K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 18:02   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Naturligvis skal jobcentrene også kunne være menneskelige, altså de kan vel også sove over sig, og bliver da ikke trukket i løn for sådan en menneskelige fejl, eller hur?
Dengang jeg arbejdede på en socialforvaltning havde de flex-tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 19:38   #12
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg var i aktivering - dvs. fitnesstræning 3xugentligt, 16 km fra min bopæl. Jeg ringede med det samme jeg vågnede og pga. vejret mente lederen af aktiveringsstedet ikke det kunne betale sig for mig at komme netop den dag, fordi jeg kun skulle være der 1½ time.

Måske det viser et lidt andet billede af min grud til at være rystet.... men ja, jeg er godt klar over, at den ikke holder "ude i det virkelige liv", der ville det også koste...

Nej, jeg er langt fra ny i systemet. 6 års frygtelig jubilæum lige om lidt!!

Mht. dét at komme op om morgenen, så ER det en af mine svage sider, pga. medicin - OG fordi jeg ikke kan sove.

Jeg mener bare... hvis man kan køre bil imens man sover, så er der da ingen grund til ikke at møde op.....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 19:53   #13
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Jeg mener bare... hvis man kan køre bil imens man sover, så er der da ingen grund til ikke at møde op.....
Måske har jeg en dårlig dag, men jeg forstår simpelthen ikke det der med at sove og køre bil samtidig. Hvad mener du?

hilsener fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 20:03   #14
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Never mind... måske bare min humor der er lidt for kringlet
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 20:45   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Mht. dét at komme op om morgenen, så ER det en af mine svage sider, pga. medicin - OG fordi jeg ikke kan sove.
Hvis du kan dokumentere dette v.h.a. lægepapirer er det da muligt, at du kan få noget ud af, at klage over deres afgørelse.

Jeg ville da gøre forsøget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 21:02   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
pga. vejret mente lederen af aktiveringsstedet ikke det kunne betale sig for mig at komme netop den dag, fordi jeg kun skulle være der 1½ time.
Men så fik du jo grønt lys for ikke at komme den dag?

Blev du oplyst om at du ville blive trukket, hvis du ikke mødte op?

Det er vel der humlen ligger

For selvom man godt kan vælge at udvise lidt fleksibilitet ved ikke at trække folk, kan man jo ikke fornægte dem i at gøre det -endsige blive harm over det. Aller højst træt af det
Men hvis lederen af aktiveringsstedet sagde god for at du skulle blive hjemme, og samtidig ikke sagde, du ville blive trukket, og du ikke ville kunne have regnet ud at det ville blive anset for ulovligt fravær, så synes jeg helt klart du ikke bør se igennem fingre med det - af principelle grunde
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 21:54   #17
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nu ved jeg af egen sure bitre erfaring at de må trække 1500 kr for en enkelt dag!!!

jeg klagede og fik medhold-fordi at træneren på mit fitnescenter havde aftalt med mig at jeg havde fri og alligevel valgte at skrive at jeg udeblev-

så igang med at klage.bare vær ærlig i din klage, det hjælper.

den med at sove bag rettet kan jeg kun alt for godt sætte mig ind i, og der må være en i himlen der holder hånden over mig når jeg færdes på landevejene i bil. for medicn +for lidt søvn giver altså en meget træt chauffør- og jeg er sikker på det er det du mener med at sove og køre bil samtidig, og ovenikøbet på glatte veje= meget dårlig combo


kan helt sikkert godt f'lge dig. hvis din kommune er som min, ja så r 1500 kr om dagen sku meget at blive trukket for i kontanthjælp kan jeg love for
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 22:17   #18
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg blev ikke oplyst om, at jeg ville blive trukket, men troede ikke de kunne gøre det, netop fordi jeg meldte afbud. Aktiveringsstedet har middagslukket, så helt reelt ville det have givet mig max. ½ time at kunne træne i den dag. Havde jeg skullet tage bussen ville jeg slet ikke kunne nå derud....
Fik netop den opfattelse at det var ok ikke at møde op....

Ved ikke om jeg gider klage, synes bare den er grov....man får den ene straf efter den anden i det system - som om straffen ved at havne der ikke er stor nok....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 22:18   #19
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Trækker de 1500kr har jeg intet valg - så er jeg nødt til at klage!!

Ringer derind på mandag og hører hvor stort beløbet er, tror jeg...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 22:23   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt at der kan trækes 1500kr i kontanthjælp for en dag,det lyder helt forkert ,var det bossen selv du brande af ?

Men jeg har hørt om en del der er truket når de ude bliver fra aktivitet,og fri dage i arbejdsprøvning.

Man kan også sige det enkelt "så kan du lære det"

Men der burete være en smule overbærenhed,der er bare det at nogle ikke kan tåle den slags og så er det smidtsomt,er der nogle der mener
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering stopper stolpesten Alt det andet 0 23-11-2012 22:18
Nu stopper galskaben altså Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 14-04-2012 19:07
Stopper min kontanthjælp. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-10-2011 18:14
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53
Stopper zuza Dit og Dat 11 31-08-2007 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension