K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 20:42   #1
Kade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Kade er ny på vejen
Cool Tilskud til briller

Hej.

Jeg havde et uheld i går aftes pga. at min hund var lidt voldsom så mine briller gik i stykker, jeg er halv blind uden og kan ikke fungere uden mine briller.. Var så inde ved optikeren i dag men de kunne desværre ikke redde stellet der var knækket 2 steder. Har så bestilt nogle nye briller da jeg ikke kan undvære dem grundet mit dårlige syn og her begynder problemerne så, jeg var jo nødt til at betale for de nye briller ved optikeren.

Går så ind på kommunen for at få hjælp da det var pengene til resten af måneden der røg der.. (2700 kr) ham jeg kom til at snakke med sagde at det skulle jeg ikke regne med at kunne få dækket da jeg først skulle komme til dem og søge om pengene. Han var ret så negativt stillet overfor mig følte jeg og han stod og viftede med nogle papirer hvor at der står nogle regler som jeg ingen mulighed har for at læse grundet det faktum at mine briller jo gik i stykker og jeg kan ikke undvære mine briller i så lang tid som han sagde at det kunne tage (Godt 14 dage eller derover)

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, har ingen penge til resten af måneden men optikeren jeg snakkede med sagde at mine nye briller vil være færdige om 1 uges tid så det er da bedre end ingen ting.

Nogen der ved om det er muligt at få refunderet nogle penge selvom man har betalt? har fået hjælp til at skrive dette stykke pga, at vi ikke rigtigt ved hvad vi skal stille op.
Kade er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 20:49   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hejsa

Kender ikke til de tilskudsregler -så kan ikke hjælpe dig den vej rundt.

Har du undersøgt, om din forsikring kan dække?

Ved ikke lige om de dækker sådanne tilfælde.

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 20:54   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
umiddelbart ville jeg også tjekke om du kan få dem dækket af din egen forsikring, hvis du har en sådan.

Da min søn skulle have briller gjorde jeg optikeren opmærksom på vores økonomiske situation og han udfærdigede et stykke papir som jeg kunne tage med til kommunen og søge om tilskud til disse.
Dette var for en ca 3 år siden så jeg ved ikke om det stadig er sådan, men jeg ville da også prøve at spørge optikeren om man ved hvordan tilskudsordningen hænger sammen.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 21:30   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
først skulle komme til dem og søge om pengene
Ja, det er rigtigt, at man skal søge først, for ellers dækker kommunen IKKE.

MEN... der er altså undtagelser, og jeg synes da, at du skal søge med den begrundelse, at du var nødt til hurtigst muligt at sørge for nye briller, da du ikke kan klare dig uden.

Du skal sikkert udfylde et budgetskema mv.

Se her, hvad man skriver i Aabenraa kommune.

Citat:
For at vi kan behandle din ansøgning om enkeltydelse, skal der foreligge følgende dokumentation:

Du skal have søgt om et banklån el.lign. – hvis dette ikke kan lade sig gøre, skal der foreligge skriftlig dokumentation fra banken herpå.
Dokumentation for samtlige de indtægter, der påføres på bagsiden af skemaet i form af lønsedler, udbetalingsmeddelelser m.v.
Dokumentation for samtlige de udgifter der føres på bagsiden af skemaet.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 21:53   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg er noget inde i nogle paragraffer i serviceloven. Det er korrekt, at man skal søge hjælp og have modtaget en godkendelse/bevilling FØR der købes noget overhovedet, ellers bliver det afslag....

Det er en god idé som de andre siger, at du skal under alle omstændigheder spørger forsikringen, om de kan dække det.

Jeg kan kun komme i tanke om enkeltydelse som zuza også har nævnt, som kan passe ind i din nuværende situation. Du kan prøve at søge det. Man kan hente blanketten og udfylde skemaet og sende den ind til borgerservice. Har fundet den til dig her:

https://www.borger.dk/selvbetjening/...aspx?sbid=8683

Selv har jeg også lige tabt mit digital kamera, så den gik i stykker. Ingen forsikring kunne dække den. Så jeg måtte købe en hel ny... Sådan er det.. øv øv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 22:07   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Vil bare lige spørge dig om: er din hund forsikret? for så kan det være at, den forsikring dækker.

Mvh. helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 22:49   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
For et par år siden var der en kollega til min mand som kom til at træde på hans briller, da han havde tabt dem på gulvet, og der dækkede min mands egen ulykkesforsikring... Mon ikke det kunne være tilfldet.. eller måske hundens ansvars forsikring dækker...

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 23:05   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.........Bare lige et sideløbende spørgsmål til Kade.

Får du hjælp til svagtsyns optik?

Der får du nemlig betalt 100% af glassene og en pæn bid af stellet. Og du må skifte så ofte du behøver. Ved godt det ikke har noget med dit spørgsmål at gøre, men der er mange der ikke aner at de kan få hjælp til svagtsyns optik.

Fremgangsmåden er, at man går hos en brilleforretning der har svagtsynsoptik, de tager tests osv, udfylder div skemaer og ansøgninger og sender det til kommunen. Og så får man svar.

Jeg anbefalede det til en veninde der har grå stær+problemer med synet grundet diabetes. Og hun har lige fået det bevilget - hun anede ikke at det eksisterede, så hun er vildt glad.



Håber andre kan bruge tippet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 23:06   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
En hundeforsikring dækker ikke skader på ting, som tilhører forsikringstageren (hundens ejer).
Jeg har flere gange fået hjælp til tandbehandling, som enkeltudgift. Og mindst een gang har jeg været hos tandlægen FØR jeg søgte om hjælpen, og endt med at få regningen betalt.
Når man har gået rundt med tandpine en hel weekend, så starter man altså mandagen med at ringe til tandlægen.
Du skal udfylde skemaet, og forklare, at du simpelthen ikke kan undvære brillerne, og derfor henvendte dig til optikeren først. Måske du kunne få optikeren til at skrive lidt om dine synsproblemer.
Bortset fra det, så synes jeg det lyder mystisk, at du har været hos optikeren i dag, og allerede har betalt brillerne.
Jeg bruger selv briller (et par gange har kommunen betalt), og har aldrig oplevet, at skulle betale før jeg har modtaget brillerne.
Nu ved jeg ikke hvilken optiker du bruger, men hos Profil-optik kan man få en meget lempelig afbetalingsordning (mener at det er Nordea som står bag) uden renter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ANG. tilskud til briller sushjer 1 Alt det andet 21 18-08-2014 19:59
erstatning af briller ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 2 05-01-2012 21:19
kan man søge om tilskud til briller ? AnnetteH Hjælpemidler til handicappede 5 28-03-2010 23:30
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24
Bytte handler eller hat og blå briller? Indiansummer Politik og Samfund 5 29-11-2009 03:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension