K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2014, 20:11   #1
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Tilkendelse af FP

Jeg har i dag været til møde i jobcentret ..
Ang. arbejdsmarkedsfastholdelse ..
Der var som noget nyt 2 sagsbehandlere med ..
De to mente .. at hvis de skulle arbejde videre med min sag om .. at finde fleksjob til mig (Jeg er tilkendt fleksjob) .. så vil Kommunen modarbejde de lægelige oplysninger som klart udtaler .. at skal jeg i arbejde (fleksjob) .. vil min situation sikkert forværres ..
Så nu vil de mene .. at en førtidspension vil være bedre for mig ..
De sagde .. at jeg godt må arbejde når jeg får FP .. (Skånejob) ...
Nu skal jeg udfylde en rehabiliterings plan sammen med en ekstern samarbejdspartner .. (CAB) ...
Hvad er det?
Er førtidspension bedre "lønnet" end hvis jeg fik et fleksjob? ...Jeg får ledighedsydelse nu ...
Jeg er sat til en arbejdsevne på 15 timer pr. uge ...
Jeg får jo hjælp nu til husleje (§34) og til tandlægeudgifter samt medicin ..
Bortfalder de ydelser hvis jeg får tilkendt førtidspension? ...
Jeg bor alene og har ingen børn .. (bortset fra min kat)!
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 21:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse om rehabiliterings planen her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan

Du skal have udfyldt den forberedne del...

På førtidspension vil du fra 1/1-2015 kunne få ca 17.900 kr pr måned når du er enlig....der skal så trækkes skat osv...

Du vil kunne tjene en del mere hvis du er i fleksjob...

Men som regel er det ikke pengene som afgøre dette....det er ens helbred...da dem der får en førtidspension ja de kan næppe arbejde særligt meget efter de nye regler er indført...

Jeps dine tilskud bortfalder hvis du kommer på pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 21:42   #3
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Tak for dit hurtige svar ...
Men desværre har du så ikke helt ret ...
Hvis jeg fandt et fleksjob på ca. 15 tm. pr. uge ... ville jeg få nogenlunde 1.000,- kr. mere end det jeg får nu på ledighedsydelse ...
Det ser jeg ikke som en del mere ...
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 23:55   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm mener nu at jeg har ret...

Hvis du får mindstelønnen inden for et erhverv så plejer det at være en del mere end det man får på dagpenge..

Så jeg tror at du måske har regnet forkert ang den løn du vil få i et fleksjob på 15 timer...

Igen så kommer det jo også an på indenfor hvilket område man får arbejde...

Siden du får §34 så må jeg gå ud fra at du i øjeblikket får ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau ikk....og hvis det er rigtigt ja så vil du kunne få en hel del mere i et fleksjob...

Du kan evt prøve at beregne din løn i fleksjob her http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607

Nu ved du jo ikke hvad du vil få men du kan prøve at taste ca beløb ind for at se hvor stort beløbet ca er...

Du kan også skrive til ham der ejer siden og få ham til at hjælpe dig med udregningen...

Husk lige at du i et fleksjob ikke kun får den løn fra arbejdsgiveren....du vil også få det der hedder flekslønstilskud ved siden af....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 00:21   #5
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Det var en sagsbehandler i Københavns Kommune som lavede udregningen ..
Og jeg ved ikke hvem du mener når du skriver ...
Ham der ejer siden
Hvem ejer denne side?
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 00:29   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
Det var en sagsbehandler i Københavns Kommune som lavede udregningen ..
Og jeg ved ikke hvem du mener når du skriver ...
Ham der ejer siden
Hvem ejer denne side?
Webmaster mener, at du evt. kan skrive til ejeren af siden http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 22:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
Jeg får jo hjælp nu til husleje (§34) og til tandlægeudgifter samt medicin ..
Bortfalder de ydelser hvis jeg får tilkendt førtidspension? ...
Jeg bor alene og har ingen børn .. (bortset fra min kat)!
Som andre skriver, så mister du nogle ydelser hvis du tilkendes fp, men til gengæld vil du sandsynligvis kunne få mere i boligsikring, det kan du prøve, at beregne på borger.dk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension