K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2017, 17:47   #1
JeannieG
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
JeannieG er ny på vejen
Ikke indstillet til førtidspension af rehabiliteringsteam

Hej. Jeg er ny herinde. Er en kvinde på 28 år med svær scoliose.

Har været sygemeldt og ikke kunne arbejde i 3 år.

Her i sommers var jeg hos en speciallæge på privat hospital, som skrev sort på hvidt at jeg ikke er i stand til at arbejde, ligeledes har min egen læge udtalt.

Jeg har i samråd med en der hjælper mig, søgt om direkte førtidspension.
I dag var jeg så til møde hos Rehabiliteringstemaet på kommunen, men fik et afslag fra dem, da jeg ikke har været i arbejdsprøvning. Det skal lige siges at en arbejdsprøvning ikke er nødvendig efter nye regler, men det ser de helst.

Jeg står uden økonomisk indkomst og kommunen vil ikke give mig nogen støtte, jeg er gift.

Jeg blev i dag tilbudt en arbejdsprøvning på 6 uger, for at se hvad jeg kan klare og så kan jeg søge igen, så hvidt jeg forstod.

Men kan man sende mig i arbejdsprøvning uden at jeg får nogen økonomisk støtte fra dem? og hvad hvis jeg ender med at kunne arbejde meget få timer om ugen, hvilket forløb skal jeg så igennem?
JeannieG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 20:13   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja man kan godt være i arbejdes prøvning uden penge.

hvis du kan arbejde nogle få timer, kan du blive tilbudt fleks, hvis du kan holde il fleks job er det beder økonomisk for dig/jer.

siden du ingen "løn" for gætter jeg på du er gift med en der har en god indtægt, som pensionist bliver du sat ned,, hvis han tjener meget, det gør man ikke som fleksjobber.

Som fleksjobber vil du få ledigheds ydelse til du kommer i job, det er det samme som kh, bare man gerne må være gift


men det kræver du kan holde til at arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 23:12   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Her i sommers var jeg hos en speciallæge på privat hospital, som skrev sort på hvidt at jeg ikke er i stand til at arbejde, ligeledes har min egen læge udtalt.
Kommunerne holder meget stramt på, at det kun er kommunerne der kan vurdere arbejdsevnen.
Lægerne kan derimod udtale sig om funktionsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Jeg har i samråd med en der hjælper mig, søgt om direkte førtidspension.
I dag var jeg så til møde hos Rehabiliteringstemaet på kommunen, men fik et afslag fra dem, da jeg ikke har været i arbejdsprøvning.
Arbejdsprøvning er den måde man oftest benytter til, at vurdere arbejdsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Det skal lige siges at en arbejdsprøvning ikke er nødvendig efter nye regler, men det ser de helst.
Jeg forestiller mig, at det er denne du hentyder til:
"§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 40 år til folkepensionsalderen, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Personer i alderen fra 18 til 39 år kan tilkendes førtidspension, hvis det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres.
"
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Citat:
Oprindeligt indsendt af JeannieG Se meddelelser
Jeg blev i dag tilbudt en arbejdsprøvning på 6 uger, for at se hvad jeg kan klare og så kan jeg søge igen, så hvidt jeg forstod.
Det mest almindelige er, at en arbejdsprøvning varer min. 3 måneder, så hvis din kommune mener det er nok med 6 uger, så synes jeg du skal tage imod tilbuddet.

Og så vil jeg anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog under din arbejdsprøvning, læs mere om det her (og søg evt. på "dagbog" her på K10):
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 09:39   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til endnu en skoliose

Kære JeannieG

Velkommen til!

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister oplysninger.

Nu er du begyndt på en lang besværlig vandring, som ikke må ødelægge dit humør.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du kender muligvis Sundhedsstyrelsens retningslinjer for vederlagsfri behandling:

https://www.sst.dk/~/media/D31352E52...2C6C95050.ashx

Se "Diagnoselisten" side 2

Husk, at kommunen ikke interesserer sig for diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne og dokumentationen herfor.

Hvor i landet bor du ca.? S.U.

Hvilken behandling modtager du pt?

Er du tilbudt operation for din skoliose?

Husk hvad de andre har oplyst: Lægerne må ikke blande sig i hvad borgeren bør bevilges af ydelse.

Sæt dig ind i hvad er hvad: Pensionsnævn vs Rehabiliteringsteam:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=35091

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2017 kl. 09:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 07:07   #5
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Ja, man kan godt blive sendt i arbejdsprøvning uden økonomisk ydelse.
Er man under 40 år, er det stort set udelukket at få tilkendt førtidspension.
En læge afgør ikke, om en person kan arbejde, men udtaler sig udelukkende om de rent helbredsmæssige forhold, det er kun kommunen, der kan bevilge ydelser efter den sociale lovgivning.
Der foreligger praksis fra Ankestyrelsen om, at en person, der kan arbejde 2x2o minutter om ugen ikke er berettiget til førtidspension, så glem det, hvis du er under 40 år og ikke terminalt syg.
Det er sådan lovgivningen er og det kan man mene om, hvad man vil, men så længe loven er sådan, er den gældende. Kravet til tilkendelse af førtidspension er, at det er dokumenteret via en eller flere arbejdsprøvninger, at personen ikke kan varetage et arbejde selv ganske få timer om ugen, det er ikke nok, at en læge siger, at personen ikke kan - lægen bestemmer ikke noget, han/hun udtaler sig udelukkende om de rent helbredsmæssige forhold. Disse tæller kun som ét ud af flere elementer.
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 09:00   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jurist Se meddelelser
Ja, man kan godt blive sendt i arbejdsprøvning uden økonomisk ydelse.
Er man under 40 år, er det stort set udelukket at få tilkendt førtidspension.
En læge afgør ikke, om en person kan arbejde, men udtaler sig udelukkende om de rent helbredsmæssige forhold, det er kun kommunen, der kan bevilge ydelser efter den sociale lovgivning.
Der foreligger praksis fra Ankestyrelsen om, at en person, der kan arbejde 2x2o minutter om ugen ikke er berettiget til førtidspension, så glem det, hvis du er under 40 år og ikke terminalt syg.
Det er sådan lovgivningen er og det kan man mene om, hvad man vil, men så længe loven er sådan, er den gældende. Kravet til tilkendelse af førtidspension er, at det er dokumenteret via en eller flere arbejdsprøvninger, at personen ikke kan varetage et arbejde selv ganske få timer om ugen, det er ikke nok, at en læge siger, at personen ikke kan - lægen bestemmer ikke noget, han/hun udtaler sig udelukkende om de rent helbredsmæssige forhold. Disse tæller kun som ét ud af flere elementer.
Jeg er lidt skuffet over, at en person med et så fornemt brugernavn tilsyneladende ikke er mere inde i praksis vedr. tilkendelse af førtidspension

Du skriver, at det er en betingelse for tilkendelse af førtidspension at arbejdsevnen skal være dokumenteret i en eller flere arbejdsprøvninger. Det er korrekt at (en varig nedsættelse af) arbejdsevnen skal være dokumenteret men det behøver så ikke at være i form af en egentlig arbejdsprøvning men kan ske i form af en funktionsbeskrivelse som kan erstatte en egentlig arbejdsprøvning.

Apropos Ankestyrelsen så kan ovenstående dokumenteres ved opslag i et af Ankestyrelsens praksisundersøgelser vedr. førtidspension - altså at en varig nedsættelse af arbejdsevnen kan dokumenteres på anden måde end ved en egentlig arbejdsprøvning.

Ankestyrelsens publikationer
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 09:42   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Jeg undrer mig ligesom job, at en bruger med brugernavnet: "jurist" vejleder på denne måde, og helt uden link til omtalte principafgørelse. Man bør måske tænke over, hvem "jurist" er, og hvad dennes motiv er for vejledning.

Og flg. sætning er misvisende el. i det mindste udelader jo helt Vovse nævnte paragraf § 16, stk. 2, men også denne, som uddyber nærmere omkr. i stk. 2 af § 18,(LBK nr 1239 af 13/10/2016), som jeg har indsat efter "jurist"s sætninger:

Citat:
...,så glem det, hvis du er under 40 år og ikke terminalt syg
Citat:
Kravet til tilkendelse af førtidspension er, at det er dokumenteret via en eller flere arbejdsprøvninger,...
§ 18, bemkr. teksten i stk. 2:

Citat:
Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at den pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved deltagelse i jobafklaringsforløb, ressourceforløb eller aktiverings-, revaliderings-, behandlingsmæssige eller andre foranstaltninger, jf. dog § 17, stk. 2 og 3, og § 18 a.

Stk. 2. Det er en betingelse for, at en sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, at sagen har været forelagt kommunens rehabiliteringsteam. Det gælder dog ikke i sager, der behandles efter § 17, stk. 4, eller i sager, hvor kommunalbestyrelsen vurderer, at det er helt åbenbart, at personens arbejdsevne ikke kan forbedres, og

1) sundhedskoordinatoren har udtalt sig eller

2) personen er terminalt syg.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Min understregning. Bemrk. specielt "og" og "eller", dvs. de betingelser der skal være opfyldt. Dvs. kommunen skal både vurdere at ens arbejdsevne ikke kan forbedres og sundhedskoordinatoren have udtalt sig samstemmende. Derimod behøver sundhedskoordinatoren udtalelse ikke, hvis man er terminalt syg.



Dertil skal siges, at virkeligheden er: at tildeling af FP til dem under 40 år er blevet meget vanskeligt (dette kan også ses af Danmarks Statiske banks tal tildeling af FP til dem under 40 år), medmindre det er åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan fornedres. Læs evt. disse 2 link fra DUKH, som beskriver denne vinkel, uddybende og med henvisning til aktuel lovgivning:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsprovning

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iteringsteamet


Vovse skriver nogle meget konkrete kommentar og specifik henvisning til § set i forhold til din aldersgruppe i forhold til dit tråd, JeannieG. Dog vil jeg tilføje:


Det er meget vigtigt, at du har aktindsigt, også i den beskrivelse af den arbejdsprøvning, som kommunen vil sende dig ud i. Det er her væsentligt, at formål, mål, tid, antal timer ect. med arbejdsprøvningen er beskrevet.

Hvad angår de 6 uger: bør du være opmærksom på, at du kan risikere, at der efterflg. måske bliver vurderet, at 6 uger ikke var nok. Hvorfor du vil komme i en ny arbejdsprøvning. Det er derfor væsentligt, at du får en afklaring omkr. hvorvidt, du bør være i arbejdsprøvning 6 uger el. 3 mdr.

Personligt ville jeg selv gå med livrem og seler, og vælge 3 mdr. uanset, hvor svært det ville være at gennemføre denne periode.

Når du er hos læge/r, så bed dem om at anvende udtrykket "funktionsevne", da kommunen vil opfatte brugen af arbejdsevne, som læge/erne går ind på kommunens område. Men en læge kan udmærket skrive: "Patientens funktionsevne er derfor (sidste ord: peger hen mod lægens forhåbentlige tidl. opremsning af fysiske sygdomme og beskrivelse af disse) lig nul, og kan dårligt klare daglige funktioner i hjemmet" f.eks.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 20-03-2017 kl. 09:53.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 11:15   #8
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Så bruger jeg lige nogle andre begreber.
Inden man overhovedet kan begynde at overveje en ftp., skal man som udgangspunkt have været igennem enten lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (LAB), sygedagpengeloven (SDP) eller lov om aktiv socialpolitik (LAS).
Her ser vi bort fra de tilfælde, hvor det er helt åbenlyst, at der ikke er nogen arbejdsevne, dvs. meget svært handicappede mennesker eller nogle, der er terminalt syge af fx. cancer.
Udgangspunktet er så, at alt efter hvilket forsørgelsesgrundlag, man kommer fra (løn, arbejdsløshedsdagpenge, sygedagpenge, ressourceforløbsydelse eller selvforsørgelse), så har man to muligheder for at ansøge om ftp: det foreliggende grundlag jf. pensionslovens(pl) § 17, stk. 2 eller pl § 16, stk. 2 og 3.
Selvom det ikke fremgår direkte af pensionsloven, er det en forudsætning, at man har forsøgt sig med de "højere" trin i, hvad man kan betegne som "forsørgelsestrappen" (hvis ikke man er terminalt syg).
Det vil sige, at hvis man kommer fra fx. sygedagpenge, så skal man forsøge at komme i arbejde igen evt. efterfulgt af et jobafklaringsforløb, hvis ikke dette er muligt, kan revalidering komme på tale. Hvis heller ikke det er muligt, vil næste skridt typisk være et ressourceforløb, hvor der vil blive taget stilling til, om personen vil kunne blive fuldt arbejdsdygtig eller der evt. skal satses på et fleksjob. Hvis fleksjob med de nødvendige skånehensyn ikke lader sig gøre, kan man, afhængig af personens alder og ressourcer evt. igangsætte endnu et ressourceforløb med henblik på et nyt fleksjob eller man kan indstille til førtidspension.

PS: Jeg har ikke et "fornemt" navn. Jeg er uddannet cand. jur og socialrådgiver:-)


Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg er lidt skuffet over, at en person med et så fornemt brugernavn tilsyneladende ikke er mere inde i praksis vedr. tilkendelse af førtidspension

Du skriver, at det er en betingelse for tilkendelse af førtidspension at arbejdsevnen skal være dokumenteret i en eller flere arbejdsprøvninger. Det er korrekt at (en varig nedsættelse af) arbejdsevnen skal være dokumenteret men det behøver så ikke at være i form af en egentlig arbejdsprøvning men kan ske i form af en funktionsbeskrivelse som kan erstatte en egentlig arbejdsprøvning.

Apropos Ankestyrelsen så kan ovenstående dokumenteres ved opslag i et af Ankestyrelsens praksisundersøgelser vedr. førtidspension - altså at en varig nedsættelse af arbejdsevnen kan dokumenteres på anden måde end ved en egentlig arbejdsprøvning.

Ankestyrelsens publikationer
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 12:55   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej "jurist"

Det vil da være rigtigt godt for K10, hvis der var flere med en uddannelsesmæssig baggrund, der via deres faglige baggrund giver råd herinde. Men føler mig nødsaget til, at kommentere herinde omkr. dine indlæg af hensyn til JeannieG.

Min personlige mening er dog, at hvis man vælger et sådan brugernavn (jurist) og samtidig nu vifter m. titler, så vurderes man også ud fra sådan en baggrund. Man bør derfor anstrenge sig ekstra i forhold til nøjagtighed og konkretisering, når man giver råd herinde med enten dette brugernavn el./og evt. sådan faglig baggrund.

Desværre mangler dine indlæg her på denne tråd større nøjagtighed omkr. selve lovgrundlaget, som jeg forsøger at formidle i mit indlæg. Ligeså har Vovse har forud for både dit og mit indlæg bidraget konkret med lovtekst, henvisning og link.

Seneste indlæg kl. 10.15 d.d. er der stadig ingen henvisninger, endsige relevante link. F.eks. denne sætning.

Meget interessant med udtrykket:
Citat:
Selvom det ikke fremgår direkte af pensionsloven, er det en forudsætning, at man har forsøgt sig med de "højere" trin i, hvad man kan betegne som "forsørgelsestrappen" (hvis ikke man er terminalt syg).
Mener du "TTA-Trappemodellen", uagtet du som både SB og cand.jur. kalder det
Citat:
"forsørgelsestrappen"
?

Du kan selv vælge om, du vil betragte, det som et retorisk spørgsmål el. ej. Jeg vil undlade, at svare på denne tråd, medmindre du sammenholder og argumenterer denne model med JeannieGs situation og spørgsmål. Men allerhelst meget konkret m. henvisning (ellers bliver det bare en gentagelse af svar af andres indlæg, som jeg også har obs. på et par af dine indlæg herinde) på JeannieG er gift, har været sygemeldt i 3 år, og bliver nu sent i arbejdsprøvning i 6 uger uden nogen ydelse. Og måske nogle gode råd omkr. et fornuftigt forløb fremadrettet, som også efterlyses.

Jeg går også ud fra, at du med den nævnte udd.baggrund kender forskel på brugen af "kan" og "skal". Trods det bliver noget forvirrende i dette afsnit af dit sidste indlæg her, og her handler det ikke om brug af andre "begreber":

Citat:
Det vil sige, at hvis man kommer fra fx. sygedagpenge, så skal man forsøge at komme i arbejde igen evt. efterfulgt af et jobafklaringsforløb, hvis ikke dette er muligt, kan revalidering komme på tale. Hvis heller ikke det er muligt, vil næste skridt typisk være et ressourceforløb, hvor der vil blive taget stilling til, om personen vil kunne blive fuldt arbejdsdygtig eller der evt. skal satses på et fleksjob. Hvis fleksjob med de nødvendige skånehensyn ikke lader sig gøre, kan man, afhængig af personens alder og ressourcer evt. igangsætte endnu et ressourceforløb med henblik på et nyt fleksjob eller man kan indstille til førtidspension.
Mine understregninger.

Med venlig hilsen

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 20-03-2017 kl. 12:59. Årsag: fremhævning manglede
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 13:30   #10
jurist
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Indlæg: 15
Styrke: 8
jurist er ny på vejen
Hej Gunvor
Det er ikke min hensigt at "vifte" med titler.
Jeg sidder ikke med lovbøgerne foran mig, når jeg svarer og ikke alle principper står at læse i en lov. mht. pligten til at forsørge sig selv, kan der henvises til grundlovens § 75, stk. 1 og stk. 2.
Hvad angår øvrig forsørgelse gælder, at hvis man har lønindkomst, kan man ikke få dagpenge. Hvis man er rask dagpengemodtager, kan man ikke modtage sygedagpenge. Hvis man er berettiget til sygedagpenge, kan man ikke modtage kontanthjælp etc. Hvis ens arbejdsevne er begrænset, men ikke i et omfang, der umuliggør selvforsørgelse på længere sigt, vil man kunne være berettiget til revalidering. Hvis man er berettiget til revalidering, vil man ikke være berettiget til fleksjob, da det forudsætter en varig begrænsning i arbejdsevnen og hvis man er i stand til at varetage et fleksjob, vil man ikke få tilkendt førtidspension.
Den "TTA-Trappemodel", du henviser til, kender jeg ikke. Begrebet "forsørgelsestrappe" er opfundet af en underviser i jura på socialrådgiveruddannelsen, for at anskueliggøre ovenstående og er ikke et videnskabeligt begreb, men meget anvendelig efter min mening. Det lader sig ikke gøre at henvise til en enkelt lovbestemmelse, men grundloven, lov om arbejdsløshedsdagpenge, lov om barselsdagpenge, lov om sygedagpenge, lov om aktiv socialpolitik, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats samt lov om social pension sammmenfatter området nogenlunde dækkende. Derudover findes bestemmelser i lov om social service mht. tabt arbejdsfortjeneste mv., særlige regler vedr. handicappede samt diverse sociale kapitler i forskellige overenskomster.
jurist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension