K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 10:04   #11
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Hej havedammen

Jeg har ikke startet denne tråd for at hænge dem med få papirer ud. Uanset mængden er vi jo alle i samme båd . Jeg havde bare brug for at få luft pga. den ulige sagsbehandling. Det er jo underligt at nogle sagsbehandlere er gode og villige til at tale deres klients sag, mens andre får fordrejet hvert et ord og trækker klienten rundt i manegen i årevis.

Jeg nævnte kun min kollegas og mit eksempel fordi vi kender hinandens sager gangske godt og undrede os over den store forskel på forløbene. Altså hun undrer sig lige så meget som jeg. Så ingen mudderkastning - bare et desperat opråb om hvorfor nogen må kæmpe helt vildt. Det viser jo også at vi ikke selv er skyld i det, hvis vi får den hårde medfart - det syntes jeg faktisk er en trøst.

Hav en god dag alle sammen.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:21   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lund
det er ikke om man har 10 papir eller 80 sider.
min RP er snart på 80 sider i alt.
det som er afgørende er hvad der står i dem.
arbejdsprøvning læger og o.s.v

ja der er forskel på sagsbehandler. Men nogen gange glemmer man også der er forskel på folk.
samt vores sager er langt fra ens.
personligt har ingen dårlig erfaring endnu med systemet igennem snart 2 år.
udover en lægekonsulent der ikke kender min sygdom, det gør andre læger heldigvis
en trøst for mig er at en lægekonsulent kun skal kigge på kroner og øre i min verden.

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-03-2010 kl. 10:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 11:44   #13
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Lund.

Prøv dette link, neurasteni er en meget alvorlig og tung nervesygdom - før pensionsloven blev lavet om, så var diagnosen nok til at få pension på stedet.

I dag er det jo ikke KUN diagnoser, men foruden din kollega har en alvorlig sygdom, så er der også de andre 11 punkter i ressourceprofilen, der bliver lagt til grund for en afgørelse. Netop de 11 andre punkter gør jo at ikke to sager er ens, selv om folk fejler det samme.

www.kronisktraethedssyndrom.dk/neurasteni.htm
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 15:17   #14
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Angående neurasteni, så har jeg også fået denne diagnose samt diagnosen personligedsforstyrrelse hos selv samme psykiater som min kollega. Derudover har flere læger givet mig diagnosen ME/CFS. Det er derfor jeg mener det er en ulige behandling af sagerne, når min kollega "går igennem" med "kun" de første to diagnoser og at jeg i stedet skal hele møllen igennem hvor alt bliver plukket i og fordrejet.

Min kollega - eller nærmere tidligere kollega er meget gode venner og har talt meget om vores sag med hinanden, så jeg har godt indblik i begge sager. Her ligger ikke en masse andre papirer.

Men ellers er det da rigtigt folk er forskellige og hvad der ligger af papirer i de enkelte sager er forskellige.

Det her indlæg var bare skrevet for at få luft for frustrationerne. Jeg orker ikke uddybe det mere. Læs det som det er ment eller hop hen over det.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fatter stadig ikke systemet er sådan.. Guldfax Alt det andet 9 14-04-2011 15:42
Fatter ikke en meter Fodfolket Alt det andet 14 05-04-2011 13:42
Jeg fatter ikke en meter hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-01-2010 11:10
Fatter ikke det danske system hagedorn Spørgsmål ang fleksjob 18 05-08-2009 16:32
Fatter det ikke malleaa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 21 27-11-2007 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension