K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 19:00   #1
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade!


Er der nogen herinde som har kendskab til de to lægekonsulenter som på nuværende tidspunkt er ansat på Jobcenter Nyropsgade i København?

Min ansøgning skulle forbi den ene på torsdag og den socialrådgiver/ sagsbehandler ... jeg var til samtale med i dag derinde ... mente jo .. at mine chancer for ... at komme tilbage på arbejdsmarkedet ville øges .. hvis blot jeg tabte mig i vægt!
Endvidere blev jeg fortalt ca. 8 gange at ALT skulle være afprøvet i forhold til mine arbejdsevner før der kunne blive talt om FTP ...
På trods af .. at min egen læge har skrevet i lægenotat til Jobcenteret.. at det ikke ville være til nogen nytte!
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:41   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal i en arbejdsprøvning og du skal have en eller helst flere speciallægeerklæringer
egen læge tæller ingen steder, egen læge kan kun lave en konklusion udfra hvad andre læger skriver. du skal have papir på du ikke kan klare en arbejdsprøvning og det er meget få som kan få papir på det.
der må absolut ikke være nogen behandlingsmuligheder overhovedet.
så hvis en læge har skrevet noget om vægttab, ja kan kommunen godt sige du skal tabe dig. Men udelukkende hvis en læge har skrevet at vægtab kan forbedre din arbejdevne
nu er det ikke en lægekonsulent som bestemmer om du skal have pension eller ej
denne må kun oversætte hvad andre læger har skrevet og nej egen tæller faktisk intet
grunden til det er at man skal have lægepapir som har et specielle netop på den lidelse du har.
egen læge er kun praktiserende læge og derfor ikke ekspert på den lidelse du har
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 20:34   #3
B871008
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
B871008 er ny på vejen
Jo - det ER nemlig lige præcis lægekonsulenten, som bestemmer, om du skal have pension eller ej. Selv om de siger, at det ikke er ham, så ER det ham, de retter sig efter, og han bliver betalt for at sige det, de ønsker, han skal sige. I Glostrup kommune bruger de Anders Ottar Jensen, og han er GROV! Han raskmelder syge borgeren i et snuptag!

Hvad gør man imod en kommune og en lægekonsulent, som har skrevet løgne i journalen, og bruger dem imod borgeren? Alle speciallægeattester siger, at borgeren er syg, men lægekonsulenten raskmelder borgeren, og kommunen afviser med den begrundelse, at borgeren er rask, og de ignorerer alle andre læger end deres egen lægekonsulent. Hvad gør man? HJÆLP!
Og afvisningen er totalt uden nogen begrundelse, og svar på vores klager bliver også afvist uden nogen begrundelse.
Hvordan får man dem til at opføre sig ordentligt?
B871008 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 15:39   #4
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
B871008:

Undskyld .. men forstår ikke .. hvad dit indlæg har at gøre med min "tråd"?
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 21:45   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
B871008:

Undskyld .. men forstår ikke .. hvad dit indlæg har at gøre med min "tråd"?
Tror egentligt, at det er for at fortælle dig det som utroligt mange af os desværre har oplevet i vores kamp mod systemet. At lægekonsulenterne omskriver og udvander diagnoser og behandlingsmuligheder så kommunen kan give afslag i sagen. Og kommunerne laver ofte direkte afskrifter fra lægekonsulenternes vrøvl i deres afslag. Har selv oplevet dette i forbindelse med en §17 - men kommunen måtte efterfølgende bide i det sure æble og give pension med tilbagevirkende kraft p.g.a. deres lægekonsulents vrøvl.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter... Risa Lægekonsulenternes Rolle 5 19-07-2012 16:46
Jobcenter Nyropsgade fortsætter psykisk terror mod syge borgere. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 98 06-02-2012 02:29
lægekonsulenter annicab Lægekonsulenternes Rolle 1 28-11-2011 21:53
Lægekonsulenter... Trunten Alt det andet 2 15-09-2011 11:45
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension