K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2008, 10:03   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
ATT. Odenseaneren!

Det er sådan vi fremover skal arbejde: hver gang vi ikke kan komme videre, skriver vi til de ansvarlige, for at få korrekte svar. Flot. Det bliver spændende at læse deres svar.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 10:33   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Mus0025

Hvis du går ind på tråden "Trivalliteratur" ("fjernbetjeningen" havde staveproblemer den aften ), kan du læse om mit møde med bemeldte herre .... Jeg kender også til en anden, der har været i kløerne på ham.

Dog må jeg meddele at RM er autoriseret, og derfor kan man klage over ham til Psykolognævnet, hvilket jeg også har gjort.

Min klagesag blev optaget og er nu under behandling ..... vente ..... vente ....GAB!!

Det ser ud til, at i hvert fald, Odsherred og Holbæk Kommune, er begyndt at benytte samme fremgangsmåde over for deres sygemeldte borgere, og som, for mig at se, handler om at tildele os en psykisk overbygning på vores fysiske lidelser .... sådan a la TERM-model (se denne + Eva Blach)

Jeg har noteret mig at nogen (HVEM?) her i forummet har hævdet, at man selv kan vælge mellem 3 forskellige eksterne 'undersøgere' (læs: psykologer, speciallæger m.m.). Vedkommende må meget gerne melde sig på banen med lov og § please

Samtidig vil jeg gerne vide om det er lovligt at undersøgelsen skal foregå på Kommunekontoret, for det er absolut uhensigtsmæssigt, idet man dèr risikerer, at blive afbrudt af hjernedøde sagsbehandlere med en total mangel på respekt for sine medmennesker, som det skete i mit tilfælde

Selv har jeg en mistanke om, at det handler om at èns sagsakter ikke må sendes ud af "huset", og at man så omgår loven på den måde i vore respektive kommuner .... smart ikk' ?

Har endnu ikke haft tid til at undersøge det selv (altså lovligheden) omkring undersøgelser af den art på kommunekontorerne; men det kan jo også være at der sidder een med viden om dette her på siden ???

Under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at gå ind på Psykolognævnets hjemmeside www.pn.sm.dk/ og orientere dig om hvad der kræves af god psykologskik mm.

Jeg vil også råde dig til at forlange den skriftlige afgrænsning af RM arbejdsopgave (hvad er han blevet bedt om at undersøge), og hvis der i den ikke står noget om at han skal give en udtalelse om din psykiske tilstand, men kun er nævnt ordet ”ressourcer” vil det være smart af dig at sige til ham, at en udtalelse om din psykiske tilstand vil føre til en øjeblikkelig klage til psykolognævnet.

Ovennævnte er en vigtig pointe, da du så ka' afværge den s.... sjælebefamlers psykiske overgreb på dig

Undersøgelsens indhold;
Den tager 3 timer, og indledes med at du skal fortælle om din opvækst, forældre, søskende, uddannelser samt arbejdsliv. Så har han nogle mærkelige tests hvor der bl.a. indgår en farveprøve, og derefter bliver du direkte intelligenstestet med WAIS intelligenstest. Til slut runder han det hele af med lidt resultater, og efter en rum tid får du hele lortedyngen (hans rapport til kommunen) smidt i hovedet af din sagsbehandler pr. brev.

Og så håber jeg du har en kæreste/ægtefælle der kan samle dig op over hele Holbæk og omegn.

OG nej, DEN vil jeg meget gerne have at du undgår, der for min udførlige beskrivelse, så du er rustet til tænderne ..........

Nu KAN det godt være at han er blevet mere forsigtig fordi jeg har klaget over ham, f.eks. har jeg set en konklusion der ikke indeholdt intelligenskvotient samt færdige diagnoser. Den undersøgelse blev foretaget efter at jeg havde klaget.

Hvis du har mere at spørge om er du velkommen til at kontakte mig, i åbent forum eller i en pm.

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 24-10-2008 kl. 12:21.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 15:05   #13
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
hurtigt sr da

Har fået mail fra socialudvalget;

Citat:
Med henvisning til dine henvendelser af 8. og 24. oktober skal jeg gøre op-mærksom på, at Socialudvalget ikke sagsbehandler henvendelser, og du vil derfor ikke modtage svar på dine spørgsmål.
Så jeg får altså ikke svar på;

Citat:
Jf. principafgørelse SM P-22-05

Har kommunen ret til - i forbindelse med sygedagpengesag - at lade borgeren undersøge hos kommunens egen uautoriserede psykolog?

Jeg har efterfølgende forsøgt at klage til psykolognævnet, som desværre ikke behandler klager over uautoriserede psykologer.

Med venlig hilsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 15:27   #14
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
I denne tråd startede musoo25 med
Citat:
nu mener min sagsbehandler at der skal laves en psykologisk vurdering af tilstanden(piskesmæld)
Tilgiv mig min store uvidenhed - hvilken forbindelse er der mellem en piskesmæld og en psykologisk vurdering?????????

Jeg troede (i min store naivitet og uvidenhed), at piskesmæld var en følge af fx. et færdelsuheld og noget, der skete fysisk i rygsøjlen. Hvorfor skal der så laves en psykologisk vurdering????

Hvis ikke sagsbehandleren har en MEGET god forklaring på sammenhængen, må den høre ind under "unødig dokumentation"!
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 17:24   #15
mus0025
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 52
Styrke: 16
mus0025 er ny på vejen
Hej

Jeg siger tusind tak for jeres svar

Det er Holbæk kommunes lægekonsulent som mener jeg skal have lavet den psykologiske undersøgelse derfor mener min sagsbehandler at den skal laves på grund af hans udtalelse.jeg synes sku det er latterligt Fordi man har et Piskesmæld skal man have sådan en undersøgelse.

God Wee-kend

Hilsen Mus
mus0025 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 20:48   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
odenseaneren, øv, meeeen det havde vel også været for meget at håbe på.

Nu er det sådan, indtil videre da, at man som borger i kommunen har mulighed for at stille spørgsmål til byrådet -har du overskud til det?

For det kunne sørme være interessant om de også der vil afvise dig -ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 21:15   #17
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej!
min kommune har også fået en psykolog rapport,den beskrev mig og min lidelse nøjaktig som jeg var/ er..

Den kunne kommunen ikke bruge så jeg blev sendt til psykiater Eva Blach og fik lavet en rapport som ingen kunne genkende mig i..

Den kunne de bruge...
men jeg kan ikke bruge den til en pind ikke engang toiletpapir for kvaliteten af papiret er lige som det gammeldags 00
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 21:28   #18
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Alle Sammen

Jeg har ENDELIG efter rykkere osv. MED §, endelig fået mine "Kaosaktindsigt" ....

De er simelthen for dårligt uddannede ... ÅHR herre gud

Jeg tager naturligvis fat i min advokat, der får sig et grineflip, ta'r sig sammen og prøøøøøver at tage det hele, bare en smuuuule alvorligt

Mus0025, Puh, det er sq godt nok træls, når man har prøvet at ligge spredt ud over hele Odsherred og omegn, med en kæreste, der fortvivlet prøver på at "grounde" een .......... DEN del tilgiver jeg aldrig

Det var synd for Viper (min kæreste); men nu har hun rest sig som fugl Phoenix af asken ....


Bare klø på, selvom det kræver lidt hår på p....... og en tålmodighed, jeg bare ikke HAR

Don't give in ..... I'm there..... okay ... Love and respect Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 24-10-2008 kl. 22:59.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 07:52   #19
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Byråd

Hej Buster

Bliver nok nødt til at sige nej. Orker ikke mere - er mega træt af Odense Kommune!!!

Det bliver noget andet hvis advokatens svar er positivt. Så vil jeg fluks forelægge det Byrådet mv.

Tak for din tanke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 10:55   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
odenseaneren: jeg kan fuldt ud forstå dig, jep.

Det kræver mere end overskud at trænge igennem så du skal såmænd ikke føle dig alene

Kan da lige tilføje at i et enkelt tilfælde stillede jeg spørgsmål til byrådet og det var sørme interessant at se hvilke svar, eller rettere mangel på samme, jeg fik!

Nu har jeg faktisk på skrift at man i hvert fald i et tilfælde lyver lige så langt som en hest kan rende -og tro mig -DET SKAL BRUGES

Jeg har endnu ikke helt sluppet Sorø Kommune da vi stadig bøvler med en del ting og jeg vil sørge for at gøre livet bare en lille bitte smule besværligt for dem for nu må de se at komme op i omdrejninger

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykologisk udredning Syvsoveren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-11-2011 00:14
Psykologisk vurdering lukker for fleksjob tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-06-2011 14:04
psykologisk vurdering tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-02-2011 20:48
Psykologisk test el. psykiatrisk vurdering hla72 Alt det andet 14 08-12-2009 23:07
psykologisk test tigger Alt det andet 4 02-04-2009 11:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension