K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2017, 17:19   #31
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Citat:
Sisseann

"Får istedet nu Panodil 665 mg, de bruger jeg fast om dagen"


hvor mange gange dagligt ca ?


"Diklofenak 50 mg (NSAID, til natten) "

Er Diklofenak en svag opioide?

Er der risiko for pludeslig hjertestop med Diklofenak ?


Det her er jo en jungel

.
Jeg tager 1 tbl Panodil 663 mg x 3 De virker længere end de almindelige og derved får jeg en mere jævn smertedækning, ingen toppe indtil en ny tbl. tages og virker. De overlapper hinanden så at sige. på mig altså
Diklofenak er ikke en opioid, men antiinflammatorisk smertedæmpende middel. Jeg håber at kunne blive af med dem, for jo, der er også ved al NSAID risiko for hjertestop, men den inflammation vil ikke rigtig give sig.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2017, 00:20   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
"påstande om, at afhængigheden gør, at man skal have større og større doser."

er det da ikke korrekt tro du ?
Jeg kan ikke vide hvordan det fungerer for andre, men som jeg også skrev tidligere, så tog jeg dem i 13-14 år, uden at sætte dosis op. Jeg følte på intet tidspunkt trang til, at tage mere.

Men hvis man i forvejen har et afhængigheds-/misbrugsproblem, så skal man måske ikke have den form for medicin.

Problemet kan komme hvis man på et tidspunkt vil ud af medicinen, så kan man ikke "bare lige" stoppe fra den ene dag til den anden, men skal trappes ud over en periode. Nogen kan få det til at lyde som om, at det er en næsten umulig opgave, at blive trappet ud, men så er det altså heller ikke værre. Jeg gjorde det uden hjælp fra lægen og så vidt jeg husker gjorde jeg det over 4-6 uger.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
"Jeg tog Dolol i 13-14 år, samme dosis hele vejen. De få gange jeg havde
brug for mere (oftest i forb. med arb.prøvninger) supplerede jeg med en
enkelt panodil, de to midler har en forstærkende effekt på hinanden."


Dolol, hvor mange mg og hvor mange gange dagligt ca ?

Panodil, hvor mange mg og hvor mange gange dagligt ca ?

Er der risiko for pludselig hjertestop med "svage opioider" f.eks Dolol ?
Jeg tog 50 mg, 3 gange om dagen.
Når det ikke var nok, så gjorde jeg det, at en time efter jeg havde taget en Dolol, så tog jeg en enkelt (kun 1) panodil. Hvis jeg tog dem samtidig slog det for hårdt.

Dolol fås også som depotmedicin, jeg prøvede det engang, men kunne ikke enes med dem.
Med almindelige Dolol kommer effekten efter ca. 10 minutter, og effekten varer i ca. 8 timer (for mig) og effekten er ens i hele virkningstiden.
Med depotpillerne kommer effekten gradvist, og tager noget tid før den er "på toppen", så ligger den "på toppen" i noget tid før den igen begynder at falde gradvist.

Jeg mener ikke, at der er de samme risici ved Dolol, som ved Ibumetin.
Problemerne med Dolol er forstoppelse (som kan være et stort problem) og så afhængighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2017, 13:28   #33
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener ikke, at der er de samme risici ved Dolol, som ved Ibumetin.
Problemerne med Dolol er forstoppelse (som kan være et stort problem) og så afhængighed.
Der er også en del smertepatienter, som eksempelvis mig, der ikke kan tåle Dolol (Tramadol) og derfor bruger Ibumetin produkter (NSAID).

Mine erfaringer med Dolol er at jeg bliver døsig og sover i timevis når jeg har taget en Dolol pille og dagen efter får jeg de frygteligste smerter i hovedet, der kan sammenlignes med tømmermænd fra en gigantisk brandert.
Jeg droppede at bruge mine piller netop fordi medicinen gav flere smerter end den oprindelige sygdom.

Så vidt jeg forstod på hospitalet er der også den forskel at hvis man har muskelsmerter/inflammationer så er Ibumetin bedste produkt.

Hvis man har nervesmerter så virker produkter som Dolol bedst da Ibumetin ikke skulle virke på nervesmerter.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2017, 22:06   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Så vidt jeg forstod på hospitalet er der også den forskel at hvis man har muskelsmerter/inflammationer så er Ibumetin bedste produkt.

Hvis man har nervesmerter så virker produkter som Dolol bedst da Ibumetin ikke skulle virke på nervesmerter.
Det passer meget godt.

Ibumetin virker antiinflammatorisk, og Dolol virker på smertecentret i hjernen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2017, 23:01   #35
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg ved sgu ikke hvor min diskus sidder henne, men jeg ved at jeg kun fik smertelidring via dolol.

Da jeg i min ungdom fik udtrukket en visdomstand havde jeg i et år så store smerter,hamrede hovedet ind i væggen at jeg fik ordineneret morfin, men det hjalp ikke. Tandlægen havde smadret min kæbe. Jeg kunne pille knoglesplinter ud.

En opringning till Rigshospitalet, som min mor dengang foretog fik jeg endelig smertelindring.
Det var acetylcacetylsyre , for som lægen sagde sagde til min mor. Morfin hjælper ikke på knoglesmerter.
Og det hjalp.

Men du må jo prøve dig frem. Ingen ved det mere end end dig selv.

Sidst redigeret af vasen; 19-03-2017 kl. 23:06.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 10:55   #36
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg ved sgu ikke hvor min diskus sidder henne, men jeg ved at jeg kun fik smertelidring via dolol.

Men du må jo prøve dig frem. Ingen ved det mere end end dig selv.

Tak for alle Jeres svar, klogere bliver jeg helt sikkert.

Og Ja, jeg stiller da gerne op som "prøveklud" til div smertemedicin (sarkasme ironi).

Godt man kan få hjælp af en læge med speciale på området.

Har hørt godt om den smerteklinik jeg skal til d 15/06-2017, men nu må vi se

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:27   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Tak for alle Jeres svar, klogere bliver jeg helt sikkert.
Det er altid godt at være forberedt når man skal til møde med læger o.l., så er der større chance for, at man får stillet de rigtige spørgsmål.

Held og lykke med smerteklinikken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 07:19   #38
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tak stampe, gik jeg også ud fra men blev i tvivl
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension