetider render rundt med om hvor godt de andre har det. Jeg tror ikke at der er nogen af os der kan betragtes som have vundet lotto, da vi kom på pension.



Ragdoll (som er en hun)
nej tænkte egentligt det nok...
skægt jeg var HELT sikker på, du var en HAN hihi
Tak for dit kram.

krammer tilbage

Psst jeg er så også et hunkønsvæsen
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 23:45   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hehe, en ragdoll er en kludedukke, sådan føler jeg mig også tit
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 15:54   #20
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Hjælp - update - input §100

Hejsa

ja det er lang tid siden jeg har været her inde, men blev endelig fleksjob godkendt 10 maj, og havde fundet job 18 maj, med start 14 juni, som it supporter i en virksomhed i lyngby, et super fedt job.

Nå i marts 2009 ansøgte jeg 1 gang om §100 merudgifter, og dette blev bevilget grundet min betydelige varige funktions nedsættelse, var jeg omfattet af person kredsen, da mit handicap og men havde betydelig indvirken i min hverdag.

ydermere har jeg fået automatgear påtegning i kørekortet, har handicap p skilt, og almindelig personbil med automatgear

men mine udgifter ville de ikke godkende for mere end 4300,- kr, så den endte i det sociale nævn, og ankenævnet og retur, uden ændring af mine udgifter.

øv øv

nå så jeg gik i tænke mode og ansøgte igen her i marts 2010, og siden 1 ansøgning er der bla kommet en skrivelse fra ministeren i januar 2010, at i sagsbehandlingen, skal min sag vurderes ud fra et helhedsindtryk.

hvad er ændret siden sidst, jo er blevet fleksjob godkendt, kontor, 20 timer, med pauser, så varig nedsat arbejdsevne på mere end 50% og nedsat sociale kompetencer.

afgørelse på §100 merudgift ansøgning nr 2:

AFSLAG ????????????????????????????????

GRUNDET JEG IKKE TILHØRER PERSONKREDSEN, DA MIN VARIG NEDSATTE FUNKTIONSEVNE IKKE ER AF INDGRIBENDE KARRAKTER I MIN DAGLIGE TILVÆRELSE?????

HJÆLP:
giv mig input, ideer til hvad jeg skal bygge min klage på

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uopfordret skrivelse fra psykiater - erfaring søges Tassi At søge førtidspension 22 08-03-2011 10:38
Åben skrivelse til foreninger mfl. om socialpolitik @PerChr Politik og Samfund 9 20-08-2009 15:10
Åben skrivelse til folketingets mdl. @PerChr Det er da strengt ! 7 26-04-2009 19:40
Hjælp til skrivelse... Lund Dit og Dat 6 03-11-2008 21:31
Skrivelse til Civilstyrelsen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2007 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension