K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2015, 10:48   #11
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Sundhedssstyrelsen har regler for, hvor meget, der udskrives af visse medicintyper. Så forståeligt din læge ikke kan overskride disse grænser.
Tak for dit svar.
Jeg kan ikke finde noget om disse "regler" inde på Sundhedssstyrelsens hjemmeside, har du et direkte link ?

Tror du ikke det bare er en "Vejledning" ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du får jo på sigt heller ikke noget ud af at skyde problemet foran dig. Før eller senere skal du jo starte på en ny CTR-periode.
Korrekt, men jeg sparer stadig en masse penge på mit ca forbrug på hele næste år = den næste CTR-periode.

Købte i går 1 dåse 300 stk Pinex Paracetamol 500 mg, normalpris 58,05 kr.
Jeg fik den for 14.55 kr

Min nye CTR saldo = 1925,25 kr og Udløber d 11.06.2015.

Jeg (vi) får 75 % tilskud ved kr mellem 1515 - 3280 kr

Pinex besparelse.

Hvis jeg nu kunne få 6 * 300 stk Pinex 500 mg á 14.55 kr = 87,30 kr

Efter d 11.06.2015 vil det koste: 6 * 58,05 kr = 348,30 kr.

En besparelse her på ca 1 år på 348,30 - 87,30 kr = 261 kr.


Ibuprofen besparelse
Normalpris: 5 * 250 stk Ibuprofen 600 mg á 117,20 kr = 586 kr
(Læg mærke til at 100 stk koster 113,10 kr)

Jeg fik 1 dåse 250 stk Ibuprofen 600 mg til 65,85 kr
samt pga CTR var steget et par dage efter
4 dåser á 250 stk til 227,55 kr (stykpris = 56,89 kr)

5 dåser i alt til 227,55 + 65,85 = 293,40 kr.

Her en Besparelse på: 586 - 293,40 = 292,60 kr, næsten halv pris.

Hvis du nu fulgte lidt med i medierne i valgkampen i disse dage, ville du få konstateret at medicinpriserne i Danmark er dybt godnatte, også for vores sundheds-sektor, der er slet ikke logik i hvordan priserne fastsættes. medicinal-virksomheder kan lægge priserne dag for dag som det passer dem, og deres eneste argument for det er, at de skal bruge pengene (= høje priser) til forskning (exl alle de milliarder de også får fra staten til forskning) , hvor der heller ikke er et uvildigt organ/instans der her kontrollere, alt imens mange forskere bruger disser penge til ferier på deres familier og hvad det passer dem http://lmgtfy.com/?q=misbrug+af+forskningsmidler...
(Ca. 30.400 resultater (0,27 sekunder) )
Mvh Kio

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Aftalte så med min læge i maj måned, at han skrev en recept på 5 * 250 stk

Har du kunnet købe dem på een gang?
Ja, alle 5 dåser på en gang, skulle lægge pengene ud på apoteket, og fik dem efter ca 2 mdl.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Har du ansøgt om kroniker tilskud? Hvis du har kroniker tilskud kan du få udgifterne fordelt ligeligt over året.

http://www.hjernesagen.dk/om-hjernes...medicintilskud
Nej, mit årlige forbrug overstiger ikke 17.738 kr

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Og som de andre siger skubber du bare problemet. Din nye CTR periode starter først når du så igen køber medicin.
Jeg skubber da ikke problemet frem... Jeg sparer i ca 1 år, dvs fra min CTR periode udløber her d 11.06.2015 og 1 år frem... Kan du ikke se det ?

Hej Webmaster.

Tak for dit svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Ang det med om man kan flere pakker smertestillende medicin af gangen....ja så kan man godt...

Det får jeg ihvertfald...jeg får 6 pakker af 50 stk pr gang jeg bestiller...
Har du et link til, hvor jeg kan komme med det argument til min læge, at han godt må ?

Han har dog trods alt lige givet mig (i maj mdl) en recept på 5 * 250 stk
Ibuprofen "Actavis" 600 mg, efter vi snakkede om at jeg sparede en masse penge.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er godt nok ikke hovedpine piller jeg får....men lidt stærkere...

Ved ikke om der er særlige regler på hovedpine piller kontra stærkere medicin...når det er på recept...
Mener du at Ibuprofen "Actavis" 600 mg er i samme kategori som hovedpinepiller ?

Jeg tager dem imod smerter i mine knæ (slidgigt) samt gammel piskesmælds skade i nakken, som også går op i hovedet som meget stærk hovedpine nogle gange.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men det er rigtigt at der bliver holdt øje med hvad lægerne udskriver...og det kunne jeg forstille mig ville gøre at nogle læger holder sig tilbage...
Jeg kan ikke se logikken i hvorfor han skulle holde sig tilbage med 6 * 300 stk Pinex Paracetamol 500 mg, nu han lige har givet mig 5 * 250 stk
Ibuprofen "Actavis" 600 mg på 1 gang her i maj mdl... kan du ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan ikke tvinge en læge til at udskrive noget som helst....man kan skifte læge hvis man mener at det er det rigtige..
Jeg har kun skiftet læge 1 gang i mit liv, der kan man risikere at få en der er meget værrere, eller man kan prøve at appellere til hans sunde fornuft og logiske sans, og prøve at få ham til at forstå, som jeg gjorde i sidste mdl, at når man er kontanthjælp, er det en god ting at spare nogle penge.

Mvh Kio

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som i så mange andre situationer, må man jo glæde sig over de fordele man kan få, og resten må man tage som en oplevelse.

Glæd dig over, at din læge har udskrevet store mængder Ibumetin til dig, så du kan spare noget dér.
Hej Vovse, tak for dit svar.

Jo, godt han gav mig en recept på de 5 * 250 stk Ibuprofen, så er de penge sq da sparet. Har lige skrevet til ham igen:

"Hej Jan. Som du ved er jeg på kontanthjælp med en hjemmeboende datter og vil gerne spare inden CTR perioden udløber. Jeg købte i går de 300 stk Pinex, normalpris 58,05 kr, jeg fik den for 14.55 kr en besparelse på 43,50 kr. Og du har jo lige givet mig recepter på 5 * 250 stk Ibuprofen. Kan jeg så venligst bede om en recept på 4 * 300 Pinex 500 mg ?"

Så krydser vi fingerne, at han har en god dag og kan forstå at vi almindelige borgeren på kontanthjælp gerne vi spare. hehe ´

Han mangler garanteret ikke penge...
http://politiken.dk/indland/ECE19610...nede-i-verden/
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 11:59   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg følger nu rimeligt med.

Jeg skubber da ikke problemet frem... Jeg sparer i ca 1 år, dvs fra min CTR periode udløber her d 11.06.2015 og 1 år frem... Kan du ikke se det ?

Nej det fungerer ikke sådan, at du udløber 11.06.2015 og, at du så er fredet 1 år frem. Har intet med sagen at gøre. Næste gang, du køber redeptpligtigt medicin efter 11.6.2015 starter en ny CTR periode.

Din læge skal selvfølgelig følge de retningslinier, der er. Medicin kan som hovedregel ikke hamstres. Bl.a. har man gjort almindelige hovedpinepiller på 300 stk receptpligtige, fordi det kan være uhensigtsmæssigt at familier fx med hjemmeboende børn opbevarer for meget medicin.
Skal du over på et andet præparat, er det en dårlig forretning at have et lager af det gamle.

Regler er nok ikke lavet for vore blå øjnes skyld.

Men slut herfra.

Sidst redigeret af stampe; 03-06-2015 kl. 12:01.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 12:25   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Nej, mit årlige forbrug overstiger ikke 17.738 kr



Jeg skubber da ikke problemet frem... Jeg sparer i ca 1 år, dvs fra min CTR periode udløber her d 11.06.2015 og 1 år frem... Kan du ikke se det ?
Lad mig nu se om jeg kan følge dig. Så du tænker at du på et CTR år kan købe medicin til to år. Så nu køber du medicin ind der kan holde dig kørende indtil foråret 2016. Dvs dit næste CTR år starter i foråret 2016 og når du så når frem til ligefør det udløber i foråret 2017 køber og du får mest tilskud, køber du igen ind til et år mere. Jo det ser ud til at kunne svare sig. Du er godtnok god til at regne den ud Kio

Men kræver at lægen vil og må udskrive medicin til et år og udskriver den på en måde, så du kan lave indkøbet på en gang inden dit CTR år udløber. Jeg synes, når jeg køber medicin,at apoteket siger, der skal gå en måned inden jeg igen kan bruge recepten, hvis for eksempel lægen har udskrevet til 2 gentagelser.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 21:45   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Jeg fik 1 dåse 250 stk Ibuprofen 600 mg til 65,85 kr
samt pga CTR var steget et par dage efter
4 dåser á 250 stk til 227,55 kr (stykpris = 56,89 kr)

5 dåser i alt til 227,55 + 65,85 = 293,40 kr.

Her en Besparelse på: 586 - 293,40 = 292,60 kr, næsten halv pris.
Fik du udleveret 5 ds. Ibuprofen (600 mg) á 250 stk. på én gang?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg synes, når jeg køber medicin,at apoteket siger, der skal gå en måned inden jeg igen kan bruge recepten, hvis for eksempel lægen har udskrevet til 2 gentagelser.
Det samme har jeg oplevet med stofskifte-medicin.

Jeg kan heller ikke forestille mig, at jeg ville kunne få udleveret Dolol/Tramadol til et års forbrug, på én gang
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 09:23   #15
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Lad mig nu se om jeg kan følge dig. Så du tænker at du på et CTR år kan købe medicin til to år. Så nu køber du medicin ind der kan holde dig kørende indtil foråret 2016. Dvs dit næste CTR år starter i foråret 2016 og når du så når frem til ligefør det udløber i foråret 2017 køber og du får mest tilskud, køber du igen ind til et år mere. Jo det ser ud til at kunne svare sig. Du er godtnok god til at regne den ud Kio
Nemlig nu tager jeg 1 år ad gangen, det jo ikke sikkert min læge går med på den næst år. men prøver da at appellere til hans sunde fornuft..
Men den lkøn han bestrider, har han ikke sådanne problemer.

Han har iøvrigt lige svaret min besked med:
"Ok , du presser systemet , så skal du ikke bestille medicin det næste år."

Jeg "presser" systemet...? fattige mig på kontanthjælp...? han er sq en idiot nogle gange med sådanne udtagelser... nå, op og hente de 4 * 300 Pinex 500 mg i dag imens den er billig 14.55 kr stk med en besparelse på 43,50 kr/stk hehe.

Jeg prøver at få mit forbrug ned, hvis jeg kan klare den uden piller en dag, eller bare med 2 stk Pinex , så gør jeg det, æder ikke bare løs af Ibuprofen og Pinex, er sikker på det ikke er sundt .

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men kræver at lægen vil og må udskrive medicin til et år og udskriver den på en måde, så du kan lave indkøbet på en gang inden dit CTR år udløber. Jeg synes, når jeg køber medicin,at apoteket siger, der skal gå en måned inden jeg igen kan bruge recepten, hvis for eksempel lægen har udskrevet til 2 gentagelser.
Kommer an på hvordan lægen har skrevet recepten, hvorfor skal du, som borger i DK, og som er med til at betale hans ekstrem høje løn, ikke have bare lidt indflydelse på hvordan du får din medicin ?

Hvis medicinen ikke har en udløbsdato, hvorfor skulle du så ikke kunne købe den billigt, når du kan ?

Mvh Kio

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Fik du udleveret 5 ds. Ibuprofen (600 mg) á 250 stk. på én gang?
Igen, JA... gik op på apoteket, bestilte og betalte for dem, efter ca 2 mdl ventetid kom de alle 5 dåser (vil kun have dem fra 'Actavis'), havde selvfølgelig gemt kvitteringen og fået dem til at skrive, BETALT, IKKE AFHENTET.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det samme har jeg oplevet med stofskifte-medicin.

Jeg kan heller ikke forestille mig, at jeg ville kunne få udleveret Dolol/Tramadol til et års forbrug, på én gang
Er der en udløbsdato på dette stofskifte-medicin ?

Hvis ikke, kan jeg ikke se hvorfor ikke...

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 22:54   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Er der en udløbsdato på dette stofskifte-medicin ?

Hvis ikke, kan jeg ikke se hvorfor ikke...

Mvh Kio
Ikke kortere end så meget andet medicin, så vidt jeg ved.

Men jeg forestiller mig, at det handler om, at de vil sikre, at medicin ikke bliver misbrugt, og det er derfor jeg undrer mig over, at du kan få så meget udlevet på én gang.


Men jeg kommer i tanker om noget helt andet.
Hvis nu der sker det, at du, af en eller anden grund, bliver nødt til, at skifte medicin, så står du med en masse medicin, som du ikke kan bruge og, som du har betalt for.
Så har du spildt nogle penge, i stedet for at spare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 23:51   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis alle gør som du, så vil beløbet blot stige fra 800 til 1600.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 13:03   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis alle gør som du, så vil beløbet blot stige fra 800 til 1600.

Mener første step er 925 kr i 2015

Jeg synes, når jeg køber medicin,at apoteket siger, der skal gå en måned inden jeg igen kan bruge recepten, hvis for eksempel lægen har udskrevet til 2 gentagelser.

Lægen skal angive udleveringsfrekvensen på recepten og den kan apoteket - mig bekendt ikke minimere.

Sidst redigeret af stampe; 05-06-2015 kl. 13:06.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 21:32   #19
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
I min optik er lægen helt på vildspor hvis han skriver recepter til et helt års forbrug eller mere. Det er da ikke meningen at man skal have så meget medicin stående bare for at omgå systemet.

Der er nogen der skal betale, hvis ikke det er dig, så er det alle andre i samfundet der betaler.

Du har en mindreårig datter, det var netop pga. den aldersgruppe at begrænsningen med håndkøbsmedicin blev indført.

Tænk hvis nu din medicin faldt i forkerte hænder og voldte skade på andre, så ville man straks lynche lægen. Med de portioner du beskriver her, vil du have mere end 2.500 piller stående, jeg synes det er helt vanvittigt.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 11:22   #20
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Har lægerne modtaget "nye anbefalinger" og må kun nu udskrive 400 mg Ibuprofen ?

Jeg har siden mindst 2010 fra min læge modtaget Ibuprofen 600 mg imod smerter,
dette anbefalede min læge, da alm panodil ikke virkede mere og tager dem stadig.

Skriver så her til morgen igen en besked til ham:

"Kan jeg venligst bestille en recept på en dåse 250 stk Ibuprofen Actavis 600 mg ?"

Nu svarer han pludselig:
----------------------------------
Kære Kim

Pas på med de stærke Ibuprofen.... kan medføre hjertesygdom evt pludslig hjertedød.
Efter de nyeste anbefalinger kan jeg kun udskrive 400 mg Ibuprofen.

Med venlig hilsen

----------------------------------

Ja, jeg ved godt at det ikke er sundt, men hvad fa... skal man så gøre,
når man har knæ- ryg- og nakkesmerter og vild hovedpine.

Jeg tager Ibuprofen for det meste om aftenen hvor smerterne er størst,
så falder jeg også bedre i søvn. Det ved han.

Også at jeg er klar over, at for meget Ibuprofen og Pinex (medicinoverforbrug)
kan give hovedpine, men jeg er rimelig sikker på det er kronisk spændingshovedpine
fra mine knæ, ryk og ikke mindst den whiplash-skade jeg har i nakken.

Jeg træner fitness ca 1-2 gange ugentlig igennem de sidst 2-3 år, cykler næsten hver dag
og sørger for at komme ud og bevæge mig hver dag, Det ved han.

Jeg har aldrig haft problemer med mit hjerte samt puls og blodtryk.
Bliver checket 1 gang årligt.

Ønsker ikke at starte en diskussion med ham, har haft den samme læge de sidste ca 20 år,
og han er flink, men en hurtig søgning gav mig bl.a. dette hit fra 13 juli 2012.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/sme...ve-blodpropper

Så hvad mener han så med "Efter de nyeste anbefalinger kan jeg kun udskrive 400 mg Ibuprofen."

Det er der da ikke noget nyt i, eller er der ?


Og ifgl medicinpriser.dk og apoteket kan man stadig få 600 mg.


Jeg har nu svaret ham, med dette:
----------------------------------
Ok modtaget.

Sender du så en recept på 250 stk Ibuprofen Actavis 400 mg ?

Når de nyeste anbefalinger nu fraråder Ibuprofen, er der så en alternativ medicin imod smerter ?

Man kan jo stadig købe 600 mg Ibuprofen.

Mvh Kim
----------------------------------

hans svar:
----------------------------------
Nej , ikke udover Panodil som jo næppe hjælper så meget.
Men 600 mg bør tages fra markedet,er nok et spørgsmål om tid.

Med venlig hilsen
----------------------------------

jeg spørger så:
----------------------------------
Ok modtaget.

Sender du så en recept på 250 stk Ibuprofen Actavis 400 mg i dag ?
----------------------------------

Afventer nu svar.


Nogen her der har et par gode råd ?

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension