K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2017, 13:53   #1
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Anbefal en privat socialrådgiver

Da jeg er flyttede kommune, og ikke længer magter den kamp og det med at blive trukket rundt ved næsen. Vil jeg denne gang have en til at tale min sag 100%

- Nogle som kan anbefale en god privat socialrådgiver i Jylland?
Det er jo en kæmpe jungle at finde rundt i hvem der er gode, og hvem der ikke er.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 16:59   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal kende til forskellen før du vælger...

Kære Nunca

Hvad er forskellen på en bisidder og en partsrepræsentant til voksne?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...srepraesentant

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 17:51   #3
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Jeg takker for linket, alt det der har jeg nu helt styr på. Også derfor jeg nu må erkende jeg er nød til at have en som kan tale min sag, og som er 100% på min side - en som kan være tovholder for mig. Og mellemmand, så jeg ikke skal bruge alt min energi på den kommune, som simpelhen er ved at have kørt mig godt og grundtig i sænk.

Og at der er sket så mange fejl fra deres side, osv. Så jeg har som sagt brug for en som er på min side, taler min sag, og handler til mit bedste - og som kender loven for det gør jeg ikke. Og kan ikke holde til den kamp mere, og nu når man er flyttede til helt ny kommune starter alt lidt forfra, så nu er tiden kommet til jeg må smide håndklædet i ringen og skrabe mine håndører sammen og finde en som jeg kan rådføre mig med.

Men det er jo en kæmpe jungle at finde ud af hvem man så kontakter, for havde ellers læst en del godt om Ricky M. her inde, men har nu fundet ud af han vist ikke er til at stole på. Så ja, nu er jagten så gået ind på en anden. Og tænkte der sikkert var nogle her inde som kunne anbefale en eller flere ?

Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 18:48   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror der er mange meninger for og imod om de private rådgivere.

Ricky har måske hjulpet nogle, andre som mig har han snydt (fik faktisk betaling tilbage), jeg fik så kompetent hjælp fra Mette Heap, men har hørt om en anden som ikke fik den hjælp her som hun betalte for

Så der er nok lige så mange meniger/oplevelser om det emne som vi er brugere herinde.

Googl evt privat socialrådgivning og snak med et par stykker om hvad dine forventninger til dem er og stol på din mavefornemmelse om du stoler på den du vælger
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 02:32   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror der er mange meninger for og imod om de private rådgivere.

Ricky har måske hjulpet nogle, andre som mig har han snydt (fik faktisk betaling tilbage), jeg fik så kompetent hjælp fra Mette Heap, men har hørt om en anden som ikke fik den hjælp her som hun betalte for

Så der er nok lige så mange meniger/oplevelser om det emne som vi er brugere herinde.

Googl evt privat socialrådgivning og snak med et par stykker om hvad dine forventninger til dem er og stol på din mavefornemmelse om du stoler på den du vælger
Håndører er jo et vidt begreb.

Hvad der er håndører for en kan jo være en formue for andre.

Hvis du har råd ville jeg tage en advokat i stedet. Sådan at forstå, at du jo gratis kan ringe, maile rundt til advokater og forhøre dig om din problematik.


Problemet med socialrådgivere er, at de ikke er autoriserede, så uanset ansatte i det off. eller privatpraktiserende er de alle beskyttet af ikke at skúlle stå til regnskab for dårlig rådgivning.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 07:49   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Håndører er jo et vidt begreb.

Hvad der er håndører for en kan jo være en formue for andre.

Hvis du har råd ville jeg tage en advokat i stedet. Sådan at forstå, at du jo gratis kan ringe, maile rundt til advokater og forhøre dig om din problematik.


Problemet med socialrådgivere er, at de ikke er autoriserede, så uanset ansatte i det off. eller privatpraktiserende er de alle beskyttet af ikke at skúlle stå til regnskab for dårlig rådgivning.
Forstår ikke hvorfor du snakker om håndører men henvisning til mit indlæg - jeg snakker overhovedet ikke om økonomi

Jep jeg vil klart anbefale en jurist. Men er jo nok også farvet efter at være snydt af en socialrådgiver (ricky) og hjulpet af en jurist som i den grad bed sig fast i jobcenteret (Heap)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 15:48   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kender I en på sjælland?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 20:08   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Forstår ikke hvorfor du snakker om håndører men henvisning til mit indlæg - jeg snakker overhovedet ikke om økonomi

Jep jeg vil klart anbefale en jurist. Men er jo nok også farvet efter at være snydt af en socialrådgiver (ricky) og hjulpet af en jurist som i den grad bed sig fast i jobcenteret (Heap)
Det må du undskylde. Det var trådstarter, der skrev håndører.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 23:30   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kender I en på sjælland?
Hvor på Sjælland? Hvis du kan tage et smut til Kbh, kan jeg anbefale Socialforsvaret.dk og Puk...hun har kontor tæt ved Enghave Station på Vesterbro, en ret herlig kvinde.., de/hun har dog travlt og de har nogle meget tunge socialsager, har jeg indtryk af... men modsat visse andre private rådgivere...(ingen nævnt) arbejder hun rationelt og tager ansvar.

Til trådstarter: når du finder en privat rådgiver, så vær obs på at denne selvfølgelig skal levere.., men omvendt skal du også tænke at du ikke kan forlange at de leverer mere end du betaler for... de har trods alt en forretning de skal passe, - så det løber hurtigt op..
Husk også at selv den bedste private rådgiver kan ikke udøve magi... og der er ikke nogen garanti om at de kan "slå systemet"


PS den største fare ved private rådgivere er hvis man så ikke selv længere tager ansvar. Jeg vil råde dig til stadig at følge med i din sag og hele tiden tænke kritisk og stille spørgsmål/diskutere sagen med den private rådgiver - du er trods selv den som ved mest om din sag.

Sidst redigeret af Thisted_1970; 23-02-2017 kl. 23:37.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 03:05   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg havde en advokat. Både til arbejdsskade delen og kommuner delen som det vist fint hedder.

Men hun ordnede det hele. Det har jeg aldrig fortrudt. Mam har go dage og dårlig dage som syg. Så er det guld at der er en der ka være der og ordne tingene.

Desværre var mit indtryk også det gav mere respekt på kommunen at jeg havde en advokat. Det burde det jo ik gør.

Jeg betalte timeløn. Fik arbejdsskade delen betalt a forsikring og betalte kommune delen.

Mht private rådgivere. Er der som andre nævner ligeså mange meninger som man spørger. Folk har haft go erfaringer med en. Den næste så har haft modsat med. Så pas på . Der skal ligg klare aftaler og følg din mavefornemmelse.

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension