K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 23:18   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg så det også godt - det er jo en sag der ligger mig meget på sinde da jeg selv lider af OCD (dog på et mere hysterisk niveau, om man så må sige).
Jeg har jo overskredet deadlinen på de 37 år, og kan hverken få hjælp til det ene eller det andet.
Jeg, mine forældre mf har jo også selv måtte betale ud af egen lomme, så der i det mindste kunne ske bare LIDT, men desværre uden positivt resultat da jeg aldrig fik det bedre, men tværtimod værre. HAVDE jeg nu kunne få økonomisk støtte da jeg var yngre, jamen så kunne jeg også have fortsat behandlingen indtil jeg måske fik det markant bedre. Den hjælp om støtte jeg selv kunne få, var ikke mange potter pis værd, og lugtede langt væk af ''en hovsa løsning'' og hvor adfærdspsykologerne skiftede hver gang jeg mødte op, hvilket jo ikke just er fremmende for en OCD patient der lever på regler, tryghed og rutiner.

Jeg håber inderligt at indslaget kan gøre en forskel. Løbet er desværre kørt for mit vedkommende, men for alle de unge mennesker der kan blive udmærkede mennesker med den rette hjælp, og som har meget bedre chancer for at blive OCD fri, hvis de kommer i hurtig behandling.

Flot du stod frem og slog et slag for dem alle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:12   #12
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Kontaktoplysninger

Hej Alle.


Jeg har lige været lidt væk fra forummet, da jeg har haft behov for at slappe lidt af.

Jeg har læst, at nogle af Jer gerne vil I kontakt med DR for at få belyst Jeres problemer med systemt.
Hvis nogle af Jer har lyst til at komme i kontakt med jornalisten, som lavede indslaget med mig, vil jeg godt give Jer kontaktoplysningerne.
I kan blot poste mig en privat besked.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:17   #13
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Helene.

Tak for dine ord i dit indlæg.

Hvis du blot får den rette behandling, tror jeg ikke, at løbet er kørt for dig. Det kan lade sig gøre at få det langt bedre eller blive rask, hvis man blot får den rette og en kvalificeret behandling.

Du må endelig ikke give op. Det har jeg selv været ved. Det er selvfølgelig ikke nemt, hvis man ikke kan få tilskud til behandling, men du kan altid forsøge at søge. Det højest man kan få er afslag. Dette kan dog også slå hårdt. Jeg tror dog, at hvis vi er nok, som råber op, så må vi nå et punkt på et tidspunkt, hvor politikerne ikke kan sidde det overhørigt.

Held og lykke.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:22   #14
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Flemming.

Hvis du læser mit seneste indlæg i dagbogen på min hjemmeside, så kan du se, hvordan jeg bar mig ad med det.
Jeg er for doven til at skrive det her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Ja,

Super godt gået med at få det frem på dagsordenen

Hvordan bar du dig afsted med det ?

Vedr. Sophie Løhde, så kom hun faktisk med et løfte om at der skulle gives adgang til offentlig betalt psykologhjælp. Det ville journalisten så holde øje med.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:40   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har været på Rigshospitalets afdeling for OCD behandling, som hjælper omtrent 90 %. Men de kan desværre ikke hjælpe mig, fordi jeg har flere diagnoser som der overlapper hinanden: OCD, psykoser med hallucinationer, uvirkelighedsfornemmelser, generel angst osv. Havde jeg haft 'ren OCD' så ville der måske nok have været nogle muligheder, men når jeg overskrider mine grænser - som jo ér en af ideerne når man skal fjerne OCD, så bliver jeg svært angst og den angst kammer nogen gange over i en psykotisk tilstand, hvorfor der ikke findes nogen behandlingsmuligheder. Samtidig er min OCD patologisk dvs sygelig, hvilket betyder at den kan opstå hen af vejen - pludselig skal jeg Feks tjekke alle dørskilte selvom jeg ALDRIG har gjort det før, eller skal læse alle informationerne ved busstopstedet eller læse etiketterne på en lang række varer i supermarked. Så der er ikke rigtig nogen der kan beabejde det, da det hele tiden flytter sig og skifter karaktér. Andre gange tjekker jeg intet af ovenstående. Eller pludselig får jeg en trang til at skulle tælle alle striberne i lysovergangene, selvom trangen ikke har været der i X antal år.
Det er langt lettere at have en hvilende OCD, hvor man Feks vasker hænder hele tiden, eller er bange for tal. Så er der noget at arbejde med og henimod.
Hos mig skulle man nok spørge ,,og hvad handler det så om idag'' da ikke alle dage er ens.

Dog har jeg nogle enkelte HELT FASTE typer som jeg altid har. Og det er at jeg ikke røre ved håndtag, ikke spiser af offentlig bestik og service, ikke går på offentlige toiletter (og en halv snes andre!) altid skal tjekke mine låse og lyskontakter - somregl slukker jeg også for hovedafbryderen, og alligevel kan jeg komme et godt stykke ned af gaden, når jeg får fornemmelsen af at jeg egentlig nok bør ekstra tjekke. Men hvis der Feks er en hjemme i mit hjem - så kan jeg gå fuldstændig normalt uden at tjekke en pind.

Så jeg er et kompliceret tilfælde, hehehe.
Men jeg er okay med det, jeg har accepteret at sådan er jeg. Det er muligvis let fordi jeg aldrig har haft det anderleds, så jeg har ikke noget at måle med. Mit startede da jeg skulle i børnehave, så jeg har ingen erindringer om et liv uden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:44   #16
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Det er godt nok vildt Helene. Jeg er helt målløs. Jeg føler med dig.

Jeg har haft OCD siden jeg var 10 år, så jeg synes også, det er svært at huske et liv uden OCD.
Følgelidelser kender jeg også til, men det er af en anden art end dine.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:15   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit er sikkert også arveligt, begge mine forældre led af psykisk sygdom - min Mor led af OCD (det er aftaget med årene - hun er over 80 år), men har altid kunne arbejde. Hun fungerede pga sin OCD både som rengøringsdame, sygeplejerske, patientvejleder, og kok. Hun var sygeplejerske, men gjorde rent og alt det andet samtidig, så hun var værdsat.
Min Far var manio depressiv (men har både lang uddannelse og har aldrig haft en sygedag pga det frem til sin død), da han blev ældre slog han sig så på fiskehandel, hahaha, og jeg har en halv søster på min Fars side som er skizofren. Så mine odds/gener er måske heller ikke lige de bedste.

Dog er det en glæde at se, at mine børn er sunde og velfungerende. Den 16 årige er min modsætning, men det kommer nok af at jeg altid har lokket ham til alt det jeg ikke selv turde
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 11:33   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Folketingsår: 2007-08 (2. samling)
Dokument Alm. del - Spørgsmål 452

Sagstitel: SOU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 05/08-08
Omdelt: 06/08-08

Titel: Spm. om hvilke årsager vil ministeren anføre som årsager til, at mennesker med den psykiske lidelse benævnt OCD tilbydes vidt forskellige behandlinger, til velfærdsmninisteren

Spørgsmålets ordlyd: Hvilke årsager vil ministeren anføre som årsager til, at mennesker med den psykiske lidelse benævnt OCD tilbydes vidt forskellige behandlinger afhængig af f.eks. bopælskommune og lignende?

Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: behandling
U-emneord: bopælskommune, psykiske lidelser, OCD
Dokumentrelation Se også: SOU alm. del - Spørgsmål 453
Spm. om hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre, at alle borgere med OCD sikres lige behandlingstilbud med udgangspunkt i lidelse, diagnose og prognose frem for bopæl m.v., til velfærdsmninisteren
Citat:
Folketingsår: 2007-08 (2. samling)
Dokument Alm. del - Spørgsmål 453

Sagstitel: SOU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 05/08-08
Omdelt: 06/08-08

Titel: Spm. om hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre, at alle borgere med OCD sikres lige behandlingstilbud med udgangspunkt i lidelse, diagnose og prognose frem for bopæl m.v., til velfærdsmninisteren

Spørgsmålets ordlyd: Hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre, at alle borgere med OCD sikres lige behandlingstilbud med udgangspunkt i lidelse, diagnose og prognose frem for bopæl m.v.?

Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: behandling
U-emneord: behandlingstilbud, bopælskommune, psykiske lidelser, OCD
Dokumentrelation Se også: SOU alm. del - Spørgsmål 452
Spm. om hvilke årsager vil ministeren anføre som årsager til, at mennesker med den psykiske lidelse benævnt OCD tilbydes vidt forskellige behandlinger, til velfærdsmninisteren
http://www.ft.dk/Samling/20072/almde.../452/index.htm

http://www.ft.dk/Samling/20072/almde.../453/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 12:50   #19
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Tak for tippet.
Det er nok Sophie Løhde, som har været i aktion.

Jeg er spændt på svaret.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 15:03   #20
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Nu har jeg fået lavet et direkte link til udsendelsen.
Lige nu kan jeg ikke finde ud af at redigere mit eget indlæg, så jeg må klare det ved at skrive en ny besked.
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uni...%2526day%253d0
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et indslag omkring villigheden til, at melde folk for socialt bedrageri GentleGiant Politik og Samfund 9 01-02-2013 08:20
Så kom K10 lige i avisen supersus Politik og Samfund 25 03-06-2012 22:34
stressramt søges til TV2 indslag i aften, søndag 12.10.! klarkurs Dit og Dat 22 15-10-2008 09:29
Indslag fra SOL.dk Hejdien Det er da strengt ! 0 12-10-2005 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension