K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2015, 18:16   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bed om at få det på skrift.

Generelt må man ike arbejde, hvis man er på barselsdagpenge men et møde anses fx i et arbejdsforhold som værende en god ting, så man kan forventningsafstemme inden man vender tilbage.

Ved godt, du er i en anden situation.

Sidst redigeret af stampe; 04-06-2015 kl. 18:38.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 09:19   #12
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
jeanine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis dit ressourceforløb er sat til at slutte i barselsperioden, tænker jeg at du overgår til kontanthjælp, hvis ressourceforløbet ikke forlænges - så måske drejer det sig bare om at møde op og få forlænget ressourceforløbet.. mens du naturligvis fortsat er på barsel.
Ja måske men var ikke hvad den første sagsbehandler sagde.

Og det er jo ikke bare sådan lige at møde op til et nyt rehabmøde ,der skal laves nye papirer, holdes møder med sagsbehandler og læge som alt sammen tager tid.

Jeg fik netop af vide af første sagsbehandler at så længe jeg opretholdte mit ressource forløb , altså mindst lavede en af tingene de havde sagt jeg skulle ville jeg ikke ryge på kontanthjælp men bevare ressource forløb ydelsen og min ret til barsel. og ressourceforløb ydelse efter barsel.

Meeen så kom der lige en ny sagsbehandler som ikke kunne finde hovede og hale i tingene..
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2015, 11:50   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din ret til barsel kan ikke forsvinde, men prøv at skrive dine spørgsmål til kommunen og bed dem komme med et skriftligt svar, så du ved, hvad du har at gøre med.

Lyder ikke umiddelbart korrekt, at du aktivt fortsætter dit ressourceforløb under barsel,

Under barslen bevarer du den ydelse, du har været berettiget til som ressourceforløbsydelse

Har hørt, ressourceforløbet sættes på stby og fortsætter efter barslen, men det står for egen regning. Spørg kommunen.

Sidst redigeret af stampe; 07-06-2015 kl. 13:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 10:04   #14
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
jeanine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Din ret til barsel kan ikke forsvinde, men prøv at skrive dine spørgsmål til kommunen og bed dem komme med et skriftligt svar, så du ved, hvad du har at gøre med.

Lyder ikke umiddelbart korrekt, at du aktivt fortsætter dit ressourceforløb under barsel,

Under barslen bevarer du den ydelse, du har været berettiget til som ressourceforløbsydelse

Har hørt, ressourceforløbet sættes på stby og fortsætter efter barslen, men det står for egen regning. Spørg kommunen.
Ja var også det første sagsbehandler sagde. Venter på at modtage agtindsigt så jeg kan se om den tidligere sagsbehandler har noteret det ned.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Kære Jeanine.

Jeg forstår godt din frustration over udmeldingen fra din nye sagsbehandler og mener som dig at du skal have fred til at holde din barsel. Som du skriver ved sagsbehandleren heller ikke hvad reglerne er. Så prøv at tage den med ro, mens hun finder ud af reglerne.

Har du nogen der kan hjælpe dig selv finde reglerne eller kan du vente et par dage til en eller anden her på K10 finder dem frem? Tingene går ikke så hurtigt her. Alle brugere af K10 er syge i en eller anden grad, så giv det lidt tid. Vi hjælper alle hinanden så godt vi formår.

Og vær god at blive i din tråd, og ikke starte flere tråde med den samme frustration. Det forvirrer bare dig og os.

Mvh Akvamarin

----------------------------------------

Beskæftigelsesministeriet skriver: Alle gravide har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...rselorlov.aspx

Så du har den samme ret til at holde barsel som alle andre.

Det er almindeligt at man sidst i barselsforløbet planlægger hvordan man genoptager arbejde eller aktivering hvis man er ledig. Så du kan forvente at blive kontaktet en måneds tid inden din barselsorlov er færdig omkring, hvad der skal ske når din barsel er færdig. Det er helt normalt . Det bliver alle som arbejder også, da man jo skal finde ud af præcis hvordan du skal starte op igen, har du fået pasning til dit barn osv. Har du behov for at starte blidt op eller er du bare så klar til at komme tilbage. På min tidligere arbejdsplads skulle der for eksempel ligge en vagtplan klar senest 4 uger før en barselsorlov slutter (alle havde krav på at kende deres vagtplan 4 uger i forvejen, ikke kun dem på barsel). Den som er på barsel skulle selvfølgelig have mulighed for at komme med ønsker til sin plan og kom typisk ind til et møde en 5-6 uger inden barslen sluttede, hvor planen for opstart så blev lagt.

-----------------------------------------------

Du kan læse om dine rettigheder i Vejledning om ret til orlov og dagpenge ved barsel kapitel 10 Ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption for modtagere af ydelser efter lov om aktiv socialpolitik

Som modtager af ressourceforløb gælder de samme regler som for modtagere af kontanthjælp.
Tak for links
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2017, 15:21   #15
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
jeanine er ny på vejen
Hej igen

Er der nogen der kan anbefale en god neurolog som anerkender fibromyalgi og piskesmæld som fysisk sygdomme?
Er blevet udredt for min fibromyalgi og piskesmæld hos reumetoulog Men søger nu en neurolog grundet mistanke om slidgigt og/eller diskusprolaps.
kommer fra Lolland og den tætteste neurolog her nede er på Nykøbing sygehus og han anerkender ikke fibromyalgi eller piskesmæld som værende fysiske.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2017, 12:45   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men søger nu en neurolog grundet mistanke om slidgigt og/eller diskusprolaps.

Er det til den udredning evt ved scanning relevant om han anerkender firbomyalgi og piskesmæld som værende fysiske?

Hvad mener din praktiserende læge med hensyn til henvisning til yderligere udredning?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension