K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2012, 19:20   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Tag dig ikke af overskriften i mit forrige indlæg, jeg har indsat den omskrevet klage i det skrevne under denne.

Blandt Ankestyrelsens princip afgørelser fandt jeg at en arbejdsskade sag skal være anerkendt af arbejdsskade styrelsen for at man kan forblive på sdp. også selvom man ikke lever op til beskæftigelses kravet herfor, se flg. link:http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

Spørgsmålet er om du har sort på hvidt at din sag er anerkendt af Ask, for så kan du medsende denne dokumentation og tillige vedhæfte linket fra Ankestyrelsen til din kommune.

Der kan være andre princip afgørelse, at finde ved Ankestyrelsen(ast) omkring sdp. lovens §27 nr. 6!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 20:47   #42
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg har dags dato d. 14/09 modtaget et brev som er afsendt d. 12/09. (Tjekker postkassen HVER dag)

Hvor der står at jeg har frist til d. 17 (På mandag)

Kan det virkelig passe at SDP kan give en så kort frist?
Husker noget om otte dage til at give mine kommentarer på partshøringen, inden de træffer afgørelse.

Jeg syntes ikke at det er fair at kommunen har 4 uger til at træffe afgørelse, og borgere har weekenden over.

Kan jeg godt på mandag ringe til min SB og samtdigi skrive mail med:

Jeg vil henvise til forvaltningsloven paragraf 21, som giver borgeren mulighed for forlængelse af partshøring ?




Det skal lige siges, at jeg har gået til psykiater, som iskriver at der ikke kan stilles diagnose, min læge er uenig, og har henvist til en psykolog istedet.

Min arbejdsskadesag kører
Arbejdsevnemetoden er ikke blevet brugt, såvel som arbejdsprøvning
har en diagnose fra MR scanning som viser diskusprotusion i L5.
har fået varige fysiske skånebehov, men stadigvæk uafklarede psykiske skånebehov.

Aalborg kommune har godt nok en flok inkompetente sagsbehandlere

Spørgsmål:


Jeg er i tvivl. kan SDP godt viderevisitere mig til kontnathjælp når min arbejdsskadesag kører?
kan SDP godt smide mig på kontanthjælp, når jeg skal til at påbegynde behandling ved psykolog? hvor min arbejdsskadesag (Diskus uheld) stadigvæk kører?

Hvad med arbejdsprøvningen? har den ikke noget at sige ift til forlængelse af sygedagpenge? når der ikke er lavet arbejdsprøvning? Arbejdsevnemetoden er ikke blevet anvendt.

I mine papirer til at starte med, står der at jeg skal afklares med henblik på revalidering? men nu siger de at jeg ikke kan få noget som helst?

De forsøger bare at kaste bolden videre. Tak for at ødelægge min weekend
Hej er ny her håber jeg gør det rigtigt

Du har 14 dage og vis du er i fagforening kontakt deres social team og bed om hjælp, jeg er selv ved det punkt i min dp sag. Kig og spørg til retssikkerhedsloven € 7a håber det lykkes for dig hilsen Susanne
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 22:13   #43
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Enteller, så fik jeg lidt ro på hovedet, og fik taget mig sammen til at sende brevet til min tidligere sagsbehandler i SDP, som forhåbentlig vil sende sagen videre til familie og beskæftigelsesnævnet.

Grunden til at jeg ikke har skrevet herinde i noget tid, er at jeg havde behov for at komme lidt til mig selv.

Men tak for hjælpen igen, har brugt dit brev præcis som det stårr.


---

Tak Susanne, jeg afleverede den dog alligevel til tiden. på trods af den korte varsel.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 22:34   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Godt at du fik klaget over sdp. stop. Din sag vil blive sendt til kommunens jurister og såfremt de bibeholder stop går din sag til BAN.

Vi har alle brug for en pause fra K10/nettet indimellem, det samme her.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2013, 15:15   #45
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej allesammen.

Nu har jeg været på kontanthjælp siden 01/09-2012, og sagen har været hos BAN i 20 uger.
Der skulle gerne komme svar, om jeg kan komme tilbage på SDP indenfor nærmeste tid.

Kort opsummering:
24 år, rygskade, discusprotrusion i L5/S1, ingen nerverodspåvirkning, smerter ud i benene.


Jeg har været ved en speciallæge som har skrevet følgende, som jeg er i tvivl om hvilket omfang udtalelsen kan påvirke:

Han slutter af med speciallæge erklæringen
"På længere sigt, skønnes det at være muligt for undersøgte at kunne skaffe sig arbejde med samme løn, som før skaden"

Når jeg læser dette, forstår jeg det som om at jeg ikke kan se frem til noget erhvervsevnetab.
Er det korrekt?

Jeg har så klaget til ASK over udtalelsen, og forklaret dem at min sagsbehandler i kontanthjælp - har indstillet mig til en arbejdsprøvning på et REVA center.

Min tidligere læge, havde også raskmeldt mig, fandt jeg ud af. (uden mit samtykke . hvilket var årsagen til at jeg bl.a. mistede sdp + 52 ugers varighedsbegrænsning)
på trods af at vi havde aftalt at jeg skulle i en arbejdsprøvning.

Mht til forlængelsesbestemmelser SDP
Har jeg fået en henvisning til skagen rygcenter -
samt at jeg skal til en arbejdsprøvning indenfor nærmeste tid. (Der var ingen arbejdsprøvning under SDP)
Min arbejdsskadesag er ikke afsluttet, eller truffet men%

I mine papirer står der:
At jeg har varige og stationære skånebehov for rygbelastende arbejde. og alle behandlingsmuligheder er udtømte

Mit spørgsmål lyder følgende:
Skal jeg være bekymret for speciallæge erklærings udtalelse?


Jeg har deltaget i et aktiveringstilbud, hvor jeg mødte hver dag, og gik hjem efter to timer, det holdte ca to en halv uge, og så sygemeldte jeg mig, pga jeg fik meget kraftige smerter, og ikke kunne holde til det. det ødelagde hele min dag. - Derfor har min sagsbehandler i kontanthjælp indstillet mig til en arbejdsprøvning.

Hvad så, når jeg har været i en arbejdsprøvning, og det foreksempel viser sig, at jeg kun kan holde til 10 timer, og alle læger forsøger at lyve mig rask? Det stemmer jo ikke overens med speciallæge erklæringens udtalelse.

Hvad skal jeg så gøre mht ASK?

Jeg har skrevet en mail med følgende:
Jeg skal til at starte i en arbejdsprøvning, med henblik på at få klargjort min arbejsevne - Er dette nok? Nu har jeg gjort ASK opmærksom på det.

Jeg forestiller mig:
Når jeg modtager men% - vil de skrive at jeg ikke er berettiget til kapital erstatning udfra specialllægens udtalelse. Men det stemmer jo ikke overens med at jeg ikke kan holde til 1/3 af fuldtidsarbejde!

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Sidst redigeret af Bodrum; 07-04-2013 kl. 16:14.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:32   #46
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Bodrum

Jeg vender tilbage til dig. Har nogle oplysninger, men har lige et dyk.

Hilsne Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension