K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2017, 22:28   #1
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
FP med kontrol

Godaften
Ved der er utallige tråde om FP med kontrol, synes dog ikke jeg har kunnet finde svar på mit spørgsmål.
Som jeg forstår der skal man ikke selv gøre noget aktivt, når tiden for kontrol nærmer sig eller er overskredet. Gælder det også, hvis der er gået 1år+ siden kontrollen var oplyst til at finde sted.
Den eneste udvikling der har været i sygdom er i negativ retning, så der er ingen mulighed for at komme retur til arbejdsmarkedet.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:04   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Førtidspension med REVISION...

http://www.k10.dk/showthread.php?p=291178

https://www.k10.dk/showthread.php?t=34942

Kære Aarhus

Hvis din situation er som beskrevet, kan du godt minde din sagsbehandler om, at din revision er overskredet og samtidig spørge ind til sagsbehandlingstiden for afgørelsen til revisionen skal falde.

Så bliver din sagsbehandler forvirret da ingen af de 98 kommuner endnu ikke har vedtaget en sådan frist til afgørelse af revision af førtidspension.

Hvis skal du tage det hele roligt. Overskridelsen skyldes at kommunerne ikke prioriterer det særligt højt.

Desværre bliver mange nervøse for denne revision af ens førtidspension. Men hvis lægen mener det samme som du, så tager du det roligt.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:11   #3
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Hej phhmw
Situationen er helt som beskrevet både egen læge og kommune har været indover i forhold til diverse hjælpemidler i de mellemliggende år.
Jeg er egentligt mest i tvivl om, hvorvidt det kan få nogle negative konsekvenser for mig, hvis jeg blot lader det køre uden at gøre nogen opmærksom på kontrollen. Den SB der hjalp med hjælpemidler vidste det godt, hun udtalte dog, at der intet var at komme efter i mit tilfælde. Jeg har bare endnu tilgode at opleve de forskellige afdelinger kommunikere med hinanden, og har intet hørt, så tænker den stadig kører med kontrol.

Hvis jeg skal have fat i en SB, hvem er det så? Den der havde min sag og klargjorde til pensionssag, den der behandlede den i pensionsrådet eller en helt tredje?
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2017, 23:11   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville...hvis du er nervøs og gerne vil have den revurdering overstået...selv rette henvendelse til kommunen...for at få den sat igang...

Er du ligeglad og ikke nervøs....så lad være med at gøre noget som helst....det er IKKE dit ansvar at sætte revurderingen igang....og du modtager jo din førtidspension hele tiden...

Så det er lidt op til hvordan du har det med den revurdering....om hvad du bør gøre...

Uanset...så kan det ikke komme tilbage og ramme dig...

Er helbredet ikke blevet bedre og endda forværret....ja så vil du beholde din pension uden problemer...

Edit....vi skrev samtidig...

NEJ det kan IKKE få nogen konsekvenser for dig hvis du undlader at sige eller gøre opmærksom på revurderingen....som skrevet ovenfor....det er IKKE dit ansvar...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2017, 08:24   #5
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Tak for svar begge to, så tror jeg egentlig bare, jeg lader det være, der er jo ingen tvivl om, jeg er, hvor jeg hører til i systemet, så kommer de nok til mig i bunken på et tidspunkt.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension