K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2017, 15:55   #11
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Først og fremmest, tusind tak for jeres svar, om jeg er blevet klogere ved jeg ikke helt, sidder stadig med en masse spørgsmål, men har da fået nogle gode råd med!

Min historie er den, at jeg har været sygemeldt tidligere i en anden kommune og blev smidt ud af mit forløb for ca. 3 år siden, uden arbejdsprøvning eller lignende. Blev gravid med min datter, som nu er 1 1/2, og har først her til sommer, henvendt mig på kommunen. Imellemtiden har vi levet af min mands indkomst (4 mennesker). Jeg valgte at søge om direkte pension, efter jeg har været på privat hospital i sommers, og fået en ny vurdering af min ryg og samtidig blev anbefalet derfra at søge om førtidspension.
Min scoliose er næsten på 50 grader og jeg er tilknyttet Rigshospitalet, som gerne vil operere mig, hvis jeg selv ønsker det, men IKKE anbefaler det, da mine gener er værst i lænden og nakken, og jeg efterfølgende formentlig vil blive endnu mere belastet i de områder. Derfor er der ingen behandlingsmuligheder tilbage, udover fysioterapi og træning, som jeg går til i forvejen.

Men HVIS man nu finder ud af, at jeg kan klare at arbejde nogle timer om ugen, hvordan vil mit forløb så være, når jeg kun har søgt om førtidspension, og ikke er tilknyttet et forløb på kommunen, hvis man kan sige det sådan? også angående økonomi, vil man så starte et forløb op eller vil rehabiliteringsteamet, kunne bevilge mig fleksjob ud fra de 6 uger?
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 16:45   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej JeannieG

Jeg går ud fra, du med ordvalget: "direkte pension" mener?:
Citat:
3) at sagen efter anmodning fra borgeren skal behandles som en førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag, jf. lovens § 17, stk. 2, eller
https://www.retsinformation.dk/Forms...e-2f993d79e9f9

Og du derpå har fået afslag? Er du blevet partshørt? Har du anket?

Der må i dette afslag konkret stå, hvorfor du har fået afslag. Og du bør sætte dig ind i afgørelse og partshøring, se flg. link:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ntiforskrifter

Det er meget svært, at skrive noget om hvordan dit forløb vil blive. Da det desværre afhænger meget af såvel SB, arbejdsafprøvningen (herunder stedet og den afsluttende beskrivelse) og ikke mindst af dig selv, herunder hvordan du går til din sag i kommunen. Dvs. begynder at læse på stofområdet, der vedr. din problematik; får dokumentation i orden; har løbende aktindsigt; afholder dig fra tlf.samtaler omkr. din sag, men fastholder skriftlighed udenfor møderne med kommunen; finder dig en bisidder; og evt. får hjælp udefra (evt. DUKH el. andre).

Og væsentlig: hvordan klarer du dig hjemme m. din skoliose (Cobbs vinkel 50)? Og hvilke lægeerklæringer lægger, der på dette? Er de de godt beskrevet, og ikke mindst: hvad siger de om din funktionsevne, og mulighed for forbedring af denne?

Umiddelbart lyder din gengivelse fra Rigshospitalet ikke klar nok pga. flg.:

Citat:
tilknyttet Rigshospitalet, som gerne vil operere mig, hvis jeg selv ønsker det, men IKKE anbefaler det
Citat:
og jeg efterfølgende formentlig vil blive endnu mere belastet i de områder.
Mine understregninger. Desværre er læger ikke trænet i, at skrive gode udtalelse på det sociale system præmisser, og de færreste kommer efter det hen ad vejen. Hvorfor lægeerklæringer, hvor det ikke er helt håndfaste anvisninger om, hvad der kan hjælpe el. f.eks. termer, som "behandlingsmulighederne er udtømte pga. ..." kan give store vanskeligheder i det sociale system, da man ofte herinde kan læse om, at kommune vælger at lægge vægt på enkeltdele i lægeerklæringerne. Hvor borgeren derpå kan opleve at læse noget helt andet i journalen end lægen samlet har skrevet. Hvorfor sagen ofte kan trække i langdrag pga. af denne uklarhed med mange lægeerklæringer, der stadig ikke gør det samlede billede af funktionsevnen klarere, men tværtimod åbner døre for lang og vanskelig vej gennem systemmet.

Igen: du bør få aktindsigt, også i den beskrivelse omkr. en arbejdsprøvning på 6 uger, og nøje overveje om du vil risikere en ommer, dvs. endnu et forløb, derpå på 3 mdr. Pga. de konkludere, at de 6 uger ikke var langt tid nok til at kunne bedømme dette el. hint. Personligt (igen) ville jeg gå med livrem og seler og bede om en velskrevet formål, så bred en arbejdsprøvning som muligt, og i 3 mdr. Hvis du f.eks. bliver afprøvet i lettere kontorarbejde, kan du risikere, at de så mener, du burde være afprøvet bredere, derpå igen en tur i system.

Brug søgefeltet herinde, søg på arbejsprøvning, forløb, dagbog, længde ect. og læs trådene. Mange er blevet godt klædt på ad den vej, måske også dig. Og har måske endda undgået nogle "fælder".


Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 18:35   #13
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej JeannieG

Jeg går ud fra, du med ordvalget: "direkte pension" mener?:

https://www.retsinformation.dk/Forms...e-2f993d79e9f9

Og du derpå har fået afslag? Er du blevet partshørt? Har du anket?

Der må i dette afslag konkret stå, hvorfor du har fået afslag. Og du bør sætte dig ind i afgørelse og partshøring, se flg. link:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ntiforskrifter

Det er meget svært, at skrive noget om hvordan dit forløb vil blive. Da det desværre afhænger meget af såvel SB, arbejdsafprøvningen (herunder stedet og den afsluttende beskrivelse) og ikke mindst af dig selv, herunder hvordan du går til din sag i kommunen. Dvs. begynder at læse på stofområdet, der vedr. din problematik; får dokumentation i orden; har løbende aktindsigt; afholder dig fra tlf.samtaler omkr. din sag, men fastholder skriftlighed udenfor møderne med kommunen; finder dig en bisidder; og evt. får hjælp udefra (evt. DUKH el. andre).

Og væsentlig: hvordan klarer du dig hjemme m. din skoliose (Cobbs vinkel 50)? Og hvilke lægeerklæringer lægger, der på dette? Er de de godt beskrevet, og ikke mindst: hvad siger de om din funktionsevne, og mulighed for forbedring af denne?

Umiddelbart lyder din gengivelse fra Rigshospitalet ikke klar nok pga. flg.:





Mine understregninger. Desværre er læger ikke trænet i, at skrive gode udtalelse på det sociale system præmisser, og de færreste kommer efter det hen ad vejen. Hvorfor lægeerklæringer, hvor det ikke er helt håndfaste anvisninger om, hvad der kan hjælpe el. f.eks. termer, som "behandlingsmulighederne er udtømte pga. ..." kan give store vanskeligheder i det sociale system, da man ofte herinde kan læse om, at kommune vælger at lægge vægt på enkeltdele i lægeerklæringerne. Hvor borgeren derpå kan opleve at læse noget helt andet i journalen end lægen samlet har skrevet. Hvorfor sagen ofte kan trække i langdrag pga. af denne uklarhed med mange lægeerklæringer, der stadig ikke gør det samlede billede af funktionsevnen klarere, men tværtimod åbner døre for lang og vanskelig vej gennem systemmet.

Igen: du bør få aktindsigt, også i den beskrivelse omkr. en arbejdsprøvning på 6 uger, og nøje overveje om du vil risikere en ommer, dvs. endnu et forløb, derpå på 3 mdr. Pga. de konkludere, at de 6 uger ikke var langt tid nok til at kunne bedømme dette el. hint. Personligt (igen) ville jeg gå med livrem og seler og bede om en velskrevet formål, så bred en arbejdsprøvning som muligt, og i 3 mdr. Hvis du f.eks. bliver afprøvet i lettere kontorarbejde, kan du risikere, at de så mener, du burde være afprøvet bredere, derpå igen en tur i system.

Brug søgefeltet herinde, søg på arbejsprøvning, forløb, dagbog, længde ect. og læs trådene. Mange er blevet godt klædt på ad den vej, måske også dig. Og har måske endda undgået nogle "fælder".


Mange hilsner

Gunvor

Hej Gunvor.

Jeg har søgt på det foreliggende ja

Jeg har kun fået afslag på indstillingen fra rehabiliteringsteamet, ikke fra dem der endeligt afgør det. Jeg er desværre slet ikke sat ind i reglerne, og jeg har enormt svært ved at overskue de mange regler. Jeg har en bisidder, som hjælper mig, men har brug for mere hjælp, til at blive sat ind i reglerne.Jeg vil da undersøge hvad DUKH er, og om de kan rådgive mig.

Jeg fik afslag i torsdags på mødet, men har endnu ikke fået noget skriftligt?
Det var på mødet, de tilbød mig 6 ugers praktik, hvor jeg skal møde dem på fredag, men det har jeg heller ikke fået noget på skrift om endnu. Det må jeg hellere se at få bedt om. Men derfor er jeg i tvivl om jeg så automatisk skal møde rehab. teamet igen efter min arbejdsprøvning.

Jeg har fået en god udtalelse fra Hamlet, hvor jeg fik lavet en speciallægeerklæring i sommers, hvor der er godt beskrevet om mine funktionsevner, hvordan jeg klare min dagligdag og hvordan og hvad jeg kan klare i hjemmet. Derudover har min egen læge også lavet en udtalelse til kommunen. De har ikke fået udtalelse fra Rigshospitalet, kun fået mine gamle noter fra egen læge.
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 18:45   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Kom i tanke om Dansk Skoliose Forening, deres hj.side er her:

http://www.skoliose.dk/index.php?men...&content_id=43

Du kan under operation læse flg. som bør være indeholdt i din lægeerklæring:

Citat:
En ortopædkirurg vil altid vurdere ud fra, hvor stor chancen er for, at patienten får det bedre, hvis man opererer, kontra hvilke risici der kan være. Det kan derfor godt ske, at ortopædkirurgen vurderer, at en operation vil hjælpe dig eller dit barn, selvom Skoliosen hverken er livstruende (hvad den meget sjældent er) eller meget ekstrem. Omvendt kan visse Skolioser godt være så risikable at operere, at man umid*delbart vil fraråde det. Omkring hver tredje rygpatient må igennem en operation, hvor rygsøjlen rettes op og låses fast ved hjælp af indopererede metalstænger.
Og

Citat:
En operation kan altså være en nødvendig beslutning, og det er i så fald vigtigt at få at oplyst, hvorfor lægerne vurderer som de gør - og på hvilken grundlag.
http://www.skoliose.dk/index.php?men...&content_id=43

Du skriver lidt om det, men har du det mundtligt, el. fremgår det af lægeerklæring el. af hospitalsjournalen?

Du bør samtidig vide, at kommunen afhængig af, hvad der står i dine lægefaglige papirer evt. vil fastholde, at behandlingsmulighederne ikke er udtømte, hvis lægerne ikke klart, skriver at en operation kan anbefales og du kan opnå en bedre funktionsevne via en sådan operation.

Men igen søg aktindsigt, såvel i din sag hos kommunen og hospitalsregi, hvis ikke det foreligger via Sundhed.dk på din side. Læs nøje Peter anvisninger her til nye herinde:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ght=aktindsigt

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 19:27   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, igen.

Vores indslag krydsede lige hinanden.

Først: undgå helst at kopiere hele mit el. andres indlæg, hvis du ikke bruger det til noget konkret. Din tråd bliver på den måde uforholdsmæssig lang, og der bliver flere sider at bladre i og at skabe sig overblik over din sag.

Godt du har en bisidder! her link til DUKH: http://www.dukh.dk/fa-radgivning/

Hvis du har søgt § 17, stk. 2 bør du have en kopi af denne ansøgning, og dermed en dato. Undrer mig over dit skriv vedr. rehabteam, pga. flg.:

Citat:
Der er nogle undtagelser for visse typer af førtidspensionssager, som ikke skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam. Reglerne herfor er trådt i kraft pr. 1.6.2016. Det drejer sig om sager, hvor

kommunen konkret vurderer, at det er åbenbart formålsløst at udvikle på arbejdsevnen.
borgeren har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag og kommunen konkret vurderer, at der ikke er tvivl om, at borgeren ikke opfylder betingelserne for førtidspension.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

Min understregning. Du kan også der læse mere om arbejdsgangen omkr. rehabteam og kommunen på dette link.

Søg aktindsigt i dag via mail. Du kan nøjes med at skrive noget lign.:

Undertegnede søger d.d. hermed om aktindsigt i min samtlige sagsakter ved Jobcentret (bynavn) på cpr.nr. xx xx xx- xx xx iflg. Forvaltningsloven kap. 4 (LBK nr 433 af 22/04/2014). Ilfg. § 16, stk. 2 i samme lov afventer jeg snarest kopi af min sag.

Med venlig hilsen
x x


Husk at sende til mailadr., hvor du modtager en automatisk kvittering for din mail, således at der allerede tælles 7 arbejdsdg. fra i dag. Du kan evt. også skrive om du vil have sendt dem via mail el. via post i papirform. Vær obs. for sikker mail, hvis du skriver mail. Du bør så enten have et svar med kopi af dine sagsakter i midten af næste uge, el. hvorfor de ikke kan imødekomme den tidsfrist, der står i § 16, stk. 2. Ellers kan du gå ned til dem i morgen, få en påstempling og underskrift for modtagelse, og bed om kopi af dette til at tage med hjem, så du har dokumentation for aflevering.

Lav dig en mappe med inddeling af dine papirer, f.eks. rehabteam, SB journal, lægeerklæringer ect. Og husk du sikkert hen ad vejen vil være den person, der husker mest om den personlige sag uanset du måske har samme SB over en periode. Hav altid mappen med til møderne.

Det omtalte møde i torsdag, skriver du ikke om det var i rebhabteam el. med SB kun?

Det er meget væsentlig, at du er så specifik som muligt i det du skriver ellers bliver det svært at vejlede dig el. forstå, hvor i processen du er.

Generelt tænker du pt. alt for langt fremad efter min mening, hvorfor du evt. kan misse centrale ting i sagsbehandlingen i forhold til det der aktuelt er på bedding. Dermed mener jeg ikke du skal miste formål m. arbejdsprøvning af øje, tværtimod. Dette er som tidl. skrevet meget væsentlig, at have på plads inden du kommer i den. Samtidig er det sådanne steder du selv kan være med til at forsøge, at din sag bliver belyst og dokumenteret bedst muligt.

Lægeerklæringen fra Hamlet indeholder den intet omkr. din funktionsevne udenfor hjemmet? Du behøver ikke skrive det konkret, det er ikke derfor jeg spørger, mere om det hele er med. Fint den er fra i sommers. Men har kommunen indhentet journal fra Riget? El. har du ikke givet dem før ansøgning af § 17, stk. 2 (væsentlig, når sagen skal behandles på det foreliggende grundlag) har du givet samtykke til at de kan indhente, hvad de nu lyster af informationer?

Prak. lægers udtalelser vægter ikke lige så tungt, som spec.læger. Dels har de jo ikke speciale i andet end evt. almen. medicin og dels mener nogle kommuner, at de ikke er uvildige alene, fordi de er patients prak. læge og måske kender dem godt via konsultationer.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 19:57   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg er enig med Gunvor i, at aktindsigt betyder ALT. Det er ikke så smart at søge pension på det foreliggende grundlag, hvis man ikke er klar over, hvad det foreliggende grundlag indeholder. Hvilke papirer om én har kommunen? Behovet for pension skal være klart og overbevisende dokumenteret af de papirer, som ligger i ens sag.

Som phhmw skrev et sted, så skal man opfatte kommunen som sin juridiske modpart. Det er som en retssag, hvor afgørelsen afhænger af dokumentationen. Man skal have lukket alle huller. Al tvivl, "måske" og "muligvis" i forhold til udvikling af arbejdsevne skal være fjernet. Det er super vigtigt, at man har overblik over sin egen sag.

Jeg kan i øvrigt oplyse, at jeg i Feb 16 fik pension på det foreliggende grundlag. Det fik jeg efter afslag i rehabiliteringsteamet. Jeg kom direkte fra sygedagpenge og var hverken i arbejdsprøvning eller rehabiliteringsforløb. Og jeg er ikke terminal - Jeg er dog over 40 ;-) Jeg havde opbygget en vandtæt sag, men desværre er dette ikke nok. Man skal også være heldig med sagsbehandler og kommune.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 15:55   #17
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Mødet forrige torsdags var med rehabiliteringsteamet. Det var dem, der ikke ville indstille mig og tilbød mig 6 ugers praktik, som jeg takkede ja til. Men endnu ikke har fået noget skriftligt om.

Jeg søgte på det foreliggende, da jeg er blevet anbefalet det. Men rehabiliteringsteamet mente at det var ikke nok, de manglede dokumentationen fra en arbejdsprøvning og mente at jeg alligevel ville få afslag af pensionsnævnet uden den dokumentation.

Det eneste dokument kommunen har indhentet er en lægeattest fra min egen læge, men egen læge har så tilsendt dem alle dokumenter fra Rigshospitalet med og hvad hun havde fra alle de læger jeg har været hos.

Speciallægeerklæringen indeholder mange ting, både hvordan jeg klare mig i og udenfor hjemmet, socialt, på tidligere arbejdsplads, tidligere behandlinger og speciallægens konklusion.
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2017, 07:24   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de alder og det du ikke er arbejdes prøvet gør det meget svært at få pension.

og næsten alle kan arbejde 2 timer og derfor få fleksjob, tænker du ender med det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2017, 08:18   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej JennieG

På baggrund af dit seneste indlæg her, opfatter jeg derfor din aktuelle sit. sådan:

1. du har søgt om § 17, stk. 2, FP på det foreliggende grundlag

2. da kommunen ikke mener (bør stå i din sag, søg nu aktindsigt), at det er åbenlyst med en FP sag, kommer du og din sag "forbi" rehabteamet i tors., de indstiller ikke til FP (hvad de mener ud over arbejdsprøvning i 6 uger er også uklart, igen aktindsigt)

3. du vælger at følge rehabteamets indstilling (du takker ja til de 6 ugers arbejdsprøvning, genovervej om det er lang tid nok på baggrund, af hvad jeg har skrevet tidl.), dermed har du inddirekte trukket din FP på § 17, stk. 2 tilbage.

Dvs.:
1. du har ingen ansøgning om FP på det foreliggende grundlag pt. (§ 17,stk.2). Du kan søge på et senere tidspkt.

2. kommunen bør nu træffe en afgørelse (på skrift) om de også vil følge rebhabteam indstilling (det kan være mere end 6 ugers praktik, som ikke behøver at give en FP bagefter, hvis de mener noget andet, igen søg aktindsigt)

3. stadig uklart, for mig hvad der har ligget af papirer, da du ikke har datoer for FP eft. § 17. stk. 2 ansøgning og dato for hvornår din prak. læge har tilsendt alle tidl. papirer fra denne, og speciallægeerklæringen skrev du var fra i sommer, så vidt jeg husker.

Alt dette kan du langt bedre få styr på ved aktindsigt, og egen mappe over din sag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 10:25   #20
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Hej igen, har fået aktindsigt om mine papirer er nu kommet.

Jeg har søgt september 2016 om førtidspension, I henhold til lov om ændring af lov om social pension og lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. Vedtaget af Folketinget den 19 maj 2016. § 1 stk. 3.1. heri står $ 18 stk. 2 indsættes som 2. pkt. Det gælder dog ikke i sager, der behandles efter § 17, stk. 4 eller i sager hvor kommunalbestyrelsen vurderer, at det er åbenbart, at personens arbejdsevne ikke kan forbedres.

Kommunen har bedt om en lægeattest fra egen læge, som de har modtaget 10-01-2017, hvor egen læge har sendt dem alle relevante papirer med, fra min forløb på Rigshospitalet, scanninger mm.

Jeg har fået Rehabiliteringsteamets indstilling, hvor de til sidst skriver følgende:
At det på det foreliggende grundlag ikke kan udelukkes at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Det vurderes at der på nuværende tidspunkt ikke forelægger en dokumentation på min arbejdsevne er nedsat i sådan et omfang at jeg enten via et ressourceforløb eller fleksjob vil kunne opnå tilknytning til arbejdsmarkedet igen.
det anbefales at der iværksættes et praktikforløb med henblik på at dokumentere hvilke arbejdsfunktioner jeg kan udføre og hvilke jeg ikke kan.

Sagen sendes derfor tilbage til sagsbehandler og der indstilles til afslag jf. lov om social pension § 17.


Jeg er nu startet i praktikforløb i 6 uger og min sagsbehandler vil sende det videre til Rehabiliteringsteamet, som så skal afgøre det endnu engang herefter.

Der er dog fundet nogle fejl i Rehabiliteringsteamets indstilling, både om årstal og om min sidste MR scanning, hvor de skriver at der ikke er fundet noget, hvilket er forkert, de har taget svaret fra en gammel scanning tilbage i 2011 og indskrevet som svar fra Hospitalet.
Den sidste scanning jeg havde var i oktober 2016, og der blev fundet flere ting.
Dette har jeg skrevet til min sagsbehandler om at få rettet på asap.
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension