K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2010, 10:35   #51
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ved ikke. Eller jo...
Når man bevæger sig ud på nettet, kan man desværre komme til at rende ind i nogle forfærdelige holdninger og udtalelser og selvfølgelig bliver man rigtig såret over det.
- Men når man så har slikket sine sår, så tror jeg, at det er vigtig, at kunne sige til sig selv, at det k an ske ind i ml. når man stikker sin snude frem...

I sidste uge var der en person, som sendte mig en privat besked.
Om vedkommende måtte stille mig nogle spørgsmål vedr. mine kontaktpersoner i socialpsykiatrien, hvor mange timer jeg er tildelt og hvorfor jeg får det?

Jeg svarede ærligt om timeantal og lidt om hvorfor jeg får dem og hvordan jeg havde det, før jeg fik hjælpen tildelt.
Jeg fik de groveste udsagn, som jeg nogensinde har set.

'Jeg skulle skrive et takkebrev til den danske stat'. (Fordi jeg ikke er dansk statsborger)
'Det er min skyld, at Holbæk Sygehus bliver nedlagt og at Køge ikke bliver til noget'.
'Jeg er mere plejekrævende end et helt plejecenter og ellers fyldt med løgn om, hvad jeg beskrev'

Så var der en hel bardulje om min andelslejlighed (som jeg ikke har)
og noget ala, at nu havde jeg jo tid, til at sidde og skrive herinde, mens 'kommunens folk rende rundt og arbejdede i min have' - samtidig med, at jeg brokkede mig over de samme folk.
Vedkommende så mig som meget velfungerende (krystalkugle...)? og i i følge vedkommende var jeg igen fyldt med løgn, for jeg har en søn og hvis mit forløb var sådan, så ville jeg ikke være kommet hjem til ham.

Tak for kaffe - den gjorde da også nas.
Jeg viste det skrevne til nogle få og de mente, at jeg skulle politianmelde vedkommende.
Dels lidt svært med anonyme postulater og da vedkommende skrev, at h*n ville slette sin profil næste dag kl. 12, fordi der også var endre end mig, som h*n syntes var for meget, så gjorde jeg ikke mere ved det og siden har jeg heldigvis ikke fået flere af disse gemene udtalelser.

Det irriterede mig lidt, at jeg tog det til mig, lige da det skete, men har lært af det, at jeg ikke skal bralde ud om mit liv, hvis jeg ikke er sikker på vedkommende.
Eller om jeg kan tåle mosten, hvis jeg får sådanne beskeder.
Det synes jeg er ærgeligt, for jeg har mange erfaringer både indefor behandlingsregi, men også fx. med støtte/kontaktpersoner.

Så hvis man er meget åben og ærlig om ens egen sitiation, må man desværre være forberedt på nogle gevaldige hug.

Også herfra tillykke med din pension, Smidt.
Før man når så langt, har man været så grueligt meget igennem og jeg forstår, at du både er lettet og glad.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:58   #52
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Mella
Du har helt ret når vi stikker næsen frem kan vi også få nogle over den, og så mener jeg endvider at de mennesker som er så grove at de har det behov for at svine andre til er meget meget syge…

Jeg synes godt nok den er meget grov den du fik, kan godt forstå du blev såret og ked af det… men jeg kan læse at du heller ikke vil offer flere tanker på den person, ved du hvad det er de heller ikke værd, og ved at give dem næring bliver de jo også bare ved.

Mange tak for tillykke, jeg ser frem til at få noget ro på mit liv nu, har godt nok stadigvæk kampem om at få genoptræning, men det håber jeg snart lykkes.


Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 14:47   #53
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Rart når det lykkes!



også tillykke fra mig...
selvom jeg er en af de "nye" i klassen

...kan jeg sagtens forestille mig, at det må hjælpe en lille smule,
endelig at få ro på fremtiden!

Lov mig at prøve,
ikke at lade andres mistænksomhed og misundelse,
komme dig nær, for der er helt sikkert desværre mange af den type mennesker!

...og det er livet for kort til... men nogen gange er det bare svært,
ikke at lade div. kommentarer påvirke, for selvom man godt selv ved,
hvor forfærdeligt man skal have det, for overhovedet at tænke på,
at "ønske" sig ftp, er vi jo "kun" mennesker , og ikke robotter!

...derfor vil andres meninger nogen gange påvirke os,
uanset hvor indlysende forkerte og absolut hadefulde de end er...


Så til alle meget syge medborgere,
VI VED hvor forfærdeligt det er,

ikke at kunne arbejde, som vi plejer...
altid have ondt, et eller andet sted...
kæmpe med sig selv, fordi kroppen ikke virker som den skal...
kæmpe mod "systemet"...

kæmpe mod andres utalte spørgsmål,
(er h*n syg? jamen man kan jo ikke SE det?? hvorfor går h*n hjemme?
hvorfor er h*n ikke på arbejde? Jamen kan det virkelig passe???
osv. osv. osv. osv. osv. osv.


De skulle bare prøve 1 uge, ja, de fleste "almindelige" mennesker,
ville ikke holde til presset bare 1 måned...!!!
For desværre i dagens danmark, er man pludselig blevet

misundelsesværdig,
nasser, utroværdig, ugleset, udenfor, mistænkeliggjort,
i gabestok, "heldig"???, en alle må kaste deres rådne tomater på...
BARE FORDI MAN ER SYG!?


I skulle skamme jer, alle i "raske"! Thi I aner ikke hvad I snakker om!!!


Undskyld din tråd blev lige brugt til, at få en LILLE smule af trykket!





Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 19:32   #54
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Kiskada

Først mange tak

Og jeg skal prøve ikke at lade andres mistænksomhed og misundelse komme mig for nær, og ja du har så ret det er livet for kort til.

Citat:
Undskyld din tråd blev lige brugt til, at få en LILLE smule af trykket!
Det er ok ind i mellem når man læser noget har man brug for at komme af med det så helt i orden, og jeg kan bestemt godt følge dig i alt det du skriver.

Kram Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 19:32   #55
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Hej Smidt

Tillykke med at du nu får ro til at koncentrere dig om dit helbred og din familie.

Jeg er selv bevilget ftp. pr. 1/9, på en § 17, så ja, det kan lade sig gøre.

Er også stadig lidt omtumlet, men den største følelse er nu lettelse og optimisme. Nu kan jeg endelig selv bestemme hos hvem og hvor jeg vil søge behandling, så jeg tror at jeg nu kan få en lidt bedre hverdag, jeg kan komme på ferie, når jeg får det bedre og jeg kan være lidt mere for min familie.

fra køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 19:39   #56
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af køkkenleder Se meddelelser
Hej Smidt

Tillykke med at du nu får ro til at koncentrere dig om dit helbred og din familie.

Jeg er selv bevilget ftp. pr. 1/9, på en § 17, så ja, det kan lade sig gøre.

Er også stadig lidt omtumlet, men den største følelse er nu lettelse og optimisme. Nu kan jeg endelig selv bestemme hos hvem og hvor jeg vil søge behandling, så jeg tror at jeg nu kan få en lidt bedre hverdag, jeg kan komme på ferie, når jeg får det bedre og jeg kan være lidt mere for min familie.

fra køkkenleder
Hej Køkkenleder
1000 tak. og her fra får du også Tillykke med at du nu kan få ro på dit liv og forhåbning dit helbred, og kunne være noget mere for din familie....
Ja og tænk en gang når vi har fået ro på og fred til at hele efter turen gennem systemet, kan vi tage på ferie....

Jeg håber også at kunne være lidt mere for min familie med tiden.

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 22:07   #57
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tåber kan man desværre møde alle steder.

På sin vis tror jeg man gør klogest i at lukke ørerne for deres udgydelser, men desværre der der så mange af dem, og hvordan er det nu Niels Hausgaard siger: "er de fleste de bedste eller bare de fleste?"

For første gang i 15 har jeg haft sommerferie, og jeg har nyyydt det.

I de næsten 15 år jeg sloges med kommunen har jeg været utroligt heldig, aldrig at blive sendt ud i noget i sommerferien, men jeg har altid været nødt til at have en plan B når jeg har meddelt ferie i vuggestue, børnehave og sfo, men ikke i år.

Vi har "kun" været på de sædvanlige endags-ture, men for min skyld kunne vi godt være blevet helt hjemme, og alligevel har det været min bedste sommer i 15 år.

Så endnu engang TILLYKKE med fp'en, men især den ro og vished der følger med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 16:47   #58
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Mange gange tillykke.
Håber jeg en dag også langt om længe kan opleve den fornemmelse

Må jeg spørge, når du vælger at søge efter §17, er det så fordi sagsbehandler ikke vil indstille ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 17:15   #59
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Vovse

UPS… havde først lige set du havde skrevet

Hvor det bare super dejligt at læse om hvor meget du har nyyyyydt din sommerferie i år, og det er bare også så velfortjent og du har ret så er det lige meget om det er endags ture men bare det at kunne sige ”JEG HOLDER FERIE OG JEG SKAL IKKE VÆRE BANGE FOR AT BLIVE SENDT I ET ELLLER ANDET JEG IKKE MANGTER”



Hej SoLost

Jeg håber også at du snart får din ftp. Omkring dit spørgsmål, så ved jeg ikke om sagsbehandleren ikke ville for det har været meget forvirrende med alle de sagsbehandler jeg har haft de sidste 2 år, så da jeg havde været til undersøgelser på center for hjerneskade og rapporten kom, var det i samråd med min fagforening at vi søgte.

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 18:34   #60
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hej SoLost

Jeg håber også at du snart får din ftp. Omkring dit spørgsmål, så ved jeg ikke om sagsbehandleren ikke ville for det har været meget forvirrende med alle de sagsbehandler jeg har haft de sidste 2 år, så da jeg havde været til undersøgelser på center for hjerneskade og rapporten kom, var det i samråd med min fagforening at vi søgte.

Hanne
Tak, tak - håber jeg også. Har også kæmpet med systemet i 2.år nu

Ja okay, det kan jeg godt se så - men er da rigtig godt, at du har fået den på §17 så og ikke skulle ud i en anke.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension